Ledeninformatie uitbreiden: Mijn Collectie & Mijn favorieten

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
JayDie
Moderator
Moderator

Ledeninformatie uitbreiden: Mijn Collectie & Mijn favorieten

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Sep 2009, 11:35

Is het een idee om de informatie bij een lid uit te breiden met:
    Mijn collectie
    Mijn favorieten

Dat zou 'simpel' kunnen met een tekstarea, maar om het 'universeel' en 'bruikbaar' te maken is het wellicht mooi om mbv bijvoorbeeld verschillende drop-downs een merk te kiezen, vervolgens een type, etc. Eventueel met toevoeging "gesloten" of "open".

Zie ook op WhiskyMag.com. Daar kun je dat ook. De informatie kun je dan bijvoorbeeld gebruiken bij de tastingnotes: "Wie heeft deze whisky in bezit" / "Bij wie is deze whisky favoriet".

Ik weet niet of het haalbaar is, maar maakt alles natuurlijk wel interactiever en aantrekkelijker.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: Ledeninformatie uitbreiden: Mijn Collectie & Mijn favorieten

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Sep 2009, 14:28

John leuk idee maar ik ben, laat ik zeggen, wat terughoudend.
Op WhiskyMag heb ik niet kunnen vinden waarop je doelt (ik heb echt gezocht !).

Mijn favorieten
Een extra veld zou kunnen maar ik betwijfel aan wie dat gaat gebruiken. Als voorbeeld is het veld "Interesses" in het Profiel bij de meeste leden leeg.
Zoals jij het nu hebt lijkt me dan aardiger, in het onderschrift passen 5 regels (totaal 255 char). Ik denk dat er in verhouding niet vaak naar de profiel informatie gekeken wordt.

Mijn collectie
JayDie schreef:Dat zou 'simpel' kunnen met een tekstarea, maar om het 'universeel' en 'bruikbaar' te maken is het wellicht mooi om mbv bijvoorbeeld verschillende drop-downs een merk te kiezen, vervolgens een type, etc. Eventueel met toevoeging "gesloten" of "open"
Tsja, wat heet "simpel" zo begint het vaak. Een tekstarea is simpel maar de rest van je voorstel al minder.
....."verschillende drop-downs"...dat heet programmeren is is al een toepassing.
...Eventueel met toevoeging "gesloten" of "open"...
Zie je, alweer een nieuw requirement. En daar blijft het vast niet bij.
... merk te kiezen, vervolgens een type, etc.... dit vraagt al bijna om een database. Nog even los van de techniek moet die ook gevuld en onderhouden worden...AHHHhhhhhhh.... En dan die etc. nog invullen !

Bovendien, ik moet nog zien wat WhiskyMag doet en kan, maar er zijn al websites waar dit allemaal kan met een specifieke toepassing voor dat doel. Het lijkt me prima om die te gebruiken en daarnaar te linken. Ik vond dit voorbeeld van een onvoorstelbare privé collectie op WhiskyBase sixty dick's Collection (kijk dat zijn die foto's die ook onder de etc. vallen. Dit is overigens de sixty dick die al wel forum lid is maar nog geen bericht heeft geplaatst.

Begrijp je mijn terughoudendheid, op dit verder natuurlijk fantastisch idee :Tongue !? Maar wellicht biedt de WhiskyBase (of WhiskyMag) een werkbaar alternatief ?
Laatst gewijzigd door Piet op 04 Sep 2009, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In het Interesses veld kunnen geen BBCodes.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Sep 2009, 16:39

Piet schreef:Op WhiskyMag heb ik niet kunnen vinden waarop je doelt (ik heb echt gezocht !).

Het onderhouden kan natuurlijk alleen wanneer je bent ingelogd. Dan kun je bij je profiel whiskies selecteren. Je kunt de 'selectie' ook terugvinden als je een bepaalde whiskie bekijkt: helemaal onderaan "Members collection" (maw: welke lid heeft deze whisky en is die open of gesloten, misschien te koop?)

Piet schreef:je hebt al een veld "Interesses" in het Profiel waarin het nu al zou kunnen. Dat is bij de meeste leden leeg.
Zoals jij het nu hebt lijkt me dan aardiger, in het onderschrift passen 5 regels (totaal 255 char). Ik denk dat er in verhouding niet vaak naar de profiel informatie gekeken wordt.

