Naar wie woont waarGeolocaties     Naar de Whisky evenementen-kalender op de hulp-pagina Evenementen kalender      onze startpagina hulp-Index      Literatuur pagina     Naar de hulp-pagina van Het Whisky forum Welkom & quick start!         Naar het Contactformulier op de hulp-pagina van Het Whisky forum

Whisky Weetje van de Week, klik de titel om te tonen/verbergen. Wordt vóór elk weekeinde vernieuwd. Whisky Weetje van de Week  (Tonen/verbergen: klik de titel. Wordt elke vrijdag om 24:00 uur vernieuwd).              Gebruik een standaard Atom-feed (RSS) voorziening om Het Whisky forum te volgen.   Het Whisky forum op Twitter   Naar Het WWWhisky Design Award   Naar Index of Twitter Whisk(e)y Accounts   Bookmark and Share

Old Rip van Winkle 10 years 107 proof

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.

Old Rip van Winkle 10 years 107 proof

Ongelezen berichtdoor Jock » 21 jun 2010, 21:37

Heb een Old Rip Van Winkle gekregen van vrienden uit Texas tijdens het Islay Festival. Ik mag zeggen dat het werkelijk heerlijk is om te drinken. Ik gebruik bij deze jongen heel weinig water.
Ik bracht mee een Japaanse whisky ( Hanyu) en de Nederlandse Millstone 8 Bourbon. De Amerikanen brachten Old Rip van Winkle en we kochten een Caol Ila Feis Ile Festival Botteling 2010. Toen hebben we een cross tasting gedaan bij ons in de cottage. Een paar Nederlanders kwamen spontaan langs en deden hun eigen bevindingen.
Ik vond de Old Rip van Winkle het lekkerst. Zuidam kwam helaas als laatst uit de test, en de Feis Ile botteling werd tweede.
Dat was de algemene score bij twee Texanen, 2 Schotten ( waaronder ik) een Nederlandse en een tweetal Zweedse jongens.
Ik weet het, het is appels met peren vergelijken, maar toch wel leuk om te doen.
Ik heb de fles nog voor de helft vol. Ik koester het want het was en is heerlijk
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Keer terug naar Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky