Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
fernjef
Actief lid
Actief lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 15:46

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor fernjef » 18 Aug 2015, 13:03

fernjef schreef:



fernjef schreef:


De beste manier is om veilingresultaten te zoeken via Google. En via deze site http://www.whiskyauctionhistory.com


Bedankt voor de tip. Ik zal daar waarschijnlijk wel het een en ander plaatsen.

Ik heb ondertussen bijna de volledige erfenis in kaart. Voor de geïnteresseerden: ik heb ze nu ook ingevuld in Whiskybase (zie onderschrift). :schotland

Zijn praktisch allemaal open zie ik


Ik zie er 16, waarvan 4 gesloten. :shock:

Huh? Zie jij dan wat anders dan ik? Zijn er op dit moment 86 gesloten en 18 open.


Collectie is nu wel zichtbaar. Dat krijg je er van als je het vinkje "private" aan laat staan...
Bedankt Bram. :hoedaf
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyLiam
Senior
Senior
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 Mar 2014, 15:01

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 25 Aug 2015, 00:50

Ik heb wat te vieren en wil mezelf daarom verwennen met een goede fles whisky. Ik heb een budget van 60 euro. Mijn smaakprofiel is vrij breed: zoet, fruit, vanille, sherry, rokerig (met name Laphroaig). Dus ik zoek een mind-blowing single malt....met een complexe, volle smaak. Ik zit al te denken aan een Aberlour A'bunadh (batch ??), of 1 van de 12 yo van Glenmorangie (Lasanta, Quinta Ruban of Nectar d'Or). Tips?
0 x

Gebruikersavatar
Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1026
Lid geworden op: 02 Jun 2015, 23:03

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 25 Aug 2015, 08:43

WhiskyLiam schreef:Ik heb wat te vieren en wil mezelf daarom verwennen met een goede fles whisky. Ik heb een budget van 60 euro. Mijn smaakprofiel is vrij breed: zoet, fruit, vanille, sherry, rokerig (met name Laphroaig). Dus ik zoek een mind-blowing single malt....met een complexe, volle smaak. Ik zit al te denken aan een Aberlour A'bunadh (batch ??), of 1 van de 12 yo van Glenmorangie (Lasanta, Quinta Ruban of Nectar d'Or). Tips?


A'bunadh is wel mind-blowing als je een sherry monster zoekt.
Vd andere ken ik alleen de Quinta, wel lekker maar zeker niet te vergelijken met een a'bunadh qua complexiteit.
0 x
Afbeelding

roylubbers
Senior
Senior
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 Aug 2015, 20:08
Locatie: Enschede

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor roylubbers » 25 Aug 2015, 08:52

Benriach 15yo PX finish (WB) heb ik blind gekocht op de beschrijving van Jim Murray, 25/25 nose (47.50 op D12)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1026
Lid geworden op: 02 Jun 2015, 23:03

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 25 Aug 2015, 08:56

roylubbers schreef:Benriach 15yo PX finish (WB) heb ik blind gekocht op de beschrijving van Jim Murray, 25/25 nose (47.50 op D12)


Benriach PX staat ook nog op mijn wishlist, lekker spul voor het geld.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 Okt 2013, 20:42

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 25 Aug 2015, 16:41

WhiskyLiam schreef:Ik heb wat te vieren en wil mezelf daarom verwennen met een goede fles whisky. Ik heb een budget van 60 euro. Mijn smaakprofiel is vrij breed: zoet, fruit, vanille, sherry, rokerig (met name Laphroaig). Dus ik zoek een mind-blowing single malt....met een complexe, volle smaak. Ik zit al te denken aan een Aberlour A'bunadh (batch ??), of 1 van de 12 yo van Glenmorangie (Lasanta, Quinta Ruban of Nectar d'Or). Tips?


Als je twijfelt tussen een A'bunadh en één van de Glenmo's dan zou ik voor de A'bunadh gaan. De A'bunadh is prijs/kwaliteit top!!
Batch 49 is héél lekker.
Of Laphroaig PX Cask of Quarter Cask.
Iets boven je budget maar deze vind ik persoonlijk 'mind-blowing' voor z'n prijs : Bowmore Laimrig = mooie balans tussen rook en sherry.
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 25 Aug 2015, 18:01

Ik weet niet of het nog zo is maar de laphroaig px kosste bij d12 64,95. Wel boven je budget natuurlijk maar niet veel. En imo erg de moeite waard. Je hebt fan ook meteen een liter.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 Dec 2014, 09:19

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 25 Aug 2015, 18:21

ik wil me eens gaan wagen aan een Signatory iemand tips voor deze sherried whisky liefhebber?
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 25 Aug 2015, 18:53

Mvamelsfort schreef:ik wil me eens gaan wagen aan een Signatory iemand tips voor deze sherried whisky liefhebber?


