Er zijn 13 resultaten gevonden

door Wivi
08 Apr 2015, 22:31
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Highland Park expressies
Reacties: 928
Weergaves: 140694

Re: Highland Park expressies

De Hp18 heeft ook weer een sprong gemaakt; nu voor 125 euri op drankdozijn. Pas geleden nog 80 euro. :domdom
door Wivi
23 Mar 2015, 23:05
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Reacties: 17
Weergaves: 3924

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ik had al zo'n vermoeden dat jij de Uggie erg waardeerd, Mischien vanwege je naam :lekker
Maar je hebt helemaal gelijk... Dit is zeker niet mijn laatste fles...
door Wivi
23 Mar 2015, 15:00
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Reacties: 17
Weergaves: 3924

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Dat is dan een flinke batch :bigsmile
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).

Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).
door Wivi
18 Mar 2015, 17:40
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Reacties: 17
Weergaves: 3924

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Heb gisteren dus een flesje gescoord (vanavond maar eens proeven :smullen ) en wat blijkt:
Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014) :?
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.
door Wivi
14 Mar 2015, 18:55
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Reacties: 17
Weergaves: 3924

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ok, Ik ben overtuigd; Ga een flesje halen :yes :yes
door Wivi
14 Mar 2015, 12:01
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Reacties: 17
Weergaves: 3924

Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Beste whisky liefhebbers, Ik zit eraan te denken om een fles uigeadail aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar de combinatie van Ardbeg en sherry notes. Ralfy heeft deze whisky recent nog hoog gewaardeerd (review #500) en complimenteerd Ardbeg zelfs met de consistency van deze whisky over de jaren. E...
door Wivi
14 Sep 2014, 14:54
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
Reacties: 7
Weergaves: 1684

Re: Schilfertjes in non chillfiltered whisky

Bedankt voor de reaktie. Dat stelt me weer gerust. Maar ik heb wel eens gelezen dat er zgn barrier filtering wordt toegepast bij normale temperatuur om dit soort bestanddelen eruit te halen. Ik laat de fles nog even dicht tot een geschikt moment. Maar het voelt een stuk beter nu ik weet dat er niks ...
door Wivi
14 Sep 2014, 10:22
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
Reacties: 7
Weergaves: 1684

Re: Schilfertjes in non chillfiltered whisky

Nee, het lijken geen kristallen te zijn. Het is vergelijkbaar met thee schilfers.
door Wivi
14 Sep 2014, 09:32
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
Reacties: 7
Weergaves: 1684

Re: Schilfertjes in non chillfiltered whisky

Dus dit is vrij normaal???
Het zijn er idd wel veel (in de honderden).
Maar er wordt normaal gesproken toch ook filtering toegepast bij normale temperatuur? Dan zou dit toch niet mogen voorkomen.
door Wivi
13 Sep 2014, 13:29
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Schilfertjes in non chillfiltered whisky
Reacties: 7
Weergaves: 1684

Schilfertjes in non chillfiltered whisky

In mijn enthousiasme over de HP18 heb ik de HP25 gekocht. Had hierover al vele goede recensies gelezen en zag 'm voor een goede prijs op Drankdozijn staan. Nu zie ik dat er honderden deeltjes in ronddrijven. Het zijn lichtbruine langwerpige platte deeltjes tot ongeveer 2 mm lang. Ze zakken uiteindel...
door Wivi
11 Sep 2014, 13:13
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: HP18 lichter van kleur dan HP12
Reacties: 25
Weergaves: 3803

Re: HP18 lichter van kleur dan HP12

Bedankt allemaal voor de nuttige informatie.
Het is in ieder geval duidelijk dat er in mijn fles geen E150 zit :goedgedaan
Ik heb 'm overigens gisteren geopend en geproefd: Ik vind 'm zeer goed en complex.
In ieder geval zal ik een whisky nooit meer beoordelen op zijn kleur...
door Wivi
09 Sep 2014, 21:30
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: HP18 lichter van kleur dan HP12
Reacties: 25
Weergaves: 3803

Re: HP18 lichter van kleur dan HP12

Ik was ook in de veronderstelling dat HP geen kleurstoffen meer gebruikte. Ze doen het dan in ieder geval niet consistent bij al hun bottelingen. Ik ga 'm maar gewoon proeven 8-)
Bedankt voor de reakties.
door Wivi
09 Sep 2014, 17:36
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: HP18 lichter van kleur dan HP12
Reacties: 25
Weergaves: 3803

HP18 lichter van kleur dan HP12

Na al meerdere malen dit forum gebruikt te hebben als nuttige informatiebron, heb ik nu zelf een vraag; Naast Islay whisky’s vind ik de HP12 bijzonder goed, en heb ik onlangs de HP18 aangeschaft (ondanks de vele verhalen over batch variatie en slechte batches). Het viel me echter meteen al op dat de...

Ga naar uitgebreid zoeken