Het gaat er ook om dat je de informatie op de site zelf kan gebruiken / matchen. Niet direct bij een profiel van iemand kijken. Dan heb je wel een structuur nodig ipv parsing in een textarea

Piet schreef:
JayDie schreef:Dat zou 'simpel' kunnen met een tekstarea, maar om het 'universeel' en 'bruikbaar' te maken is het wellicht mooi om mbv bijvoorbeeld verschillende drop-downs een merk te kiezen, vervolgens een type, etc. Eventueel met toevoeging "gesloten" of "open"
Tsja, wat heet "simpel" zo begint het vaak. Een tekstarea is simpel maar de rest van je voorstel al minder.

Dat zeg ik: het kan simpel met een textarea, maar mooier met... :-P

Piet schreef:dat heet programmeren is is al een toepassing. ... dit vraagt al bijna om een database.

Hmm... misschien bekijk ik het teveel vanuit m'n vak als Software Engineer... Zie dat dit forum php is. Er zit al een database achter, dus die heb je al. Daar kan vast een tabbelletje extra bij voor deze info. Een onderhoudscherm is ook zo in elkaar geknutseld. Piet, begrijp ik hieruit dat je zelf niet in PHP ontwikkelt?

Piet schreef:Begrijp je mijn terughoudendheid, op dit verder natuurlijk fantastisch idee

Sure! Denk alleen maar mee om dit forum aantrekkelijker en interactiever te maken :-)

We kijken wel...
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 03 Sep 2009, 10:15

Piet schreef:Ik vond dit voorbeeld van een onvoorstelbare privé collectie op WhiskyBase sixty dick's Collection (kijk dat zijn die foto's die ook onder de etc. vallen. Dit is overigens de sixty dick die al wel forum lid is maar nog geen bericht heeft geplaatst.

Sixty Dick, come out and play....
Ik heb mijn verzameling er maar ondergezet.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Sep 2009, 10:37

p_froes schreef:Ik heb mijn verzameling er maar ondergezet.

Zojuist ook een account aangemaakt bij whiskybase.com. Maar... deze site beperkt zich tot Schotse en Japanse Single Malts? :HitHead Nu kan ik niet m'n gehele collectie toevoegen! :Protest

(of kijk ik verkeerd?)
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 03 Sep 2009, 10:44

Nee klopt.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Sep 2009, 10:51

Zie je, dat gaat prima zo. Ziet er goed uit Pano.
Ik heb over dit onderwerp iets geschreven op viewtopic.php?f=9&t=121

WhiskyBase. Vreemd je moet toch ook een (hun) onbekende Whisky toe moeten voegen !? Als dat niet gaat is het een functionele-eis op WhiskyBase. Anders lijkt het op discriminatie. We gaan er voor.
Ik zal ook eens gaan registreren om te kijken hoe het zit.
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 03 Sep 2009, 10:57

Piet schreef:Vreemd je moet toch ook een (hun) onbekende Whisky toe moeten voegen !?

Dit kan, en dat is ook de kracht van whiskybase. Echter kan dit alleen nog in de huidige categorien. Ik weet dat Bachess het wil gaan uitbreiden, maar waarschijnlijk is hij nog druk met andere features. Zelf vind ik de site nogal langzaam werken. Er mag best wat getuned worden onder de motorkap. Verder een leuke site.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Sep 2009, 16:26

JayDie schreef:Zojuist ook een account aangemaakt bij whiskybase.com. Maar... deze site beperkt zich tot Schotse en Japanse Single Malts? :HitHead Nu kan ik niet m'n gehele collectie toevoegen! :Protest

(of kijk ik verkeerd?)

Bevestiging van WhiskyBase.com:

whiskybase.com schreef:Klopt dat er vooralsnog alleen Schotse en japanse whisky's in de database
staan. De andere landen zullen in de toekomst volgen.

Groet,
Menno
Aka Bachess

Helaas... minpuntje voor nu ;-) :cry:
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Sep 2009, 22:11

Ik heb de Ondertekening controls aangepast zodat de WhiskyBase "My Collection" button er ook in kan staan.
Een korte beschrijving staat op: Verzamelen en verzamelingen.

In Je Whisky collectie en de ondertekening staat nu een permanente beschrijving.

Je kunt nu de door WhiskyBase gegenereerde code ongewijzigd in je ondertekening zetten. Wel het verzoek om de knop of tekst-hyperlink aan de linker kant te plaatsen (enige consistentie).
Laatst gewijzigd door Piet op 10 Sep 2009, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”