Ontspoorde whisky prijzen.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Okt 2021, 19:46

Hier verder over ontspoorde whisky prijzen als opvolging van de ontspoorde discussie op het Springbank draadje:
AndyDelft schreef:
Sander79 schreef:
Jarno schreef:Springbank 12 CS batch 23 https://www.whiskyshop.nl/product/13986 ... k-strength


Bedankt, maar verrassend genoeg uitverkocht :(


Nou - ik was er op tijd bij, vlak nadat ik hoorde dat mijn lokale slijter 110,- vroeg/vraagt.
Nu heb ik de fles, inclusief 2 flesjes wijn en transport voor die prijs. :lekker


Da’s niet verkeerd! 2 flesjes voor € 110! Welke slijter was dat?
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Okt 2021, 19:48

Oogadal schreef:
AndyDelft schreef:
Sander79 schreef:
Bedankt, maar verrassend genoeg uitverkocht :(


Nou - ik was er op tijd bij, vlak nadat ik hoorde dat mijn lokale slijter 110,- vroeg/vraagt.
Nu heb ik de fles, inclusief 2 flesjes wijn en transport voor die prijs. :lekker


Da’s niet verkeerd! 2 flesjes voor € 110! Welke slijter was dat?

Goed lezen Edwin :bigsmile
‘Een’ fles(Springbank) en ‘2 flesjes wijn’
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Okt 2021, 21:49

Hmm, en ik maar denken dat t sarcasme er wel vanaf droop….
Op zich was € 110 voor 2 flesjes een logische prijs geweest aangezien de 12CS daar een (paar?) jaar geleden hier en daar voor te koop stond.
No chance in hell dat ik € 110 ga betalen, maar het lijkt alsof iedereen dat maar een normale prijs is gaan vinden. :Scratch :HitHead
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Okt 2021, 10:14

Oogadal schreef:Hmm, en ik maar denken dat t sarcasme er wel vanaf droop….
Op zich was € 110 voor 2 flesjes een logische prijs geweest aangezien de 12CS daar een (paar?) jaar geleden hier en daar voor te koop stond.
No chance in hell dat ik € 110 ga betalen, maar het lijkt alsof iedereen dat maar een normale prijs is gaan vinden. :Scratch :HitHead

En ik maar denken dat je mijn sarcasme ook wel op zou pikken :P

Maar idd… veel mensen blijven de huidige prijzen normaliseren terwijl ze echt de pan uit rijzen. Ik begrijp er ook maar weinig van.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 10 Okt 2021, 10:39

Ik ben het geheel eens met Oogadal en Cask 1988.
Zie voorgaande 2 reacties, Absoluut :(

Groet Cor
0 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1627
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Ontspoorde whiskyprijzen

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 10 Okt 2021, 11:53

Voor een Lagavulin 12 CS betaal je al jaren meer dan €100 en de nieuwe (Laga) gaat naar verluid richting de €150 kosten. Begrijp me niet verkeerd, ik zou dat er ook nooit voor over hebben, maar het is wel een trend die al jaren aan de gang is en waar Springbank tot nu toe wat buiten bleef (en vanuit de producent worden er ook nog steeds normale prijzen gevraagd).

Gewoon switchen naar die nog steeds onderbelichte Campbeltowner. De 10/11 jarige heavy char voor NL is een meer dan prima sappie (anders dan een SB 12, maar overal volop verkrijgbaar voor een eurootje of 60 à 65).
6 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2022
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 10 Okt 2021, 12:09

Cask1988 schreef:Maar idd… veel mensen blijven de huidige prijzen normaliseren terwijl ze echt de pan uit rijzen. Ik begrijp er ook maar weinig van.


Oogadal schreef:No chance in hell dat ik € 110 ga betalen, maar het lijkt alsof iedereen dat maar een normale prijs is gaan vinden. :Scratch :HitHead


Nou heb ik helemaal niks met Springbank, maar los daarvan........ik doe al een tijdje niet meer mee aan de huidige totale koop gekte.

Zo had ik bijvoorbeeld ook graag de 2021 Lagavulin 12CS gewild, maar niet voor de 150€ waarvoor hij nu staat aangekondigd. Vorig jaar had de 2020 versie nog een introductie prijs van 100€ :nono.
Ik zou het allemaal graag willen begrijpen, maar dat doe ik al een tijdje niet meer.
Mijn koopgedrag is daarom ook veranderd en opgeschoven naar malternatives en standaard flessen die nog een mooie prijs/kwaliteit verhouding hebben.
6 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 830
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 10 Okt 2021, 13:38

Oogadal schreef:Hmm, en ik maar denken dat t sarcasme er wel vanaf droop….
Op zich was € 110 voor 2 flesjes een logische prijs geweest aangezien de 12CS daar een (paar?) jaar geleden hier en daar voor te koop stond.
No chance in hell dat ik € 110 ga betalen, maar het lijkt alsof iedereen dat maar een normale prijs is gaan vinden. :Scratch :HitHead


Paar jaar terug in DE 6 flesjes 12cs gekocht voor 45 per fles. Heb er helaas nog maar een ;). Dát waren leuke prijzen. Ik dacht dat dat batch 12 of 13 was.
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Anton
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 Jan 2020, 22:58

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Anton » 10 Okt 2021, 15:10

Altijd dat gezeur weer over de prijs, Tjee.
Of je betaalt de prijs, of je koopt gewoon een andere fles/merk.

