Nieuwe mods, waar staan jullie voor?

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
Dre
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Nieuwe mods, waar staan jullie voor?

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Aug 2017, 23:00

Het recente bericht over de wisselingen in Het beheer en modereer team kwam eigenlijk nogal als een verrassing voor me...
Ik mis ook verdere toelichting, van zowel de wat naar de achtergrond tredende mod als de nieuwe mods.
Dus stel ik zelf maar gewoon de vragen:

Niets persoonlijks ten nadele van de nieuwe mods, maar om welke redenen zijn jullie op deze twee personen uitgekomen? Waar staan ze voor, wat zijn hun eigen beweegredenen, welk doel hebben zij voor ogen? Licht eens wat meer toe, nieuwe mods?

Vind het eigenlijk allemaal héél vreemd (ge)gaan opeens, ligt dat aan mij of hebben meer mensen dat?
1 x

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Nieuwe mods, waar staan jullie voor?

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Aug 2017, 23:06

Dre schreef:Vind het eigenlijk allemaal héél vreemd (ge)gaan opeens, ligt dat aan mij of hebben meer mensen dat?

Vreemd? Tuurlijk niet. Soms is het gewoon fijn om een paar extra helpende handen te hebben. Hoeveel meer uitleg heb je nodig?

En waar ze voor staan? Ik neem aan dat ze de forumregels handhaven en graag willen helpen om dit forum leuk, informatief en interactief te houden. Daar lijkt me geen extra toelichting voor nodig.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 07 Aug 2017, 23:13

extra handen altijd welkom en dan ook succes en wijsheid aan de nieuwe mods
ik denk alleen wel dat de laatste tijd wellicht juist door het tijdgebrek eerder gegumd werd dan dat er een open discussie ontstond
ik hoop dan nu ook wel dat we niet te erg naar het knuffel en aai over je bol forum gaan,
laat discussie bestaan , ook dat hoort bij een interactief forum ( niet elke discussie is gelijk een fittie, dus wees zuinig met de gum ;) )
2 x
Afbeelding

Dre
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Aug 2017, 23:20

henri schreef:ik hoop dan nu ook wel dat we niet te erg naar het knuffel en aai over je bol forum gaan,
laat discussie bestaan , ook dat hoort bij een interactief forum ( niet elke discussie is gelijk een fittie, dus wees zuinig met de gum ;) )

Dat klinkt goed, maar woorden van die strekking had ik dus eigenlijk van (één van) de nieuwe mods verwacht. Extra handjes voor het naleven van het striktere deel van de regels snap ik, maar er is ook nog een wat minder strikt gedefinieerd gedeelte, waar een meer persoonlijkere invulling van een mod bij komt kijken. Daar doel ik eigenlijk op.
0 x

Bram84
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 07 Aug 2017, 23:22

Dre,

In eerste instantie was een gemeende felicitatie hier wel op z'n plaats, vooraleer van wal te steken. Verder werd reeds door Matti aangehaald waarom ze op zoek gingen naar helpende handen...
Ze zullen in de nabije toekomst hun visie wel kenbaar maken. Iets met een kat en een boom denk ik.

Ik ga akkoord met Henri. Een discussie nu en dan, ook al is ze soms pittig, moet niet meteen met de vinger worden gewezen. Ik hou niet van te autoritair optreden. Modereren is het gesprek gaande houden, niet abrupt laten eindigen. Daarom pleit ik ook om de gom niet te veel te gebruiken. Laat de leden hun ei kwijt, weliswaar met een beetje respect voor eenieder.
3 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 07 Aug 2017, 23:33

Voor mij is er ook geen verder uitleg nodig.
Verder ben ik het eens met Henri en Bram.
Hoewel er volgens mij in voorgaande discussies vooral gegumd werd omdat het persoonlijk werd en het respect soms ver te zoeken was.
Laten we wel zijn, we typen hier allemaal een tekst.
Je hoort geen intonatie van een stem, je ziet geen gelaatsuitdrukking en niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor.
Succes in ieder geval aan de nieuwe mods!
2 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 08 Aug 2017, 07:47

Dan nu ook een reactie van een van de nieuwe mods...
Sorry, maar ik ben een ochtendmens, dus 's avonds laat niet meer actief op het forum, dus ook niet om op vragen te reageren :-)

Maar waarom zijn wij erbij gekomen?
Zoals Matthijs al schreef: omdat Paul minder tijd en gelegenheid heeft, en hijzelf (Matthijs dus) ook nogsteeds weinig tijd heeft. Dat is ook de reden waarom Paul er toen bij kwam.

Waarom nu 2 nieuwe mods?
Om het werk te kunnen verdelen, zodat niet 1 persoon altijd alles in de gaten moet houden. Zoals jullie nu al merkten: niet iedereen is altijd online...

Misschien is de basis-vraag: waarom zijn er eigenlijk mods nodig?
Die vraag is heel mooi beantwoord door Thijs en Nigel. Forumregels handhaven, en zorgen dat discussies niet op de man gespeeld worden of erg off-topic raken.

