Tullibardine PX voor Bresser en Timmer: 55.1% vol alc

Hier beperken we ons tot Schotse single malt (Scottish Single Malt), dus afkomstig van één distilleerderij.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 19 Mar 2010, 13:27

door Jock » 19 maart 2010, 14:17

Kleur: Puur goud
Neus: Heel zeldzaam. Een neus die je niet vaak tegenkomt. Schoon, maar wel zoet op de neus.
Mond: Aards, mineralen, ietsje geparfumeerd, maar niet onplezierig. Vanille vla, heel ver weg een beetje ietsje pietse rook. Ik weet niet waar dat vandaan komt. Nat hout zoals in een schuur of kelder. Vanille komt weer boven, noootmuskaat, gaat over in kruidnagelen. Sinasappel, gember en dan aardse aspecten als paddestoel. Met water wordt het romig. Boterachtig en dik in de mond. Mooie eiken tonen komen nu los.
Afdronk: Zwaar fruit. Dadels, pruimen, krenten. Blijft komen. Zeer lange afdronk die telkens het zoete karakter laat merken. Ook met dat kleine slokje die ik nam, blijft het komen.

Oordeel: Een fantastische whisky voor de liefhebbers van sherried whisky. Een van de langste afdronken van een sherry whisky die ik in tijden heb gehad. Het is niet te merken dat je een whisky van ruim 51% drinkt. Wees kalm met water.

Jock
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”