Whisky kopen in het buitenland

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 08 Nov 2010, 22:15

Met de hoge yen zou ik het nu niet echt aanraden. Een site die je wellicht verder kan helpen is http://en.rakuten.co.jp/
Ik gok dat als je het echt heel serieus wil aanpakken je het beste een kennis in Japan kunt hebben zitten die regelmatig vliegt ofzo, zodat je op het vliegveld the for japan only edities kunt kopen.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Luxemburg, Massen la vie côté shopping in Weiswampach

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jun 2012, 09:46

De afgelopen week was ik in Luxemburg.
Bij binnenkomst van Luxemburg vanuit het noorden (St. Vith in België) wordt al reclame gemaakt voor het grootste meest noordelijke winkelcentrum (en dat is echt niet heel groot :P ).

Maar,.... het centre Massen la vie côté shopping in Weiswampach heeft een vrij grote supermarkt, die ik al vaker bezocht heb.
Dit keer viel me voor het eerst de (nieuwe?) enorme collectie Single Malts op, met name Schotse en vooral Independents o.a. een paar die ik niet ken en The Whisky Agency, Daily Dram, Signatory, etc. etc. en zelfs 30 en 40 jaar oude Jim Mcewan's Celtic Heartlands bottelingen :HitHead

Ik neem aan dat het aanbod in verhouding tot ..?... goedkoper is. Helaas is dat moeilijk te vergelijken zonder dat je specifieke prijzen kent maar ik neem aan dat het verkoopt en qua prijsstelling interessant is.

Massen-weiswampach-IMG_0246-600x400.jpg
Massen-weiswampach-IMG_0246-600x400.jpg (147.31 KiB) 13025 keer bekeken
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Alwin
Senior
Senior
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 Jun 2012, 20:24
Locatie: Omgeving Zottegem,Oost-Vlaanderen

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor Alwin » 17 Jun 2012, 15:32

Hallo

Ikzelf ga steeds een paar keer per jaar naar het Massen winkelcentrum, de prijzen zijn er heel scherp (oppassen, niet alles is goedkoper) en tevens houden ze daar 2 x per jaar een whiskyfestival waar je gratis kan proeven. Een rond april en het andere in oktober/november. Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je vanzelf een mailtje met de precieze datum als er weer eens een festival gepland staat. Ook handig is dat de meeste whisky op hun website staat : http://www.massen.lu/de/warenkatalog/wh ... ingle-malt

Zelf moet ik een 3tal uur rijden om daar te raken maar als je genoeg meebrengt (hebben nog een pak andere alcoholische dranken ook) haal je dat er zo weer uit. :duimop

En ja, ik koop nog steeds ook whisky in winkels in mijn buurt.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Luxemburg, Massen la vie côté shopping in Weiswampach

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jun 2012, 15:54

Dank voor de Info Alwin. Het is voor mij iets meer dan 300km dus ik ga niet speciaal hiervoor maar ik kom er door de jaren heen toch met zekere regelmaat.

Meestal kijk ik direct op het Web maar voor Massen was ik nog niet eens op het idee gekomen :HitHead :HitHead

Dank voor de link..... Nu ga ik in het vervolg vóór vertrek zeker even op de site rond neuzen... en vergelijken.
Ik neem altijd wel een doosje of wat Bernard Massard Brut mee :smullen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jul 2012, 21:52

MasterOfMalt bij nieuw bezoek:
We think you are from Netherlands
(We love that place)

Good news, we can deliver to there - our delivery prices start from €12.67 and delivery times can be as fast as 2 days!
Prices are also now shown in € but you can change it to something else if you prefer. Just click the button on the right.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

QPO-80-03
Senior
Senior
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 19:17
Locatie: Zuid-Holland
Contact:

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 22 Jul 2012, 12:09

Het antwoord zal wel simpel zijn... maar toch..

Inhoud van de fles (bijvoorbeeld Ardbeg Day 2012) in Europa in 700ml flessen en in de USA 750 ml flessen! :HitHead

Waarom?
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Henk78
Senior
Senior
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 Okt 2011, 15:15
Locatie: Dordrecht

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor Henk78 » 14 Aug 2012, 13:53

Ben deze vakantie twee maal in Luxemburg geweest en wat me opviel was dat sommige merken erg goedkoop zijn in vergelijking met NL en andere, met name de Islay whiskies, weer veel duurder waren dan hier.

Vooral Aberlour Glenlivet e.d zijn goedkoper, Aberlour 10yr voor 19 euro en Glenlivet 18 yr voor 35 euro om er maar twee te noemen. Heb zelf een Arran 10 yr + 2 glazen voor 22 euro meegenomen :bigsmile .

