Canonical url voor het forum

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Mathias
Actief lid
Actief lid

Canonical url voor het forum

Ongelezen berichtdoor Mathias » 03 Mei 2010, 23:41

simpele suggestie , het gebruik van canonical url op het forum. dit zorgt voor betere en meer relevante resultaten in google. ook ziet het leuk uit. het enige wat nodig is , is een htacces en een phpbb modification.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Canonical url voor het forum

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Mei 2010, 01:23

Mathias schreef:... dit zorgt voor betere en meer relevante resultaten in google.

Ik vraag me af wat dit zou gaan verbeteren Mathias ?

Als je wilt zoeken binnen het forum moet je in de eerste plaats de forum zoek-functie gebruiken.

Als je in Google zoekt kom je wat dit forum betreft altijd op het hoofd-domein uit en afhankelijk van de argumenten in een specifiek bericht.

Wat is het dat je hierin mist en denkt te kunnen verbeteren ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Mathias
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Mathias » 05 Mei 2010, 09:59

het is technisch :) het zorgt voor betere zoekresultaten doordat de url's veranderen in de ECHTE topic titels. Zo is er relevantie tussen de topic titel en de inhoud.
Eigenlijk alleen maar voor meerdere bezoekers :) en het ziet er mooi uit :)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Mei 2010, 10:52

Hi Mathias, dat het technisch is begrijp ik.
Ik ben ook wel een beetje technisch met meer dan 30 jaar ICT ervaring zie b.v mijn LinkEdIn profiel.

Aanpassingen aan de forum software beperk ik en maak ik alleen als het echt een meerwaarde levert aangezien we ook aan het onderhoud vastzitten, en dat wil ik graag beperken. Het is per slot een hobby. Ik ken het concept maar zal het eens gaan bekijken of ik de winst voor dit forum kan zien en overtuigend genoeg vind (kosten-baten en zo :o ). Het zou ook al schelen als er al een "standaard" phpBB MOD voor bestaat. Dat zal ik ook eens uit gaan zoeken..... en of de Bots er goed mee om (kunnen) gaan want elk zoekmachine kan er uiteindelijk mee doen wat hij wil. We hebben een aantal Bots dat het forum frequenteert en daaruit aardige resultaten haalt t.b.v. zoeken.
In elk geval al vast bedankt voor de suggestie.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Mei 2010, 15:23

Mathias,
Ik zet dit voorlopig in de hold en wel om twee redenen.
Voor wat ik zie is er nauwelijks (of eigenlijk geen) doublure te vinden of je moet meerdere resultaten binnen één onderwerp als dusdanig beschouwen. Dat doe ik niet, elk bericht is er een. Zie bijvoorbeeld:
beginner
of
glenfiddich
Let wel dit is het resultaat als je met Google alleen binnen "Het Whisky Forum" domein zoekt, en wie doet dat ooit ?

Het tweede punt is dat er wel een recente phpBB MOD is (maar ja Google support voor canonical is ook vrij recent) maar deze is nog niet stabiel, of laat ik zeggen uitontwikkeld. Over de noodzaak op een forum site is men er ook nog niet helemaal uit. Die visie is ook nog niet echt uitontwikkeld.

Wellicht op een later tijdstip.
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 10 Mei 2010, 02:23

Staat toch evengoed al zoiets als whiskyforum -toont onderwerp - (onderwerp).
Vind het duidelijk aangegeven via google
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”