Er zijn 18 resultaten gevonden

door rickvdw1
18 Apr 2015, 09:26
Forum: Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden
Onderwerp: Brouwgerst uit het Noorden
Reacties: 3
Weergaves: 749

Brouwgerst uit het Noorden

Ik las net dit artikel op de site van de NOS. Telers in Groningen en Friesland gaan gerst telen voor, als ik het goed begrijp, export naar Schotland. Distilleerderijen zijn daar op zoek naar meer capaciteit door de wereldwijd groeiende vraag. Misschien kunnen we ook iets voor Nederlandse whiskies ge...
door rickvdw1
09 Apr 2015, 16:50
Forum: De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
Onderwerp: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Reacties: 17348
Weergaves: 1989967

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Zojuist eindelijk de Glendronach 15 yo Revival en Old Pulteney 12 yo besteld! Komt morgen hopelijk binnen :D
door rickvdw1
31 Mar 2015, 15:03
Forum: De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
Onderwerp: Twijfel over volgende aanschaf.
Reacties: 2199
Weergaves: 260586

Re: Twijfel volgende fles(sen) na festival

Als je op zoek bent naar een whisky met sherry invloed die je makkelijk kan uitdelen zou ik de Glenfarclas 12 jaar oud aanraden. Voor minder dan 30 euro krijg je dan een liter en kan je zelf genieten van een degelijke dram en uitdelen! De Glenfarclas 105 zou ook nog kunnen maar dat deelt wat lastig...
door rickvdw1
30 Mar 2015, 22:40
Forum: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Onderwerp: effe voorstellen
Reacties: 20
Weergaves: 2702

Re: effe voorstellen

Welkom! De whiskies die je noemde zijn een mooi compleet begin! Als je van de rokerige whiskies houdt kun je kinken inderdaad naar de laphroaig Quarter cask dienders zoetere zachtere tonen heeft dan de 10 jaar oud en is op een hoger percentage gebotteld. Daarnaast zou ik eens een Ardbeg 10 proberen ...
door rickvdw1
30 Mar 2015, 22:34
Forum: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Onderwerp: hallo :)
Reacties: 17
Weergaves: 1786

Re: hallo :)

Welkom! :D
door rickvdw1
30 Mar 2015, 22:00
Forum: De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
Onderwerp: Twijfel over volgende aanschaf.
Reacties: 2199
Weergaves: 260586

Re: Twijfel volgende fles(sen) na festival

Lastig. Wij kunnen natuurlijk moeilijk die afweging voor je maken. Maar als je toch m'n mening wilt... De Glendronach 12 is een beetje zonde is naast de 15 (alhoewel beiden zeker een aanschaf waard zijn). De Aberlour ken ik niet, maar "double cask matured" krijg ik meestal al een beetje a...
door rickvdw1
30 Mar 2015, 21:56
Forum: De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
Onderwerp: Twijfel over volgende aanschaf.
Reacties: 2199
Weergaves: 260586

Re: Twijfel volgende fles(sen) na festival

Hallo! Ik twijfel over mijn volgende aanschaf na het whisky festival waar ik ben geweest. Ik heb een aantal whiskies geproefd maar kom niet helemaal uit m'n keuze. Ik twijfel tussen de volgende whiskies: - glenlivet 15 French oak reserve - glendronach 12 original - aberlour 12 double cask matured W...
door rickvdw1
30 Mar 2015, 21:23
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Is dit een slimme ruil?
Reacties: 10
Weergaves: 1832

Re: Is dit een slimme ruil?

Heb je de keuze al gemaakt? Ik denk dat het inderdaad geen slechte ruil is als ik kaak naar de prijzen waarvoor de 15, 18 en 21 jaar worden geveild. Zoals hierboven al vermeld zou het kunnen dat de oscuro tijdelijk is, maar daarvoor ben ik niet genoeg op de hoogte. De oscuro gaat voor ongeveer £520 ...
door rickvdw1
30 Mar 2015, 21:15
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Reacties: 17
Weergaves: 3933

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ik heb vorige week een fles Ardbeg Uigeadail gekocht en kon hem eerst proeven bij de slijterij. Ik ben erg onder de indruk en heb hem absoluut toegevoegd aan mijn favorieten. Ik was al fan van de Ardbeg 10, maar het hogere alcohol percentage en de zoetere hints van sherry en caramel brengen deze whi...
door rickvdw1
30 Mar 2015, 19:55
Forum: De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
Onderwerp: Twijfel over volgende aanschaf.
Reacties: 2199
Weergaves: 260586

Twijfel volgende fles(sen) na festival

Hallo! Ik twijfel over mijn volgende aanschaf na het whisky festival waar ik ben geweest. Ik heb een aantal whiskies geproefd maar kom niet helemaal uit m'n keuze. Ik twijfel tussen de volgende whiskies: - glenlivet 15 French oak reserve - glendronach 12 original - aberlour 12 double cask matured Wa...
door rickvdw1
12 Feb 2015, 19:28
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Reacties: 17
Weergaves: 3987

Re: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength

Long John schreef:
rickvdw1 schreef:Trouwens, wat betekent dat gekantelde glas rechts onderin de post?

viewtopic.php?f=13&t=6731


Oke, dat is een leuke toevoeging!
Bij deze dan..
door rickvdw1
12 Feb 2015, 19:22
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Reacties: 17
Weergaves: 3987

Re: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength

Je zult wel iets specifieker moeten zijn met je cask nummer om de exacte fles op te kunnen sporen & om ervaringen te vragen. Ik geloof dat Kay wel veel glendronach's heeft/ heeft geproefd. Verder zal het denk ik een uitstekende whisky zijn om lekker te drinken. Dicht laten voor een veiling lijk...
door rickvdw1
12 Feb 2015, 19:20
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Reacties: 17
Weergaves: 3987

Re: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength

Je zult wel iets specifieker moeten zijn met je cask nummer om de exacte fles op te kunnen sporen & om ervaringen te vragen. Ik geloof dat Kay wel veel glendronach's heeft/ heeft geproefd. Verder zal het denk ik een uitstekende whisky zijn om lekker te drinken. Dicht laten voor een veiling lijk...
door rickvdw1
12 Feb 2015, 19:16
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Reacties: 17
Weergaves: 3987

Re: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength

Gaat vermoedelijk niet veel in waarde stijgen. Gaat vermoedelijk wel erg goed smaken. Keuze is zo gemaakt, lijkt me Hallo Harrie, bedankt voor de snelle reactie! Jij komt ook uit Groningen toch? Heb je enig idee waarmee ik deze whisky zou kunnen vergelijken? Ik vind het moeilijk om, zonder te proev...
door rickvdw1
12 Feb 2015, 18:52
Forum: Schotse single malt (Scottish Single Malt)
Onderwerp: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Reacties: 17
Weergaves: 3987

Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength

Hallo whiskyliefhebbers! Ik kreeg vandaag de mogelijkheid om een Glendronach 2003 (11 jaar oud) Virgin Oak Cask Strength whisky te kopen voor een gereduceerde prijs. Het is een limited edition die gebotteld is voor Nederland uit een batch van (ik dacht) 262. Ik heb geen ervaring met deze whisky en v...

Ga naar uitgebreid zoeken