Peter heeft een fantastische jonge Bunna SV staan. Echt een pareltje.
2 x
2 ∞ & →

Marcellus
Actief lid
Actief lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 Mei 2015, 20:26

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Marcellus » 25 Aug 2015, 19:47

WhiskyLiam schreef:Ik heb wat te vieren en wil mezelf daarom verwennen met een goede fles whisky. Ik heb een budget van 60 euro. Mijn smaakprofiel is vrij breed: zoet, fruit, vanille, sherry, rokerig (met name Laphroaig). Dus ik zoek een mind-blowing single malt....met een complexe, volle smaak. Ik zit al te denken aan een Aberlour A'bunadh (batch ??), of 1 van de 12 yo van Glenmorangie (Lasanta, Quinta Ruban of Nectar d'Or). Tips?


De Aberlour wordt hierboven "mind-blowing" genoemd en ik vind het zeker een lekkere Whisky maar ik vind persoonlijk de Glendronach CS nog een flinke slag beter (lees ook: complexer).

Ik denk dat je wellicht teleurgesteld zal zijn met de genoemde Glenmorangies. Ik heb al heel lang een gesloten Nectar d'Or in de kast staan omdat die (destijds) als beste van de drie genoemde uit de bus kwam (kan je dus niet vertellen of hij bevalt) maar ik heb destijds een bewuste keuze gemaakt en de Quinta Ruben laten vallen vanwege enigszins tegenvallende reviews en ik meen me te herinneren dat ik om dezelfde reden de Lasanta ook niet gekocht heb. Überhaupt kan ik me moeilijk voorstellen dat deze Glenmorangies "mind-blowing" zullen zijn; eerder verfijnd en ingetogen... (heb zelf alleen ervaring met de 10Y en 18Y).

Uiteraard zijn al deze genoemde Whisky's niet rokerig.
Laatst gewijzigd door Marcellus op 25 Aug 2015, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 25 Aug 2015, 19:51

Marcellus schreef:"Lap tekst"


Ik kan alleen maar mee gaan met Marcellus en de GlenDronach CS #4 aanraden (momenteel voor een heel net prijsje in de aanbieding bij Whiskysite.nl http://www.whiskysite.nl/nl/glendronach-cask-strength-batch-4.html) Hele mooie complexe sherry whisky. In mijn ogen de beste van de 4 CS momenteel. (Close call met #1)! Daarnaast, mocht je jezelf echt willen trakteren, meteen de GD 18yo Tawny Port meepakken - ook in de aanbieding.

P.S. Nee, ik heb geen aandelen Whiskysite (al zal dat zomaar kunnen als nieuwe 'vaste klant'!) :lekker
Laatst gewijzigd door squaadgras op 25 Aug 2015, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 Okt 2013, 20:42

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 25 Aug 2015, 20:03

Mvamelsfort schreef:ik wil me eens gaan wagen aan een Signatory iemand tips voor deze sherried whisky liefhebber?


Deze Glenburgie onlangs bij Crombé geproefd en ik vond die héééél lekker!!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Gebruikersavatar
WhiskyLiam
Senior
Senior
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 Mar 2014, 15:01

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 26 Aug 2015, 16:47

Dank voor de tips allemaal!
0 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 799
Lid geworden op: 11 Jun 2011, 20:36

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 26 Aug 2015, 20:21

Ayrshire (Ladyburn) - 37 Signatory
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 27 Aug 2015, 00:04

squaadgras schreef:
Mvamelsfort schreef:ik wil me eens gaan wagen aan een Signatory iemand tips voor deze sherried whisky liefhebber?


Peter heeft een fantastische jonge Bunna SV staan. Echt een pareltje.


Klopt :bigsmile en ik kan de glenlivet 97 ook van harte aanraden als je die nog kan vinden.
Fantastisch.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten