Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels)
Lagavulin 16yo.
Ehm, juist. Op basis van meerdere borrels mag ik bij dezen uitroepen tot mijn favoriete whisky (for now):
Lagavulin 16yo.

Lagavulin 16yo.

0 x
Matthijs, whiskynerd.
Laphroaig 2000 CS 62,1% The Ultimate
Dit is mijn tweede dram(zijn ook meerdere) van de Laphroaig 2000 CS 62,1% The Ultimate.
Nou heb ik nog niet zoveel whisky's mogen proeven als de meeste van jullie maar dit vind ik toch echt de lekkerste die ik tot mij heb mogen nemen.
Rook , turf , fruit en dan die smaak erna die blijft hangen tot Sint-juttemis.
Als je een slok neemt proef je de harmonie.
Ik ben fan van The Ultimate want de Tamdhu 2004 6 years old 59,6% was ook al een knaller(op
) alleen deze nog net iets lekkerder.
Als iemand nog een aanbeveling heeft van The Ultimate hoor ik het graag.
Nou heb ik nog niet zoveel whisky's mogen proeven als de meeste van jullie maar dit vind ik toch echt de lekkerste die ik tot mij heb mogen nemen.
Rook , turf , fruit en dan die smaak erna die blijft hangen tot Sint-juttemis.
Als je een slok neemt proef je de harmonie.
Ik ben fan van The Ultimate want de Tamdhu 2004 6 years old 59,6% was ook al een knaller(op
Als iemand nog een aanbeveling heeft van The Ultimate hoor ik het graag.
0 x
Bruichladdich Octomore 14-167
Voor de kerst een Octomore 14-167 cadeau gekregen. de 167 staat voor, geloof het of niet, PPM. !!!!
Toch is de whisky zijdezacht met een enorme afdronk. Bij far de beste tot nu toe voor mij. Zeer complex, vooral met een drupje water er in en dan even een paar minuten laten staan...heel bijzonder.
Toch is de whisky zijdezacht met een enorme afdronk. Bij far de beste tot nu toe voor mij. Zeer complex, vooral met een drupje water er in en dan even een paar minuten laten staan...heel bijzonder.
0 x
Meer info: Bruichladdich Octomore
Golliwog schreef:Voor de kerst een Octomore 14-167 cadeau gekregen. de 167 staat voor, geloof het of niet, PPM. !!!!
Er zijn een paar onderwerpen over Octomore, bijvoorbeeld:
Nog méér Octomore van Bruichladdich
Bruichladdich en zijn range
Proefnotitie: Bruichladdich Octomore
0 x
-
Denniz0229
- Nieuwkomer

Glenmorangie Signet
Op aanwijzing van Piet hier even een kijkje komen nemen.
Mijn topper is de Glenmorangie Signet.
Maakt eigenlijk niet uit wanneer ik deze neem, hij smaakt altijd lekker.
Uiteraard de ene keer beter als de ander, maar daar zijn meerdere factoren bij van invloed zoals in dit topic al veel is omschreven.
Ook ben ik wel gecharmeerd van de Talisker 57°north, alhoewel die wel sterk afhankelijk is van het moment.
Maar als je er aan toe bent is het echt een topper.
Uiteraard de ene keer beter als de ander, maar daar zijn meerdere factoren bij van invloed zoals in dit topic al veel is omschreven.
Ook ben ik wel gecharmeerd van de Talisker 57°north, alhoewel die wel sterk afhankelijk is van het moment.
0 x
Re: Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels)
Denniz0229 schreef:Op aanwijzing van Piet hier even een kijkje komen nemen.
Lekker, hè die Signet! Had ik er nog maar 'n fles of achttien van
0 x
- Japie Krekel
- Senior

Re: Glenmorangie Signet
Denniz0229 schreef:Mijn topper is de Glenmorangie Signet.
I_SPEY schreef:Lekker, hè die Signet! Had ik er nog maar 'n fles of achttien van
René, ik heb nog maar 2 1/2 fles staan. Gezien dat die "kleine jonge" van mij deze een topper vindt, denk ik er over om deze flessen op slot te zetten
0 x
Japie Krekel schreef:René, ik heb nog maar 2 1/2 fles staan. Gezien dat die "kleine jonge" van mij deze een topper vindt, denk ik er over om deze flessen op slot te zetten
Zo'n handige kindersluiting erop
... die je zelf soms ook nauwelijks open kunt krijgen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Japie Krekel schreef:René, ik heb nog maar 2 1/2 fles staan. Gezien dat die "kleine jonge" van mij deze een topper vindt, denk ik er over om deze flessen op slot te zetten
Zo'n handige kindersluiting erop... die je zelf soms ook nauwelijks open kunt krijgen
Zoiets?

0 x
Bruichladdich The Laddie Ten
Mijn smaak is weer doorgeevolueerd, maar ik denk dat deze wel een tijdje blijft staan:
Bam jonguh.
Bam jonguh.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
De Talisker 25y uit 2007, kan mij wel bekoren, maar een 12y Macallan uit de jaren 80 vind ik echt lekker... heerlijke zoete sherrybak.
Het is bij mij trouwens erg afhankelijk van wat ik gegeten heb, de ene keer smaakt een whisky me erg goed, terwijl het me een volgende keer niets doet.
Het is bij mij trouwens erg afhankelijk van wat ik gegeten heb, de ene keer smaakt een whisky me erg goed, terwijl het me een volgende keer niets doet.
0 x
Kornelis schreef:De Talisker 25y uit 2007, kan mij wel bekoren, maar een 12y Macallan uit de jaren 80 vind ik echt lekker... heerlijke zoete sherrybak.
Dat kan allemaal wel zo zijn maar in dit onderwerp zijn we echt streng (zie het eerste bericht en verdere discussies)
Er kan er op enig moment maar één jouw beste zijn die je gedronken hebt ! En dat is dan op dit moment "jouw top".
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
streng hoor, maar dan is het simpel: die heb ik niet
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”