FGG schreef:avdboom schreef:Gewoon zelfde belasting als iedereen en achteraf met aangetoond laag verbruik geld terug geven. Moet je eens opletten hoe veel geld dat de staatskas oplevert....
Dus dan zit de bijdrage gewoon in de brandstofprijs. Dat zeg ik al jaren: veel rijden = veel tanken, dus daar moet je de last neerleggen. MRB eraf, brandstofprijs omhoog.
Voor elektra geldt hetzelfde: niks vast recht en zo, gewoon Kwh-prijs omhoog. Lampje aan = betalen.
In een winkel hoef ik toch ook niet eerst te betalen voordat ik er iets mag kopen.
Daar ben ik ook weer niet helemaal voorstander van, er zijn immers omstandigheden waarbij je het voordeel van hybride/electrisch door de omstandigheden niet kan genieten. En dan wordt het opeens veel duurder als je op minerale brandstof rijd. Bovendien als iedereen een Electric Verhicle wil hebben mogen ze nog wel wat lithium mijnen gaan vinden en is Bolivia het rijkste land ter wereld straks... Dus loop je weer tegen andere praktische problemen aan... Maar een systeem waarbij je achteraf voordeel krijgt na aangetoondde zuinigheid lijkt mij beter als vooraf op goed vertrouwen. Een goed werkend systeem hiervoor ontwerpen zal wel een redelijke uitdaging zijn denk ik... Maar het dient dan wel een goed doel...

Trump is al een beetje aan het terugkrabbelen van veel van zijn verkiezingspraat, incl. het klimaatakkoord