Momenteel staan er twee, naar mijn idee functionele forum-icons op de index pagina.
Een ander functioneel gebruik is de Nieuw-icon en nog wat icons in de geclassificeerde lijsten.
Wat is jullie idee over meer van die dingen ?
Bijvoorbeeld wat boeken in de Boekbesprekingen, b.v. Of wordt het er juist "prullerig" of té rommelig ?
Het zal wellicht ook de aandacht van andere forums halen omdat het niet voor elk onderwerp eenvoudig of mogelijk zal zijn een passend en vooral sprekend icontje te vinden.
What say ?
Gebruik van forum-icons op de index pagina
Re: Gebruik van forum-icons op de index pagina
Is denk ik wel leuk , een beetje kleur op het forum.
0 x
KSB66 schreef:Is denk ik wel leuk , een beetje kleur op het forum.
Dat argument is een aardige Bas.
Die vraag stond al op mijn verlanglijstje (bijna sinterklaas), namelijk hoe zit het met de kleuren. De huidige twee forum-icons zijn qua kleurstelling relatief onopvallend. Ik heb er echter al een of twee die wat minder blauw/wit zijn en wat meer andere kleuren hebben.
Ben benieuwd naar meer meningen dus we geven het nog even

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet, je bedoelt die grote iconen op de voorpagina als de punaise en het logo van het IWS?

Dat logo van het IWS is wel functioneel. Je ziet gelijk dat het over het IWS gaat. Ik weet niet welk logo je bij Schotse whisky of Overige Schotse whisky kan doen. Als je 1 rubriek Schots, Iers, etc hebt, kun je een landen vlaggetje gebruiken, maar om nou 2x Schotland te gebruiken? Wellicht je forum deels opnieuw indelen.
Een goed idee dus, maar er moet wel goed over nagedacht worden zodat het geen poppenkast wordt
Dat logo van het IWS is wel functioneel. Je ziet gelijk dat het over het IWS gaat. Ik weet niet welk logo je bij Schotse whisky of Overige Schotse whisky kan doen. Als je 1 rubriek Schots, Iers, etc hebt, kun je een landen vlaggetje gebruiken, maar om nou 2x Schotland te gebruiken? Wellicht je forum deels opnieuw indelen.
Een goed idee dus, maar er moet wel goed over nagedacht worden zodat het geen poppenkast wordt
0 x
Jep, die bedoel ik.
Het middelste blok is ook het lastigst. Op zich is een aantal vlaggen inderdaad een goede optie.
Voor het bovenste blok (met drie onderwerpen) heb ik al wat aardige pictogrammen (eigenlijk een betere term). Maar daar is het ook weer het minst nodig omdat die paar korte onderwerpen voor zich lijken te spreken.
Voor het onderste blok heb ik er ook al een aantal.
Maar ik zit ook in dubio. Het moet echt óók functioneel zijn.
....maar om nou 2x Schotland te gebruiken? Wellicht je forum deels opnieuw indelen....
Dat geldt ook hiervoor. Dit zou een extra level inhouden voor Schotse whisky en dat lijkt me gezien het belang van de huidige splitsing weer minder functioneel.
De suggestie van Hans om pictogrammen te gebruiken in de lijsten
• Toon onbeantwoorde berichten • Toon nieuwe berichten • Toon actieve onderwerpen
(a la iPhone) is een hoofdstuk apart. Dat zou een té grote ingreep zijn in de forum code.
Ik zou natuurlijk met het onderste of bovenste blok kunnen beginnen om te zien hoe het uitpakt. Daarvoor heb ik ook wel een aantal relevante pictogrammen. En het hoeft natuurlijk niet overal. Het is ook een optie het middelste en eventueel bovenste blok zonder pictogrammen te laten. Voor de drie onderwerpen in het bovenste blok heb ik trouwens ook wel wat aardige plaatjes.
Het middelste blok is ook het lastigst. Op zich is een aantal vlaggen inderdaad een goede optie.
Voor het bovenste blok (met drie onderwerpen) heb ik al wat aardige pictogrammen (eigenlijk een betere term). Maar daar is het ook weer het minst nodig omdat die paar korte onderwerpen voor zich lijken te spreken.
Voor het onderste blok heb ik er ook al een aantal.
Maar ik zit ook in dubio. Het moet echt óók functioneel zijn.
....maar om nou 2x Schotland te gebruiken? Wellicht je forum deels opnieuw indelen....
Dat geldt ook hiervoor. Dit zou een extra level inhouden voor Schotse whisky en dat lijkt me gezien het belang van de huidige splitsing weer minder functioneel.
De suggestie van Hans om pictogrammen te gebruiken in de lijsten
• Toon onbeantwoorde berichten • Toon nieuwe berichten • Toon actieve onderwerpen
(a la iPhone) is een hoofdstuk apart. Dat zou een té grote ingreep zijn in de forum code.
Ik zou natuurlijk met het onderste of bovenste blok kunnen beginnen om te zien hoe het uitpakt. Daarvoor heb ik ook wel een aantal relevante pictogrammen. En het hoeft natuurlijk niet overal. Het is ook een optie het middelste en eventueel bovenste blok zonder pictogrammen te laten. Voor de drie onderwerpen in het bovenste blok heb ik trouwens ook wel wat aardige plaatjes.
0 x
pictogrammen in de lijsten zoals hier gebruikt word?
http://maxwellshouse.co.uk/cgi-bin/forum/Blah.pl?
http://maxwellshouse.co.uk/cgi-bin/forum/Blah.pl?
0 x
Ja, min of meer.
Alleen niet zo groot en niet zo specifiek.
Die twee die er nu staan zijn 36px hoog. Ik denk dat ik tot maximaal 48 wil gaan. Moet blijken hoe het staat.
Alleen niet zo groot en niet zo specifiek.
Die twee die er nu staan zijn 36px hoog. Ik denk dat ik tot maximaal 48 wil gaan. Moet blijken hoe het staat.
0 x
Piet schreef:Alleen niet zo groot
De nieuwe iconen die ik nu zie zijn anders vrij groot
0 x
JayDie schreef:De nieuwe iconen die ik nu zie zijn anders vrij groot
Ik doelde op de pictogrammen gebruikt op de site die Bas als voorbeeld gaf.
Maar ja hoe klein kun je gaan om nog meerwaarde te bieden ? IK vind die 46px wel een aardige bovengrens.
Vind je dat te groot ??
Ik misschien ook wel !! Ze zijn nu 36px hoog......... anders gaan ze er weer af.
0 x
Piet schreef:JayDie schreef:De nieuwe iconen die ik nu zie zijn anders vrij groot
Ik doelde op de pictogrammen gebruikt op de site die Bas als voorbeeld gaf.
Ja, weet ik, en je zei dat je jouw iconen niet zo groot wilde, maar ik vind / vond ze nog vrij groot op dit forum. We hebben het over hetzelfde
Misschien gewoon even wennen. Persoonlijk gebruik ik die voorpagina nauwelijks, kijk altijd bij "Nieuwe posts"
0 x
Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”