Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 11 Sep 2017, 17:13

Tja, Sören... Wat kan ik zeggen...
Dat komt gewoon nooit meer goed.
Er zit maar één ding op, je collectie voor een prikje verkopen op één of ander forum.
4 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 11 Sep 2017, 17:20

nigel_tufnel schreef:Er zit maar één ding op, je collectie voor een prikje verkopen op één of ander forum.

Ken jij toevallig niet nog een forum waar ik anoniem de hoofdprijs kan vragen zonder een kar stront over mij heen te krijgen, Kris? :gnif

Goed nieuws: morgen bij Henri wat drammetjes hakken. Na zo'n lange periode zonder kan ik maar beter met zijn meuk beginnen is de gedachte! :bigsmile
13 x
2 ∞ & →

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 11 Sep 2017, 17:25

Goh, even nadenken.
Ik dacht dat er een Nederlands forum was, even googelen.
Henri's meuk is inderdaad niet slecht om mee te beginnen. :bigsmile
Ik denk trouwens dat het al een stuk beter gaat met je want had je Mike z'n set ook al niet gekocht? En de nieuwe Springbank van Whiskybroker?
Toch nog even wat antibiotica nemen zodat de bacterie zeker weg is!
2 x

Gebruikersavatar
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 926
Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
Locatie: Kruibeke, België

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 12 Sep 2017, 21:34

WhiskyLiam schreef:
MikerG schreef:ligt eraan waar in het midden oosten.. Valt overal wel alcohol te krijgen hoor daar ;)

Helaas niet aan de westkust van Saudi Arabie waar ik vertoef. :Cry

Zelfs het verkrijgen van ethanol voor gebruik in het lab is schreeuwend duur. Overigens bedoel ik met alcohol alleen whisky natuurlijk.

In zulke apenlanden waar mannen alles mogen en vrouwen niets, daar krijgt geen enkele werkgever mij naartoe.
En het doorslikken van alle barbaarse praktijken aldaar met een stevige dram mag ook al niet.
Sorry voor dit statement maar het moest me even van het hart. Niet persoonlijk bedoeld! :bigsmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 869
Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor avdboom » 13 Sep 2017, 10:19

Niet klaar met whisky, wel met de hype. Drink wel iets minder, en in de plaats af en toe een goed speciaal bier (hoewel dat ook een hype aan het worden is...). Maar whisky neemt momenteel een stuk minder tijd van mijn leven in beslag. Dus wel een beetje.. ja.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyLiam
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 Mar 2014, 15:01

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 15 Sep 2017, 09:51

ovanpuyvelde schreef:In zulke apenlanden waar mannen alles mogen en vrouwen niets, daar krijgt geen enkele werkgever mij naartoe.
En het doorslikken van alle barbaarse praktijken aldaar met een stevige dram mag ook al niet.
Sorry voor dit statement maar het moest me even van het hart. Niet persoonlijk bedoeld! :bigsmile

Geen probleem, iedereen heeft het recht op zijn/haar mening. Overigens zit ik hier ook niet graag maar is het werk wat ik doe wel belangrijk op de lange termijn (ik werk als wetenschapper in koraalrif ecologie en behoud).
6 x

Gebruikersavatar
mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 669
Lid geworden op: 22 Feb 2016, 09:28
Locatie: Limburg
Contact:

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 15 Sep 2017, 10:44

ehhhh wat? ik begrijp de vraag niet helemaal
2 x

Gebruikersavatar
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 926
Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
Locatie: Kruibeke, België

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 15 Sep 2017, 19:56

WhiskyLiam schreef:maar is het werk wat ik doe wel belangrijk op de lange termijn (ik werk als wetenschapper in koraalrif ecologie en behoud).

Daar heb ik dan wel weer veel bewondering voor! :lekker :goedgedaan
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 Mei 2017, 14:19

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 23 Sep 2017, 16:21

Dippen met drinken is weer wat anders dan dippen met kopen. Eerste half jaar van verzamelen voor 2000 euro whisky gekocht. Dus voorlopig nog geen dip met drinken. Nu voorlopig even geen whisky meer kopen. Is ook niet nodig. Werk nu meer met het principe 1 fles "erin" 1fles erin. Het aantal flessen of de waarde van de flessen heeft bij mij nu dus een constante bereikt. Wat ik wel meer doe is lezen over whisky, dat verveelt me ook niet gauw...en dit forum dus ook niet!
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor GJR » 29 Sep 2017, 12:28

Niet echt klaar met whisky. Door omstandigheden wel weinig genuttigd dit jaar (revalidatietraject, hartinfarctje tussendoor en veel medicijnen die de zin een glas niet echt positief beinvloeden). Kopen doe ik ook niet al te veel (hoewel 5 Archives Littlemills, 6 Casqueteers Millstones, 2 WCYB Glenrothes, eigenlijk best nog wel behoorlijk is :P ). Proeverijen heel selectief tegenwoordig.

Merk trouwens wel een shift op, van behoorlijk aanschaffen (van flessen tot vaten), naar meer zoeken naar bijzondere samples van oudere whisky en een lichte shift naar amerikaans toe.....

lezen op Facebook en hier is ook op laag pitje geraakt, bepaalde groepen op FB zijn minder interessant geraakt en de sfeer rondom whisky is wel erg gehyped en snobbistisch geworden....... Bier heeft ook mijn interesse weer geraakt en ach voorlopig heb ik nog wel keus genoeg in de whiskycollectie....
1 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

freddievtb
Senior
Senior
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 Jul 2015, 22:09
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor freddievtb » 04 Okt 2017, 13:58

Nee hoor, probeer wel het aantal flessen constant te houden, rond de 45 :-)
En probeer vaak als er weer plek is flessen te kopen die ik nog niet ken.
Maar ga niet mee met die NAS hype, en al helemaal niet met die van Highland Park...
Probeer nu af en toe een IB uit. Maar de flessen van Lidl/Aldi/ASDA/Tesco zal ik ook niet mijden :-)
En soms ook gewoon een blend erbij. Maar dan 1 die ik nog niet ken.
0 x

Xstream
Senior
Senior
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 Jan 2013, 10:40

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor Xstream » 18 Okt 2017, 13:14

Bij mij is Whisky sowieso al behoorlijk seizoensgebonden. In de zomer drink ik 't niet veel. Pak ik liever een fris biertje. Nu het weer omslaat komen de whisky's ook weer op tafel. Lekker druilerig kloteweer buiten, lekker verwarmend drankje binnen. Dus ja, ik heb ook maanden dat ik geen Whisky drink. En ook periodes dat er niks van proeverijen terecht komt. Hoort er allemaal bij.

Laatst me wat meer gaan verdiepen in Cognac, Armagnac enzo. Maar hoewel op hun eigen manier ook lekker, toch niet hetzelfde als Whisky.
En daarnaast ook wat vaker speciaalbieren, en dan niet van die blondjes of triples van de AH, maar van die vatgerijpte bommen, heerlijk.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tonny
Senior
Senior
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 Aug 2012, 14:55
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor Tonny » 19 Okt 2017, 09:33

Ik snap de TS helemaal. Ik ben klaar met whisky. De laatste twee Whiskypassions liggen onaangeroerd in de lektuurbak, de laatste keer dat ik een whiskyfestival heb bezocht is anderhalf jaar geleden, al een half jaar geen nieuwe fles meer gekocht (wel nog wat gekregen) en ik drink het spul ook veel minder vaak.
Interessante flessen zijn er binnen een bepaald budget niet meer te krijgen (ik kan me herinneren dat ik met drie leuke flessen voor 100 euro de winkel uit ging en daar zaten leuke OB-ers bij). Om wat lekkerders te kunnen krijgen dan wat ik nu heb staan moet ik (voor mijn doen) bizarre bedragen neertellen en daar heb ik helemaal geen zin in.

Rode wijn is ook lekker.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor FGG » 19 Okt 2017, 09:38

Tonny schreef:Rode wijn is ook lekker.

Niet. :vies
4 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Xqlusive
Senior
Senior
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 Sep 2017, 22:29

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 19 Okt 2017, 10:15

FGG schreef:
Tonny schreef:Rode wijn is ook lekker.

Niet. :vies


Witte wijn daar in tegen, één die lekker fris en fruitig is :Tongue
Laatst gewijzigd door Xqlusive op 19 Okt 2017, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten