
Er zijn 13 resultaten gevonden
- 08 Apr 2015, 22:31
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Highland Park expressies
- Reacties: 928
- Weergaves: 140694
Re: Highland Park expressies
De Hp18 heeft ook weer een sprong gemaakt; nu voor 125 euri op drankdozijn. Pas geleden nog 80 euro. 

- 23 Mar 2015, 23:05
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
- Reacties: 17
- Weergaves: 3924
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Ik had al zo'n vermoeden dat jij de Uggie erg waardeerd, Mischien vanwege je naam
Maar je hebt helemaal gelijk... Dit is zeker niet mijn laatste fles...
Maar je hebt helemaal gelijk... Dit is zeker niet mijn laatste fles...
- 23 Mar 2015, 15:00
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
- Reacties: 17
- Weergaves: 3924
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Dat is dan een flinke batch
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).
Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).
Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).
- 18 Mar 2015, 17:40
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
- Reacties: 17
- Weergaves: 3924
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Heb gisteren dus een flesje gescoord (vanavond maar eens proeven
) en wat blijkt:
Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014)
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.
) en wat blijkt:Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014)
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.
- 14 Mar 2015, 18:55
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
- Reacties: 17
- Weergaves: 3924
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Ok, Ik ben overtuigd; Ga een flesje halen


- 14 Mar 2015, 12:01
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
- Reacties: 17
- Weergaves: 3924
Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Beste whisky liefhebbers, Ik zit eraan te denken om een fles uigeadail aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar de combinatie van Ardbeg en sherry notes. Ralfy heeft deze whisky recent nog hoog gewaardeerd (review #500) en complimenteerd Ardbeg zelfs met de consistency van deze whisky over de jaren. E...
- 14 Sep 2014, 14:54
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
- Reacties: 7
- Weergaves: 1684
Re: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
Bedankt voor de reaktie. Dat stelt me weer gerust. Maar ik heb wel eens gelezen dat er zgn barrier filtering wordt toegepast bij normale temperatuur om dit soort bestanddelen eruit te halen. Ik laat de fles nog even dicht tot een geschikt moment. Maar het voelt een stuk beter nu ik weet dat er niks ...
- 14 Sep 2014, 10:22
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
- Reacties: 7
- Weergaves: 1684
Re: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
Nee, het lijken geen kristallen te zijn. Het is vergelijkbaar met thee schilfers.
- 14 Sep 2014, 09:32
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
- Reacties: 7
- Weergaves: 1684
Re: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
Dus dit is vrij normaal???
Het zijn er idd wel veel (in de honderden).
Maar er wordt normaal gesproken toch ook filtering toegepast bij normale temperatuur? Dan zou dit toch niet mogen voorkomen.
Het zijn er idd wel veel (in de honderden).
Maar er wordt normaal gesproken toch ook filtering toegepast bij normale temperatuur? Dan zou dit toch niet mogen voorkomen.
- 13 Sep 2014, 13:29
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
- Reacties: 7
- Weergaves: 1684
Schilfertjes in non chillfiltered whisky
In mijn enthousiasme over de HP18 heb ik de HP25 gekocht. Had hierover al vele goede recensies gelezen en zag 'm voor een goede prijs op Drankdozijn staan. Nu zie ik dat er honderden deeltjes in ronddrijven. Het zijn lichtbruine langwerpige platte deeltjes tot ongeveer 2 mm lang. Ze zakken uiteindel...
- 11 Sep 2014, 13:13
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: HP18 lichter van kleur dan HP12
- Reacties: 25
- Weergaves: 3803
Re: HP18 lichter van kleur dan HP12
Bedankt allemaal voor de nuttige informatie.
Het is in ieder geval duidelijk dat er in mijn fles geen E150 zit
Ik heb 'm overigens gisteren geopend en geproefd: Ik vind 'm zeer goed en complex.
In ieder geval zal ik een whisky nooit meer beoordelen op zijn kleur...
Het is in ieder geval duidelijk dat er in mijn fles geen E150 zit
Ik heb 'm overigens gisteren geopend en geproefd: Ik vind 'm zeer goed en complex.
In ieder geval zal ik een whisky nooit meer beoordelen op zijn kleur...
- 09 Sep 2014, 21:30
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: HP18 lichter van kleur dan HP12
- Reacties: 25
- Weergaves: 3803
Re: HP18 lichter van kleur dan HP12
Ik was ook in de veronderstelling dat HP geen kleurstoffen meer gebruikte. Ze doen het dan in ieder geval niet consistent bij al hun bottelingen. Ik ga 'm maar gewoon proeven
Bedankt voor de reakties.
Bedankt voor de reakties.
- 09 Sep 2014, 17:36
- Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
- Onderwerp: HP18 lichter van kleur dan HP12
- Reacties: 25
- Weergaves: 3803
HP18 lichter van kleur dan HP12
Na al meerdere malen dit forum gebruikt te hebben als nuttige informatiebron, heb ik nu zelf een vraag; Naast Islay whisky’s vind ik de HP12 bijzonder goed, en heb ik onlangs de HP18 aangeschaft (ondanks de vele verhalen over batch variatie en slechte batches). Het viel me echter meteen al op dat de...