Ok ok ik weet het, men krijgt al zo veel mail tegenwoordig maar is het misschien een idee om dat maandelijks ook te sturen? Een soort monthly nieuwsbrief met daarin updates, laatste topics, polls, events enz?
*duikt weg achter muur vanwege risico afschieten idee*
Idee: Maandelijkse update email ?
Re: idee: Maandelijkse update email
Michiel87 schreef:Noudat geldt niet alleen voor jouw vader...
Eenvoudig genoeg. Druk maar eens op dat oranje icoontje naast het Twitter icoon, dan zie je wat het is. En voordat je drukt kun je ook de helptekst nog lezen die oppopt.
boyke schreef:Ok ok ik weet het, men krijgt al zo veel mail tegenwoordig maar is het misschien een idee om dat maandelijks ook te sturen? Een soort monthly nieuwsbrief met daarin updates, laatste topics, polls, events enz?
*duikt weg achter muur vanwege risico afschieten idee*
Weg duiken hoeft niet hoor. Alle voorstellen worden serieus genomen.
Dat gezegd hebbende ....
.... kan ik me er eigenlijk niets bij voorstellen. Dat om twee redenen.1 - Wie zou er echt in geïnteresseerd zijn aangezien je van alles op het forum al mail krijgt/kunt krijgen. Je kunt per onderwerp zelfs aangeven of je het wel of niet wilt volgen.
Gebruiks- en technische wijzigingen op het forum worden in deze rubriek ook al gemeld. Het komt bij mij erg dubbelop over. Bovendien heb je op het forum tal van selectie en sorteer mogelijkheden.
En wat wel en wat niet op te nemen in zo'n e-mail ? Ik heb eigenlijk niet echt een idee. Let wel dat er duizenden berichten per maand voorbijkomen, daarin gaat een e-mail geen inzicht geven.
Melden dat er agenda-updates zijn zou je kunnen, maar hoe nuttig is zo'n melding. Die zijn er namelijk altijd in een maand en om ze te bekijken moet je toch naar de kalender en/of de forum-rubriek, om eens een voorbeeld te noemen.
2 - Hoe gaan we dat doen en wie gaat dat doen. Dit gaat bijna op werken lijken. Let wel dat, hoe professioneel e.e.a. ook over mag komen hier
Voor hetgeen je schetst zijn geen standaard voorzieningen. Wel kunnen we een Massa e-mail versturen naar alle leden. Dat zou ook kunnen naar groepen maar dan moet daarvoor wel een groep in het leven worden geroepen en onderhouden worden.
Dit is dus (nog) geen nee, maar er zijn wat mij betreft alleen maar vragen, heel veel vragen, en veel bezwaren.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ik zou wel geïnteresseerd zijn om me aan te melden bij de email-nieuwsbrief-groep. Op de vraag of ik zou kunnen meehelpen deze samen te stellen is 'n lastiger antwoord, aangezien ik niet geheel de juiste kennis en connecties heb om aan nieuwe, betrouwbare en goede informatie te komen.
0 x
Gerard schreef:Ik zou wel geïnteresseerd zijn om me aan te melden bij de email-nieuwsbrief-groep. Op de vraag of ik zou kunnen meehelpen deze samen te stellen is 'n lastiger antwoord, aangezien ik niet geheel de juiste kennis en connecties heb om aan nieuwe, betrouwbare en goede informatie te komen.
Gerard, heb je mijn commentaar gelezen ?
Volgens het voorstel van @boyke zou het gaan over informatie die op het forum staat en niet om "nieuwe, betrouwbare en goede informatie" uit andere bronnen.
Dus vraag ik me af wat voor nieuwsbrief jij in gedachten hebt en wat dan de meerwaarde is in relatie tot dit forum ?
0 x
Piet schreef:Gerard schreef:Ik zou wel geïnteresseerd zijn om me aan te melden bij de email-nieuwsbrief-groep. Op de vraag of ik zou kunnen meehelpen deze samen te stellen is 'n lastiger antwoord, aangezien ik niet geheel de juiste kennis en connecties heb om aan nieuwe, betrouwbare en goede informatie te komen.
Gerard, heb je mijn commentaar gelezen ?
Volgens het voorstel van @boyke zou het gaan over informatie die op het forum staat en niet om "nieuwe, betrouwbare en goede informatie" uit andere bronnen.
Dus vraag ik me af wat voor nieuwsbrief jij in gedachten hebt en wat dan de meerwaarde is in relatie tot dit forum ?