Gaan wij het anders doen dan Paul? Vast wel, ik denk dat iedereen een eigen idee heeft van wat wel/niet door de beugel kan. Maar het principe blijft denk ik wel hetzelfde. Ik ben het eens met Henri dat het geen knuffel-forum hoeft te worden, maar echt zwaar op de man spelen en mensen afzeiken hoeft nou ook weer niet. Nigel heeft dat mooi verwoord: niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor. En daarbij wil ik nog toevoegen: niet iedereen leest een opmerking op dezelfde manier. Ik denk dat het belangrijk is en blijft dat je op een forum (of waar dan ook online) niet ineens heel lomp gaat doen, omdat je (min of meer) anoniem bent.

En dan vraag waarom juist Edwin en ik?
Die kan ik natuurlijk niet beantwoorden :-)
5 x
Afbeelding

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 08 Aug 2017, 08:09

Ik zie het probleem ook niet zo. Vele handen maken licht werk. Een Forum onderhouden is een flinke klus en Paul heeft het blijkbaar te druk, begrijpelijk. Prima zaak, iemand moet de boel hier in goede banen leiden.

:goedgedaan
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 08 Aug 2017, 08:45

Moguh!

Gisteren een van de uitzonderlijke gevallen dat ik 's avonds niet op het forum te vinden was.

Ik denk dat niemand meer verrast was dan ik toen ik de email van Paul en Matthijs in mijn inbox vond.
Geen idee of dit algemeen bekend was maar bij mij iig niet; Er waren maar 2 mods de laatste tijd [part-time] actief.
Turfsmurf was al eerder afgezwaaid, en Yapi Jaydie is nog wel groen maar al in maanden niet meer ingelogd op het forum.
Het hoe, waarom en waarom wij, ligt bij Matthijs en Paul.

Als toevoeging/bevestiging op de onderstaande bericiten over verschil van humor and lezen en begrijpen van de intonatie wil ik dan nog zeggen;
Dat het heel makkelijk is om "anoniem" vanachter je toetsenbord te oordelen, veroordelen en te reageren.
Het anonieme aspect in nicknames en/of avatars werkt hierbij niet altijd in het voordeel van alle partijen.
We zijn een zeer gemengde community in leeftijd, [levens]ervaring, opleiding, achtergrond, religie en wat niet meer.
Dit kan tot verbazing en onbegrip leiden over sommige posts en/of reacties hierop.
Maar laten we elkaar allemaal in ons en zijn eigen waarde houden.

Zelf mag ik graag een (stevige) discussie voeren en heb al diverse "botsingen" gehad op het forum (zelfs met Piet).
Maar zolang alles in goed fatsoen en constructief gebeurd zullen mensen van mij weinig last hebben.
Ja/Nee want ik heb gelijk en jij bent een "denigrerende opmerking" discussies kunnen van mij misschien wel last hebben.

De tijd zal het leren en hoewel ik op meerdere forums heb rondgelopen is dit de eerste keer dat ik gevraagd te modden.
Doe ik het goed vertel het anderen, doe ik het niet goed vertel het mij (via PB en bijvoorkeur constructief).

Rest mij niets dan mijn mede debutant mod succes te wensen en aan te sluiten bij haar post.
Tevens wil ik eenieder hier op het forum dan een prettige dag toewensen.
Laten we met zijn allen de positief ingezette weg vervolgen en er nog vele mooie jaren van maken hier.

SLAINTE. :Slainte

PS; Wat ik persoonlijk vervelend vind is hele lappen tekst quoten als je maar op een klein stukje reageert, maar ik weet niet of daar tegen op te modden valt. ;)
5 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

caskstrength
Site Admin
Site Admin

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 08 Aug 2017, 09:52

edwinedje schreef:PS; Wat ik persoonlijk vervelend vind is hele lappen tekst quoten als je maar op een klein stukje reageert, maar ik weet niet of daar tegen op te modden valt. ;)

Jawel hoor ;) Misschien is dat niet al te strak gebeurd, maar het is zeker mogelijk.
1 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

caskstrength
Site Admin
Site Admin

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 08 Aug 2017, 09:56

Wat mij betreft houd ik het kort: ik kan er niet de tijd in stoppen die nodig was/is om alles alleen te runnen. Familie komt op de eerste plaats.
Dit betekent niet dat ik niet meer actief zal zijn, maar er zijn nu meerdere mensen die een oogje in het zeil houden. Hopelijk doen we dat op een manier dat iedereen respectvol (mag best stevig zijn) zijn zegje kan doen en waar met veel plezier info en ervaringen worden gedeeld.
7 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 08 Aug 2017, 10:23

Lijkt mij een prima oplossing en ik voorzie dan ook geen problemen. Het kan zo nu en dan zelfs wel verfrissend werken.
0 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 08 Aug 2017, 13:59

Tof dat Françoise en Edwin dit willen doen. Dus felicitaties en - vooral - dank. Een uitgebreide toelichting van het Mod-team is voor mij persoonlijk geheel onnodig.
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 10 Aug 2017, 08:55

Prima toch zo.
Beide veel succes met jullie nieuwe taak! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”