Berichten van andere forums linken

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Berichten van andere forums linken

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Apr 2010, 22:13

johan brugge schreef:Dus je mag wel de naam van een ander forum of een andere website vermelden met naam, maar je mag geen link plaatsen naar een bepaald artikel van dat forum of die bepaalde website. Of is dit te simplistisch uitgedrukt?

Als je het onderstreepte deel weglaat is het dat ongeveer. Mede afhankelijk van de context want dan kunnen er andere "regels" van toepassing zijn. Meestal is dat vooral op basis van "common sense" en wat betreft professionele Forummers ook op basis van geven en nemen in proportie.

Een probleem met deeplinking in het algemeen is waarborgen van kwaliteit.
Bij een speciale aanbieding wordt vaak gelinkt naar die aanbieding. Echter in de meeste gevallen is dat dus een loze of doodlopende link zodra de aanbieding er niet meer is. En ook dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 14 Apr 2010, 22:15

Tja, ik begrijp het probleem met deeplinken naar mogelijk niet statische content. Maar goed Piet, je zegt zelf het is geen website maar een forum. Dus het gaat meer om praten en discussieren, en als een link toevoegt aan de discussie, why not? Zo werkt dat tenminste op de meeste forums die ik ken.
Don't get me wrong, ik vind het fantastisch dat het forum zo netjes georganiseerd is. Maar dat een aantal links het over een paar jaar niet doen, vind ik geen probleem.

Verder, dat goed bedoelde berichten met of zonder deeplink weg worden gehaald zonder berichtgeving of reden vind ik niet ok. Daarbij moet ik zeggen dat Piet mij wel altijd een persoonlijk berichtje stuurt als hij iets aan mijn berichten doet.

Keep it loose guys, keep it loose. 8-)
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Apr 2010, 22:16

We hebben zitten dubbelen Johan.
Ik denk dat mijn vorige bericht het antwoord op je vorige bericht was.....
johan brugge schreef: Kunnen we het nu terug over whisky hebben please?

Graag ... die Talisker 10yo dus :Slainte o oo al bijna leeg :o
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Apr 2010, 22:23

p_froes schreef: Daarbij moet ik zeggen dat Piet mij wel altijd een persoonlijk berichtje stuurt als hij iets aan mijn berichten doet.

Idem dito.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Apr 2010, 22:39

johan brugge schreef:
p_froes schreef: Daarbij moet ik zeggen dat Piet mij wel altijd een persoonlijk berichtje stuurt als hij iets aan mijn berichten doet.

Idem dito.

Inderdaad, uiterst correct!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Apr 2010, 22:58

p_froes schreef:Verder, dat goed bedoelde berichten met of zonder deeplink weg worden gehaald zonder berichtgeving of reden vind ik niet ok. Daarbij moet ik zeggen dat Piet mij wel altijd een persoonlijk berichtje stuurt als hij iets aan mijn berichten doet.

Dat is ook nog nooit gebeurd Pano.
Ook in de twee gevallen waarover het hier gaat is vrij uitgebreid gecommuniceerd via PB's !
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 14 Apr 2010, 23:41

Piet schreef:Dat is ook nog nooit gebeurd Pano.
Ook in de twee gevallen waarover het hier gaat is vrij uitgebreid gecommuniceerd via PB's !

Is dat niet waarom het gaat? Communicatie middels PB's over (verwijderde) berichten in een open forum... Communiceer dan gewoon in het topic, waarom iets gewijzigd of verwijderd is.

Toine
0 x
Afbeelding

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor dennis » 15 Apr 2010, 00:36

I_SPEY schreef:
Jock schreef:Ik zal maar mijn 2 Euro cent geven.
.................
Wees ruim zou ik zeggen :D

Perfectly spoken, Jock. De juiste gevoelens geuit. Geef elkaar goed de ruimte en wees ruimdenkend voor al je whiskyvrienden, des te meer plezier én begrip er ontstaat! Maar soms kun je teveel linken en dan kan 't link worden ;)
Het is 'n goed forum en dat moeten we proberen zo te houden! :)

Pfff, ik was even bang dat er een strijd aan de gang was. Als een van de grondleggers van het andere forum ben ik ook van mening dat het "Leven en laten leven" credo prima werkt. Daarnaast is de whiskywereld op een paar na allemaal zeer vriendschappelijk onder elkaar. Daarom voel ik me daar ook zo in thuis.
Als er behoefte is aan veren, dan hierbij gelijk een paar, want ik lees elke dag de berichten en zie nuttige discussies. Het gaat erg goed met dit forum en kwalitatief steeds beter worden.

En nu weer over whisky geloof ik? :Party
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 15 Apr 2010, 01:03

Als forum eigenaar zul je het toch nooit helemaal goed doen. Beetje geven en nemen. :Party
Op zich regelt Piet het hier best netjes , soms te netjes in mijn ogen. Je hoeft mij niet te mailen als je een bericht verwijderd. Als ik dat wil weten dan mail ik wel. En er hoeft wat mij betreft niet van elke :offtopic kreet een nieuw topic gestart te worden.
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”