Frysk Hynder, Barley, Red wine cask #108, 3yo, 40%

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.

Welk aantal punten geef je deze Whisky ?

Minder dan 56
0
Geen stemmen
56-60
1
17%
61-65
1
17%
66-70
2
33%
71-75
1
17%
76-80
1
17%
81-85
0
Geen stemmen
86-90
0
Geen stemmen
91-95
0
Geen stemmen
96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Frysk Hynder, Barley, Red wine cask #108, 3yo, 40%

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Aug 2009, 21:39

Frysk Hynder van Us Heit. Opschrift van de geproefde fles:
Malt type: Barley, Distilling date: 21-03-06, Cask type: Red wine, Cask Number:108, Bottling date: 22-06-09, Bottle number: 94, Alcohol %Vol: 40, Content Ml: 70
De rode-wijn vaten die in opslag lagen zijn van Chateau La Tour Carnet, 240 L. Ik weet niet of deze daaruit kwam.

Het was wat donker in de bar (proeflokaal) dus ben ik ook even naar buiten gelopen.
Aanzien: Donker geel met een rode gloed, eigenlijk amber. Hangt gemiddeld aan.
Geur: Zoetig, honing en mout. Later wat citrus en vanille. En als je het weet zelfs misschien rode wijn !?
Smaak: Zoetig (toffee) iets fruit (peerdrop ?) en zacht peperig. Ook duidelijk tannine maar wel zacht en het geheel is goed in balans. Mondvullend en vrij rond. Na en tijdens de rondleiding nog verder gesnuffeld en geproefd maar niets nieuws kunnen ontdekken. Ook na toevoeging van een beetje (kraan)water constateerde ik geen verandering.
Al met al vind ik het een lekker glas Single Malt en kom ik op, pak weg, 73 punten. En dat voor zo'n jonge Whisky !

De prijs is € 40,- (W2vjG 1,83), niet echt goedkoop. Een eenvoudige maar mooie fles met een metalen paardenhoofd op de stop.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Frysk Hynder, Barley, Red wine cask #256, 3yo, 40%

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Dec 2009, 21:01

He, deze komt kort bij de Frysk Hynder Red Wine Cask die ik hebt geproefd:

Distillation date: 06-03-06
Botteling date: 20-04-09
Cask#: 256
Maturing: Red Wine Cask

Een stukje uit een ander topic:

Ik heb op de Mitra WX afgelopen november ook een Frysk Hynder geproefd. Ik was verrast, want vond deze wel lekker!

Ik was erg verrast door 'mijn geproefde' Frysk Hynder. Heb wel gelijk alle gegevens opgeschreven (cask, data) want als ik hem zou willen kopen weet ik dat ik deze wel goed vond. Een andere fles kan zomaar heel anders zijn en tegenvallen.

Ook de prijs ja... Wat mij betreft laten ze het paardenhoofd als dop eraf en kan de prijs met 5 euro naar beneden :lol:


Zeker goed voor zo'n jonge whisky!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast