Evenementen kalender
Welkom & quick start!

Jock schreef:In het geval van Lasanta is het niet zo dat het een blend is van een 10 jaar en een 12 jaar. Het was een batch die 10 jaar in een bourbon vat heeft gelegen en "ongeveer" 2 jaar op Olorosso sherry.
Jock schreef:Om verwarring te voorkomen, zetten ze geen leeftijdsaanduiding op.

JayDie schreef:Jock schreef:In het geval van Lasanta is het niet zo dat het een blend is van een 10 jaar en een 12 jaar. Het was een batch die 10 jaar in een bourbon vat heeft gelegen en "ongeveer" 2 jaar op Olorosso sherry.
Dat zei ik, nja... Andy Macdonald...
Jock schreef:Om verwarring te voorkomen, zetten ze geen leeftijdsaanduiding op.
Hmm... ja, daar heb je een punt. Maareh... hetzelfde kan toch ook gelden voor een 'standaard' 10yo uitvoering op Sherryvaten; deze kan ook eerder de gewenste smaak ed bereiken...?!

Piet schreef:P.s. John, je bericht staat bij mij in de toekomst ... misschien staat je PC nog op zomertijd !

Jock schreef:Dat zie je verkeerd John met alle respect. Er zijn heel weinig 10 jaar oude whiskies die uitsluitend op sherry vaten hebben gelegen. Glendronach is er wel een die 12, 15, 18 en zelfs 33 jaar uitsluitend op sherry hebben gelegen.
"Maareh... hetzelfde kan toch ook gelden voor een 'standaard' 10yo uitvoering; deze kan ook eerder de gewenste smaak ed bereiken...?!"

The age matters: Chivas Brothers launches global consumer campaign.
Today, 28 June 2010, the world’s leading producer of luxury Scotch whisky, Chivas Brothers, is launching a global campaign to advocate the importance and value of the age statements to consumers.
According to new research commissioned by Chivas Brothers, 94% of consumers believe the age statement serves as an indicator of quality, 93% believe that older whiskies are better quality and 89% actively look for an age statement when making a decision to purchase.
However, there is a global lack of knowledge about what the age statement actually means: only 10% understand that it refers to the youngest whisky in the bottle, nearly half (48%) believe an age statement refers to the average age and 35% believe it signifies the oldest whisky present. The Scotch Whisky Regulations (2009) make clear what an age statement means – the age of the youngest whisky in the bottle.
Notes to editors: schreef:Details of further consumer engagement activity will be released in due course.
With more than 85% of the market share of Scotch whisky aged 21 years old and over, Chivas Brothers has a long history of expertise in producing award-winning high aged whisky brands.
The research was commissioned by Chivas Brothers Limited and conducted by an independent market research agency, Buzzback, between 3 June, 2010 and 9 June, 2010.

Piet schreef:Ik zat zo te denken...
Piet schreef:..... zouden ze nu Aberlour a'bunadh van de markt gaan halen

JayDie schreef:...en ik werd door jouw post ook weer aan het denken gezet: wat maakt het eigenlijk ook allemaal uit wat er op dat label staat... Als je de dram lekker vind en je wil de prijs ervoor betalen!

Piet schreef:....Als je de dram lekker....
Je zult hem toch eerst moeten proeven voordat je dit weet. En als je niet eerst kunt proeven wilt je toch zo veel mogelijk productinformatie ? Ik wel althans. Niet alleen voor whisky maar voor het meeste dat ik koop. Of ga je volledig blind varen op wat de verkoper zegt ? Of op andermans proefnotities ? Die er dan wel moeten zijn en waarin je je bovendien kunt herkennen.
Neen, ik wil duidelijke informatie

JayDie schreef:Bijvoorbeeld, de "Glenmorangie Lasanta": Distillery Manager Andy Macdonald spreekt erover in zijn tasting note: "10 jaar op first fill American bourbon casks en daarna nog een finish van 2 jaar op Oloroso sherry casks; oftewel een 12yo whisky". Waarom zetten ze dan geen "12yo" op de verpakking?

Keer terug naar De "Gouden Godendrank" in de volle breedte
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten