Veiligheid forum

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior

Veiligheid forum

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 21 Nov 2025, 08:05

Mogguh!

0.0 verstand van it zaken. Echter zie ik steeds vaker bots binnenkomen met complete verhalen naar diverse links.

Is het niet mogelijk om dit te voorkomen dmv meer beveiliging of is door komst van AI dit niet mogelijk? Of zitten hier hoge financiële kosten aan?

Mvg een bezorgde burger
0 x

Jimbeau
Senior
Senior

Re: Veiligheid forum

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 21 Nov 2025, 10:02

Iets als recaptcha zou hier al in moeten helpen denk ik..
1 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 21 Nov 2025, 11:24

Ja we hebben inderdaad, met vlagen, last van spammers. Dit is inderdaad veelal AI gestuurde bots (overigens meen ik dat 52% van het internetverkeer al door bots/AI wordt gedaan).
Op dit moment is er niet heel veel aan te doen behalve deze bots een ban geven en hun berichten te verwijderen. En het advies is natuurlijk om niet op hun linkjes te klikken.

Verder zou een Captcha wat kunnen doen inderdaad, dat zou het probleem verminderen. We kunnen dit eens aankaarten bij de eigenaars, geen idee wat dat aan kosten meebrengt.
5 x

Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 06 Dec 2025, 10:05

defeatless schreef:Ja we hebben inderdaad, met vlagen, last van spammers. Dit is inderdaad veelal AI gestuurde bots (overigens meen ik dat 52% van het internetverkeer al door bots/AI wordt gedaan).
Op dit moment is er niet heel veel aan te doen behalve deze bots een ban geven en hun berichten te verwijderen. En het advies is natuurlijk om niet op hun linkjes te klikken.

Verder zou een Captcha wat kunnen doen inderdaad, dat zou het probleem verminderen. We kunnen dit eens aankaarten bij de eigenaars, geen idee wat dat aan kosten meebrengt.

Hebben jullie al over kunnen sparren?
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 06 Dec 2025, 11:52

Working on it.
De eigenaren van het forum zijn alleen niet heel actief meer bij het forum betrokken. Het is voornamelijk dat zij op papier eigenaren zijn.
f
4 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”