Een nieuwsbrief over informatie die al op het forum staat lijkt me niet heel veel meerwaarde. Er zouden dingen in moeten staan die (nog) niet op het forum staan en waar naderhand 'n topic over geopend kan worden. Bijvoorbeeld 'n nieuwe whisky die gedistilleerd gaat worden, 'n whisky die op Antarctica gevonden en weggehaald word, noem het maar op. Het zou inderdaad ook direct op het forum geplaatst kunnen worden, maar het idee dat je de nieuwtjes in whiskywereld doorstuurt via de email klinkt mij wel leuk in de oren.
0 x
Gerard schreef:... Er zouden dingen in moeten staan die (nog) niet op het forum staan en waar naderhand 'n topic over geopend kan worden. Bijvoorbeeld 'n nieuwe whisky die gedistilleerd gaat worden, 'n whisky die op Antarctica gevonden en weggehaald word, noem het maar op. Het zou inderdaad ook direct op het forum geplaatst kunnen worden, maar het idee dat je de nieuwtjes in whiskywereld doorstuurt via de email klinkt mij wel leuk in de oren.
...maar het idee dat je de nieuwtjes in whiskywereld doorstuurt via de email klinkt mij wel leuk in de oren.
Maar helaas is dat nu juist een van die dingen waarvan ik geen enkele meerwaarde zie.
Dit forum is actueel, in elk geval zo actueel mogelijk ! Dat is meerwaarde ! Nagenoeg alles dat ik in nieuwsbrieven zie, en ook op (professionele) websites loopt achter omdat het gedoseerd wordt per week of per maand. Dus waarom zou je dat werk dubbel (wat heet) gaan zitten doen en vertragen bovendien ?
Het voorbeeld.... Bijvoorbeeld 'n nieuwe whisky die gedistilleerd gaat worden,....
Daar hebben honderden professionals in de wereld dagwerk aan. Die verdienen daar de kost mee. Er zijn honderden, neen duizenden sites met dat soort informatie, dan heb ik het nog niet over Blogs. Bovendien heeft elke website, slijter, organisatie, club en weet ik veel wel een nieuwsbrief waarop je kunt inschrijven, waarin ook dit soort dingen staan.
Omdat er veel in het Engels is zou een meerwaarde kunnen zijn het vertalen naar Nederlands, maar daarop zeg ik dan "be my guest".
Voor mij is dit een oplossing zoeken bij een niet bestaand probleem, ander woord voor werkverschaffing.
Ik wil niet al te negatief over komen en misschien mis ik iets, maar ik snap nog steeds echt helemaal niets van deze "suggestie voor verbetering"

0 x
Piet schreef:...Voor mij is dit een oplossing zoeken bij een niet bestaand probleem, ander woord voor werkverschaffing.
Ik wil niet al te negatief over komen en misschien mis ik iets, maar ik snap nog steeds echt helemaal niets van deze "suggestie voor verbetering"
Wellicht dat ik niet begrijp wat jullie zoeken en is het voor mij "een niet bestaand probleem" omdat ik wat bekender ben met de materie, dus whisky op het Web en Internet ?
Zou het kunnen zijn dat jullie iets missen, niet omdat het er niet is maar omdat je niet weet dat het er is en het niet weet te vinden ?
In Sites met algemene Whisky info, Independent Bottlers, etc. staat te lezen:
Aangezien we op dit forum zo min mogelijk willen doubleren plaatsen we hier links naar algemene sites.
En dat is ook een van de problemen die ik heb met een nieuwsbrief. Er is al véél te veel over whisky op het Internet, ook meer van hetzelfde, waardoor het moeilijk zoeken is. Je kunt niet selectief genoeg zijn en dat kost al meer dan tijd genoeg. Juist de interactie en communicatie is één van de belangrijkste meerwaarden van het forum.
Wellicht moet je eens kijken in bovengenoemd onderwerp en in onderstaande links om te zien of daar niet is te vinden wat je zoekt. Dat geldt natuurlijk ook voor de vele Whisky-blogs die er inmiddels zijn in alle talen en ook in het Nederlands.
Distilleerderijen informatie, kaarten, uitspraak etc.
Persoonlijke particuliere Whisky-sites en blog's en
Bijzondere vermeldenswaardige sites die buiten de selectiecriteria vallen
0 x
Piet schreef:Dit forum is actueel, in elk geval zo actueel mogelijk ! Dat is meerwaarde ! Nagenoeg alles dat ik in nieuwsbrieven zie, en ook op (professionele) websites loopt achter omdat het gedoseerd wordt per week of per maand. Dus waarom zou je dat werk dubbel (wat heet) gaan zitten doen en vertragen bovendien ?
Ja okay, heb je gelijk in.
0 x
Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”