Na enige tijd het forum te hebben gevolgd, lijkt het me leuk lid te worden.
Ik ben 28 jaar, woonachtig in het Limburgse Munstergeleen en drink nu sinds 4 jaar whisky. Fatsoenlijke whisky tenminste... Voor mijn 24e dacht ik dat Jack Daniels met cola en een ijsklontje lekker was, maar toen ik een fles Glen Grant cadeau kreeg ging er een wereld voor me open. Sindsdien ben ik me gaan verdiepen in de wereld van Schotse single malt whisky. Door enkele proeverijen te volgen heb ik kennis gemaakt met het zeer rijke whisky aroma -en smakenpallet en ben ik geleidelijk aan verschillen en overeenkomsten gaan ontdekken. Ik ben erachter gekomen dat met name de Islay-whiskies me erg bekoren. Zo staat onder andere een Laphroaig 10j. en Ardbeg 10j. in de kast en spreekt ook de Lagavulin 16j. me erg aan. Echter ook diverse minder rokerige whiskies vind ik aangenaam (o.a. Glenmorangie, Glenkinchie, Old Pulteney).
Hoogtepunt in mijn whisky-ervaringen tot op heden is een bezoek aan Edinburgh, met daarbij uiteraard een uitstapje naar de Glenkinchie distilleerderij. Vooral de vriendelijke en gastvrije ontvangst en rondleiding spraken me erg aan. Daarbij was het erg interessant om een distilleerderij eens van nabij te bekijken. Ik hoop de komende jaren nog enkele distilleerderijen/gebieden te bezoeken. Met name Islay lijkt me mooi, maar ook Orkney staat hoog op het verlanglijstje. Highland Park vind ik namelijk een schitterend merk en heerlijke whisky (12j./18j.). Ook de Thor heb ik geproefd en die beviel me dermate dat ik hem heb gekocht. Dat stelt me wel voor een dilemma... laat ik de fles dicht en begin ik met een collectie (Loki zou dan de volgende stap zijn) of houd ik het bij het proeven en genieten van een heerlijke drank!
Slainthe Mhath,
Smokey