Het kan dus in je voordeel zijn als je toch in de buurt bent.
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 14 Aug 2012, 13:56

Dit lijkt mij wel een mooie plek om mijn vraag te stellen :Scratch
(En anders, beste Piet, mag je hem verplaatsen naar een juist topic ;) )

Ik ga komend weekend weer even naar België. Schoonouders wonen in Merelbeke en we gaan, naast Gent, even een bezoek brengen aan Brugge. In Brugge wil ik sowieso even neuzen bij een leuke (whisky)slijter. Wie kan mij een leuk adresje geven? :schotland
0 x
Afbeelding

Zep
Actief lid
Actief lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 Sep 2011, 14:10

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor Zep » 14 Aug 2012, 14:49

Henk78 schreef:Ben deze vakantie twee maal in Luxemburg geweest en wat me opviel was dat sommige merken erg goedkoop zijn in vergelijking met NL en andere, met name de Islay whiskies, weer veel duurder waren dan hier.

Vooral Aberlour Glenlivet e.d zijn goedkoper, Aberlour 10yr voor 19 euro en Glenlivet 18 yr voor 35 euro om er maar twee te noemen. Heb zelf een Arran 10 yr + 2 glazen voor 22 euro meegenomen :bigsmile .

Het kan dus in je voordeel zijn als je toch in de buurt bent.


Klopt!
Ik rijd eens per 1,5 maand (+-) een middagje heen en weer en maak er dan een leuk tourtje van :D
0 x
Afbeelding

muzieknerd1000
Actief lid
Actief lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 Jan 2011, 16:47

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor muzieknerd1000 » 14 Aug 2012, 15:26

Van de week in Portugal geweest Albufeira, veel slijterijen hadden nog oude normale releases( Voornamelijk Bowmore en Glenmorangie etc. Fles Talisker 10yo gekocht, zover ik weet uit 1994 iemand meer info?

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor totalatool » 14 Aug 2012, 16:20

muzieknerd1000 schreef:Van de week in Portugal geweest Albufeira, veel slijterijen hadden nog oude normale releases( Voornamelijk Bowmore en Glenmorangie etc. Fles Talisker 10yo gekocht, zover ik weet uit 1994 iemand meer info?

Lijkt mij deze. Kun je de bottelingcode achterhalen? L4.... zou bijvoorbeeld staan voor een fles die in 2004 gebotteld is.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 14 Aug 2012, 17:11

ElwinB schreef:Dit lijkt mij wel een mooie plek om mijn vraag te stellen :Scratch
(En anders, beste Piet, mag je hem verplaatsen naar een juist topic ;) )

Ik ga komend weekend weer even naar België. Schoonouders wonen in Merelbeke en we gaan, naast Gent, even een bezoek brengen aan Brugge. In Brugge wil ik sowieso even neuzen bij een leuke (whisky)slijter. Wie kan mij een leuk adresje geven? :schotland


20/25minuutjes rijden in Zottegem : Jurgens whiskyhuis van www.whiskyhuis.be. Wel even kijken of de winkel open is. Zeker de moeite.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 14 Aug 2012, 17:25

BWhisky schreef:
ElwinB schreef:Dit lijkt mij wel een mooie plek om mijn vraag te stellen :Scratch
(En anders, beste Piet, mag je hem verplaatsen naar een juist topic ;) )

Ik ga komend weekend weer even naar België. Schoonouders wonen in Merelbeke en we gaan, naast Gent, even een bezoek brengen aan Brugge. In Brugge wil ik sowieso even neuzen bij een leuke (whisky)slijter. Wie kan mij een leuk adresje geven? :schotland


20/25minuutjes rijden in Zottegem : Jurgens whiskyhuis van http://www.whiskyhuis.be. Wel even kijken of de winkel open is. Zeker de moeite.

Thanks voor de tip! Weet niet of ik tijd heb om daar a.s. zaterdag al langs te gaan, maar ik zal het zeker onthouden!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Aug 2012, 21:58

ElwinB schreef:Ik ga komend weekend weer even naar België. Schoonouders wonen in Merelbeke en we gaan, naast Gent, even een bezoek brengen aan Brugge. In Brugge wil ik sowieso even neuzen bij een leuke (whisky)slijter. Wie kan mij een leuk adresje geven?

Uit Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwikkeling
johan brugge schreef:Dat is hier in Brugge ook zo. Ik kocht vroeger altijd mijn flessen bij het Brugs Whiskyhuis tot ik erachter kwam dat hij enorm duur is. Ik kwam zelfs nog goedkoper uit als ik identiek dezelfde flessen bestelde bij Jurgen's Whiskyhuis (Zottegem) en die per postpakket naar mij liet toesturen. Ik rij nu zelfs nog liever 30 - 40 minuten (30 à 40 minuten voor Piet, remember ;) ) naar een winkel dan dat ik in Brugge koop.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

paulm
Actief lid
Actief lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 Jan 2013, 20:53

Whisky bestellen uit Amerika

Ongelezen berichtdoor paulm » 15 Jan 2013, 20:57

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een fles whisky in Amerika te bestellen en hierheen te laten versturen. Hoe zit het met import duties? Wat is de limiet? Doen jullie dat wel eens?

Alvast bedankt

Groet,
Paul
0 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten