Bushmills 21yo (2010) 40%

Alle Ierse Whiskey.

Welke score geef je deze Whisky ?

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
0
Geen stemmen
Afbeelding - 80-84
1
50%
Afbeelding - 85-89
1
50%
Afbeelding - 90-94
0
Geen stemmen
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Bushmills 21yo (2010) 40%

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Mar 2014, 00:04

Inmiddels begonnen met Engelse notities op mijn tumblr blog te plaatsen, maar het forum waar het serieuze proeven en soms ook voorzichtig reviewen voor mij begon kan niet achter blijven dus vandaag de Bushmills 21yo (werd ook wel eens tijd voor een Ierse whiskey tasting note!)

Veel rijp rood fruit, aardbei, bramen en kersen vergezeld door vanille en zelfs een klein beetje banaan en meloen. Een vleugje chocolade (Werther's om precies te zijn). Allemaal perfect in balans zonder dat 1 ding schreeuwt om aandacht. Voor sommigen klinkt dat misschien wat saai, maar ik hou daar wel van. Na een tijdje geademd te hebben komen er wat meer hout en nootachtige tonen boven drijven (met wat fantasie een zakje vers geroosterde vette en gezouten cashewnoten).
De smaak is ook erg fruitig, met wederom de hierboven genoemde rode fruiten, maar nu nog iets zoeter zoals frambozen zuurtjes. Heerlijk zacht mondgevoel. Eentje om op te kauwen, maar wel behoorlijk kort (zeker 1 punt aftrek). Jammer en in plaats van lang na te genieten van die ene heerlijke slok dus erg snel de neiging om nog een slok te nemen waardoor je glas binnen de kortste keren leeg is.
88 punten

handig: Het is mij opgevallen dat de prijs van deze whiskey enorm schommelt. Ik had hem al eens snel geproefd op een festival en toen al besloten dat ik deze graag een keer wilde kopen, maar de €140 gemiddeld die ik destijds steeds tegen kwam was me wat te gortig. Tot ik hem puur bij toeval bij Drankdozijn voor iets van €80 tegenkwam en direct besteld heb. Een behoorlijk groot verschil, dus kijk goed om je heen als je deze een keer wilt aanschaffen.
:ier

PS
Ik heb deze review eerst in het Engels geschreven en gepubliceerd en daarna vertaald naar het Nederlands (zou ik normaal misschien eerder andersom doen). Mocht iemand feedback willen geven op 1 van beide, dan is dat altijd welkom. Wellicht steek ik er nog wat van op ;)
0 x

Xstream
Senior
Senior
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 Jan 2013, 10:40

Re: Bushmills 21yo (2010) 40%

Ongelezen berichtdoor Xstream » 10 Mar 2015, 11:45

Vind dit ook een hele fijne whisky. Alleen vind ik de prijs te hoog. Ik vind de bushmills 16yo three woods dan een betere koop. Ook erg interessant net meer tonen van hout (uiteraard) en fruit nog heftiger. De 21 is meer toffee caramel, zachter en meer smooth, maar ik vind +- 100 eu voor zo'n whisky teveel. Al had ik m ook voor 79 eu, maar dat vind ik nog flink. Maar ik drink m verder met veel plezier. Je klokt m inderdaad zo weg :)
0 x
Afbeelding


Terug naar “Ierse Whiskey”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten