Smoelenboek
- MichelC
- Top bijdrager

Smoelenboek
Het idee is om een smoelenboek bij te houden zodat we elkaar op proeverijen eventueel kunnen herkennen en een gesprekje kunnen aanknopen.
Laatst gewijzigd door MichelC op 15 Mar 2013, 20:06, 4 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: Smoelenboek
Smb zou ik, gelet op privacy, zodanig opzetten dat alleen geregistreerde leden hierbij kunnen....
Nb realiseer je ook dat de koppeling jij+whisky misschien ook wel eens ernstig in je nadeel kunnen gaan werken.......
Nb realiseer je ook dat de koppeling jij+whisky misschien ook wel eens ernstig in je nadeel kunnen gaan werken.......
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
-
johan brugge
- Forum goeroe

Daarin kan ik je alleen maar gelijk geven. Oppassen met zulke dingen, maar that's just me. Het internet is een raar ding.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ja, ben het geheel met Johan en Martin eens. Idee is best leuk, maar het maakt alles een stuk kwetsbaarder. Tel daar bij op dat het internet al kwetsbaar is, dus... voorzichtigheid geboden!
0 x
Goed bedoeld maar ook ik heb mijn bedenkingen. Zeker een full-size foto lijkt me niet heel wenselijk.
Als iemand via een portretfoto herkenbaar wil zijn lijkt me de avatar daartoe prima geschikt. Twee vliegen in een klap.
Groot genoeg om iemand te herkennen en niet zo groot dat er ongewenste dingen mee kunnen worden gedaan.
Bovendien is er dan een blijvende en directe relatie tussen forum-activiteit en de persoon in kwestie.
Bovendien, stel dat hier straks 300 foto's staan, of meer, wie gaat daar dan doorheen zitten zoeken.
PS 1: Dit los van infrastructurele zaken. Hoewel er in december 2012 een upgrade is geweest ben ik alweer bezig met een volgende. Als iedereen een full-size foto gaat plaatsen loopt het al snel spaak en zou ik daar graag eerst voorzieningen voor treffen.
PS 2: Afschermen is mogelijk maar dient dan wel gedaan te worden.
PS 3: Omdat dit zeker geen uitgemaakte zaak is heb ik dit onderwerp vooralsnog verplaatst naar "Suggesties ter verbetering van de website en het forum".
Als iemand via een portretfoto herkenbaar wil zijn lijkt me de avatar daartoe prima geschikt. Twee vliegen in een klap.
Groot genoeg om iemand te herkennen en niet zo groot dat er ongewenste dingen mee kunnen worden gedaan.
Bovendien is er dan een blijvende en directe relatie tussen forum-activiteit en de persoon in kwestie.
Bovendien, stel dat hier straks 300 foto's staan, of meer, wie gaat daar dan doorheen zitten zoeken.
PS 1: Dit los van infrastructurele zaken. Hoewel er in december 2012 een upgrade is geweest ben ik alweer bezig met een volgende. Als iedereen een full-size foto gaat plaatsen loopt het al snel spaak en zou ik daar graag eerst voorzieningen voor treffen.
PS 3: Omdat dit zeker geen uitgemaakte zaak is heb ik dit onderwerp vooralsnog verplaatst naar "Suggesties ter verbetering van de website en het forum".
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- macoffringa
- Whiskyschrijver

I am, in fact, a glass of whisky.
I am half full, if you must know.

I am half full, if you must know.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- MichelC
- Top bijdrager

Piet schreef:Goed bedoeld maar ook ik heb mijn bedenkingen. Zeker een full-size foto lijkt me niet heel wenselijk.
klopt, had inderdaad kleiner gemoeten en dan valt het wel mee.
kan, maar ik hoef niet bij elke post me eigen gezicht steeds weer te zien (insert opmerking)
sommige mensen zitten hier met hun volledige naam of een gedeelte daarvan, dat is een keuze, net als de fotos. je hoeft het niet te doen. als je je foto wil delen dan doe je dat, wil je dat niet dan niet, niemand verplicht je. en als men bang is gevonden te worden op internet, tja alles is gevaarlijk, maar als men bang is dat iemand iemand opzoekt op internet en ziet henkie zit op whisky forum....nou joepie. het is niet dat we hier posts maken waarin we delen hoeveel flessen we hebben leeg gezopen, tenzij ik die gemist heb.
( waarom zit ik dan niet met mijn volledige naam op het forum, dat heeft met een oude gestoorde buurman te maken waarvoor we verhuist zijn en ik wil het hem niet te makkelijk maken om ons weer te vinden, maar ik wil ook niet in een grot leven uit angst. dus sorry als ik dan nog iets kan vinden om enthousiast over te zijn. )
ik denk dat dat aan de mensen zelf is en hun nieuwsgierigheid. wat ook kan, is dat men dat in je voorstellen topic zet, voorbeeld doet volgen, maar daar geldt dan ook hetzelfde voor 'wie gaat dat door zoeken' als de topics oud zijn geworden. dan zou je ze beter bij elkaar kunnen houden in één sticky topic.
kleine fotos lijkt me een oplossing, of je moet/kan de upload uit zetten en mensen moeten(kunnen) dan gebruik maken van bv. photobucket, flickr, google oid om hun fotos te hosten.
misschien alleen dat je hem kan bekijken als je een account hebt op het forum, ik weet dat dat ook zo gedaan is, maar toch.
Laatst gewijzigd door MichelC op 16 Mar 2013, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
MichelC schreef:kleine fotos lijkt me een oplossing, of je moet de upload uit zetten en mensen moeten(kunnen) dan gebruik maken van bv. photobucket, flickr, google oid om hun fotos te hosten.
Helaas lijkt dat beter dan het is. Het lost een probleem op maar creëert een nieuw.
Heel veel foto's verdwijnen na verloop van tijd, om wat voor reden dan ook, van de externe media en dan zitten we hier met een loze link.
Flink wat van die links zijn inmiddels al weer handmatig verwijderd. Dus neen, geen voorstander van "externe" opslag.
MichelC schreef:ik denk dat dat aan de mensen zelf is en hun nieuwsgierigheid. wat ook kan, is dat men dat in je voorstellen topic zet, voorbeeld doet volgen, maar daar geldt dan ook hetzelfde voor 'wie gaat dat door zoeken' als de topics oud zijn geworden. dan zou je ze beter bij elkaar kunnen houden in één sticky topic.
Een "Smoelenboek" is qua index (deels) een duplicatie van "Even voorstellen, dat vinden we leuk !" Daar zou een foto dan op zijn plaats staan.
Waar dat nuttig is doen we zoiets al met kruisverwijzingen. Niet zozeer met oude onderwerpen, want dan maak je eigenlijk een dubbele lijst, maar wel van gerelateerde onderwerpen, zeker indien verspreid over meerdere sub-forums.
Voorbeelden zijn:
Index van aroma's en smaken in Whisky,
Index van Whisky curiositeiten, rariteiten, etc. en
Alle Archief INDEX: xxxxxx plaatshouders etc. etc.
MichelC schreef:kan, maar ik hoef niet bij elke post me eigen gezicht steeds weer te zien (insert opmerking)
De meningen zijn vast verdeeld maar ik denk toch dat dit de eenvoudigste en meest geëigende oplossing is om je foto te plaatsen.
0 x
Je kunt zelfs een directe link naar een foto op het web in je profiel-website link zetten
Klik het globe-pictogram in de rechterkantlijn van mijn berichten (tijdelijk) om een voorbeeld te zien.
Je kunt iemand er dan op wijzen als dat van toepassing is......
Op deze manier is het dan tevens je eigen verantwoordelijkheid de link courant te houden.
Klik het globe-pictogram in de rechterkantlijn van mijn berichten (tijdelijk) om een voorbeeld te zien.
Je kunt iemand er dan op wijzen als dat van toepassing is......
Op deze manier is het dan tevens je eigen verantwoordelijkheid de link courant te houden.
0 x
Goed te zien dat een (portret-)foto als avatar aanstekelijk werkt.
Persoonlijk vind ik het wel een zekere toegevoegde waarde hebben voor de groepsgeest
Persoonlijk vind ik het wel een zekere toegevoegde waarde hebben voor de groepsgeest
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”