En als je plaatselijke slijter of webwinkel de fles al flipt voor ze in ´particuliere´ handen komt heb je pech. Kan je eens lief vragen of hij hem toch aan een redelijke prijs weg wil doen en anders laat je hem links liggen.
3 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Harrie » 10 Okt 2021, 15:45

Anton schreef:Altijd dat gezeur weer over de prijs, Tjee.
Of je betaalt de prijs, of je koopt gewoon een andere fles/merk.


Dit gaat natuurlijk niet helemaal op. Ook andere flessen zijn doorgaans twee keer zo duur als 10 jaar geleden, zeker de flessen met meer leeftijd en de IB’s. Als je Springbank links laat liggen en voor Ben Nevis, Ardberg, Bowmore of wat dan ook gaat, moeten je zakken dieper zijn dan een paar jaar terug…
1 x
Afbeelding

Anton
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 Jan 2020, 22:58

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Anton » 10 Okt 2021, 15:51

Ga dan lekker wat water van de kraan drinken.

Als een biertje in de kroeg de helft duurder is zagen we er ook over maar we betalen het ook gewoon.

Begrijp me niet verkeerd, ben het er helemaal mee eens over die gekke prijzen maar 50% van de reacties gaan over de prijs :Scratch .
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Okt 2021, 15:54

Anton schreef:Altijd dat gezeur weer over de prijs, Tjee.
Of je betaalt de prijs, of je koopt gewoon een andere fles/merk.

Tja. Uiteindelijk koop je nog altijd maar 70cl vloeistof. Het is maar een borrel. Tis maar net hoeveel dat je waard is, en daarbuiten, hoeveel je überhaupt de spenderen hebt... Met een dikke portemonnee zal het ‘je’ misschien worst wezen en gooi je lachend met geld. Met een krappe knip zal het maar ’je’ grens zijn waardoor je jouw hobby buiten bereik ziet raken waardoor ‘je’ langs de kant komt te staan. Dus om dat gezeur te noemen, vind ik nogal kort door de bocht ;)
Anton schreef:Ga dan lekker wat water van de kraan drinken.

En deze vind ik ronduit sneu.

Vergeet niet dat tussen alle whiskyliefhebbers hier €50-€100 per fles nog altijd een behoorlijk bedrag/grens is van wat men eraan kan/wil spenderen. Als die discussie/frustratie hierover je zo enorm irriteert, kan je er ook gewoon overheen lezen ;)
Anton schreef:Als een biertje in de kroeg de helft duurder is zagen we er ook over maar we betalen het ook gewoon.

Een biertje dat stijgt van €1.50 naar €2 is percentueel misschien vergelijkbaar maar relatief gezien wordt t een heel ander verhaal. Das appels en peren.
Anton schreef:maar 50% van de reacties gaan over de prijs :Scratch .

En je begrijpt dat jouw, naar mijn mening nogal felle, reacties hier ook onderdeel van uitmaken? De pot verwijt dus de ketel… :bigsmile
Cask1988 schreef:[Als die discussie/frustratie hierover je zo enorm irriteert, kan je er ook gewoon overheen lezen ;)

Dus dit.
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 10 Okt 2021, 16:01, 3 keer totaal gewijzigd.
7 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 852
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor RvdB » 10 Okt 2021, 15:58

Anton schreef:Altijd dat gezeur weer over de prijs, Tjee.
Of je betaalt de prijs, of je koopt gewoon een andere fles/merk.

En als je plaatselijke slijter of webwinkel de fles al flipt voor ze in ´particuliere´ handen komt heb je pech. Kan je eens lief vragen of hij hem toch aan een redelijke prijs weg wil doen en anders laat je hem links liggen.


Vind dit een aparte opmerking. Het is een openbaar forum van en voor liefhebbers. Whisky prijzen zijn nu eenmaal actueel omdat er maar geen plafond lijkt te zijn. Laat mensen daar dan lekker over bakkeleien.
9 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Okt 2021, 17:24

Anton schreef:Altijd dat gezeur weer over de prijs, Tjee.
Of je betaalt de prijs, of je koopt gewoon een andere fles/merk.

En als je plaatselijke slijter of webwinkel de fles al flipt voor ze in ´particuliere´ handen komt heb je pech. Kan je eens lief vragen of hij hem toch aan een redelijke prijs weg wil doen en anders laat je hem links liggen.


Niet lullig bedoelt, of misschien ook wel; als ik jou bijdrages aan dit forum lees steek ik daar ook bijzonder weinig van op…. :o
Het is een Whiskyforum dus als we willen zeiken over absurde prijzen dan is dit toch echt wel de plek. Vind ik meer hout snijden als met welke pakketdienst je iets verstuurd (als voorbeeld)
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Anton
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 Jan 2020, 22:58

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Anton » 10 Okt 2021, 17:31

Ok :P ! Wat ik bijdraag aan dit forum bepaal ik zelf wel.
0 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten