Er komt een derde editie van ons festival in lichtervelde...met een nog ruimer aanbod... en met een derde exclusieve festival botteling...
meer informatie volgt de komende maanden.
Er zijn 20 resultaten gevonden
- 30 Apr 2019, 09:59
- Forum: Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen
- Onderwerp: whiskypedia's 3de festival 5/10/2019
- Reacties: 0
- Weergaves: 1103
- 30 Apr 2019, 09:49
- Forum: Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails
- Onderwerp: Cocktails met whiskymiskopen?
- Reacties: 23
- Weergaves: 9620
Re: Cocktails met whiskymiskopen?
5cl nikka all malt
halve limoen in stukjes
1 takje munt
flesje tonic elderflower
ijsblokjes in een groot wijnglas. Takje munt erin. limoent lichtjes persen boven het glas en stukjes in het glas doen. Overgieten met de whisky en aanvullen met tonic elderflower...
... en de whisky-tonic is geboren
halve limoen in stukjes
1 takje munt
flesje tonic elderflower
ijsblokjes in een groot wijnglas. Takje munt erin. limoent lichtjes persen boven het glas en stukjes in het glas doen. Overgieten met de whisky en aanvullen met tonic elderflower...
... en de whisky-tonic is geboren
- 04 Okt 2017, 21:39
- Forum: Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen
- Onderwerp: whiskyfestival lichtervelde 7 oktober 2017
- Reacties: 3
- Weergaves: 1589
Re: whiskyfestival lichtervelde 7 oktober 2017
Ik kan met veel plezier melden dat alle tickets de deur uit zijn.
12 standhouders en over de 700 open flessen.
5 whisky's gaan ook gekoppeld worden aan de 5 hapjes.
12 standhouders en over de 700 open flessen.
5 whisky's gaan ook gekoppeld worden aan de 5 hapjes.
- 29 Jun 2017, 12:32
- Forum: Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen
- Onderwerp: whiskyfestival lichtervelde 7 oktober 2017
- Reacties: 3
- Weergaves: 1589
whiskyfestival lichtervelde 7 oktober 2017
Op zaterdag 7 oktober hebben we 10 standhouders aangesproken om naar Lichtervelde af te zakken met de open flessen die ze in hun collectie staan hebben. Op die manier kan je meer dan 500 verschillende whisky’s komen proeven. Dit gaat allemaal door in feestzaal De Zwaan op de markt van Lichtervelde, ...
- 23 Mar 2016, 23:00
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Ardbeg Expressies
- Reacties: 949
- Weergaves: 140099
Re: springbank local barley 16 years / 12y cask strenght
De commitee release zou al uit zijn naar het schijnt.
Heb er twee besteld. Afwachten dus
Heb er twee besteld. Afwachten dus
- 23 Mar 2016, 12:47
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Ardbeg Expressies
- Reacties: 949
- Weergaves: 140099
Re: springbank local barley 16 years / 12y cask strenght
ik heb ondertussen de fles binnen.
nu begint mijn nieuwe queste de ardbeg dark cove
nu begint mijn nieuwe queste de ardbeg dark cove
- 16 Feb 2016, 17:36
- Forum: Spijs en drank en Whisky
- Onderwerp: Kaasschotel
- Reacties: 34
- Weergaves: 10457
Re: Kaasschotel
ik denk dat het wat afhangt van welke kazen je neemt in combinatie met welke bieren of wijnen. voor beide bestaan er goede combinaties. Sommige kazen zoals trappistenkaas gaan goed samen met een zwaar bier, romige kazen met een chardonnay, ... Net zoals je bij vis niet per se witte wijn hoeft te ser...
- 12 Feb 2016, 11:10
- Forum: Spijs en drank en Whisky
- Onderwerp: Kaasschotel
- Reacties: 34
- Weergaves: 10457
Re: Kaasschotel
voor wij jura-wijnen kent... Vin jeaune of cote de jura "savagnin" ideaal om er bij te drinken... licht geoxideerd met notensmaak... Honing met truffel, perfecte combinatie met geitenkaas Honing en geitenkaas gaan goed samen, ook lekker met walnoten erbij! Met een lekker dessertwijntje dan...
- 10 Feb 2016, 19:41
- Forum: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
- Onderwerp: even voorstellen
- Reacties: 18
- Weergaves: 2352
Re: even voorstellen
sommige wel. ik zal er dit weekend werk van maken
caskstrength schreef:Welkom! Zijn je hapjes bereid met whisky? Verder veel plezier hier op het forum!
- 10 Feb 2016, 14:53
- Forum: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
- Onderwerp: even voorstellen
- Reacties: 18
- Weergaves: 2352
Re: even voorstellen
Zelf veel bezig met whisky?
brechtvds schreef:Ow leuk een streekgenootik woon in torhout
wist niet dat er een whiskyclub is in lichtervelde bestaan jullie al lang ? Veel plezier op het forum
- 10 Feb 2016, 14:42
- Forum: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
- Onderwerp: even voorstellen
- Reacties: 18
- Weergaves: 2352
Re: even voorstellen
hey,
inderdaad. ben zelf van lichtervelde oorspronkelijk maar blijven hangen in gent.
we zijn begonnen aan ons vierde jaar. http://www.whiskypedia8810.com
we zijn met 33 leden. Momenteel is er wel een wachtlijst.
inderdaad. ben zelf van lichtervelde oorspronkelijk maar blijven hangen in gent.
we zijn begonnen aan ons vierde jaar. http://www.whiskypedia8810.com
we zijn met 33 leden. Momenteel is er wel een wachtlijst.
- 10 Feb 2016, 14:09
- Forum: De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
- Onderwerp: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- Reacties: 17337
- Weergaves: 1989269
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Dit weekend twee arran peated boxen gekocht.
heerlijke peated whisky voor respectievelijk 55 en 60 euro (cask strenght).
daar ga ik van genieten
heerlijke peated whisky voor respectievelijk 55 en 60 euro (cask strenght).
daar ga ik van genieten
- 10 Feb 2016, 13:28
- Forum: Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen
- Onderwerp: Whisky-festival spa
- Reacties: 3
- Weergaves: 1689
Re: Whisky-festival spa
Wij hebben een vakantiehuisje in vielsalm. de mannen gaan naar de beurs. de vrouwen gaan wandelen en pannekoek eten.
zo is iedereen content en hebben we een leuk weekendje met vrienden
zo is iedereen content en hebben we een leuk weekendje met vrienden
- 10 Feb 2016, 11:38
- Forum: Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen
- Onderwerp: Whisky-festival spa
- Reacties: 3
- Weergaves: 1689
Re: Whisky-festival spa
voor degenen die er niet waren: prachtige beurs achter de rug.
is zeker een aanrader.
is zeker een aanrader.
- 10 Feb 2016, 11:34
- Forum: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
- Onderwerp: even voorstellen
- Reacties: 18
- Weergaves: 2352
even voorstellen
Hey, Ik ben Jurgen. Lid van de lichterveldse whiskyclub whiskypedia en me meer een meer aan het verdiepen in de whiskywereld die behoorlijk uitgebreid en soms complex is. Ik hoop dan ook mijn kennis uit te breiden en pareltjes te ontdekken. Voor de club verzorg ik op regelmatige basis een bijhorende...
ik woon in torhout
wist niet dat er een whiskyclub is in lichtervelde bestaan jullie al lang ? Veel plezier op het forum 