Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Jun 2018, 21:42

defeatless schreef:.... Alhoewel ook de sherry vaten tegenwoordig voornamelijk van Amerikaans eiken zijn gemaakt.
Amerikaans eiken (Quercus Alba en Quercus Rubra) wordt al sinds jaar en dag aangeplant in Europa, daarvoor hoef je niet naar Amerika. Of ze kopen het uit Canada, dat land heeft ook behoorlijk te lijden onder Trumps strapatsen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3205
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Jun 2018, 23:31

Weer wat nieuws geleerd!

Maar is dat ook voldoende voor de whisky sherry industrie? Want daar gaat momenteel menig bos aan op, als ik het goed begrijp
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jun 2018, 23:55

defeatless schreef:Weer wat nieuws geleerd!

Maar is dat ook voldoende voor de whisky sherry industrie? Want daar gaat momenteel menig bos aan op, als ik het goed begrijp

Zo veel sherry wordt er niet meer gedronken, die markt is helemaal ingekakt. Of het voldoende is voor de schotse whisky industrie zou ik niet weten, die moet het traditioneel hebben van gebruikte vaten. Misschien moeten ze nu meer nieuw eiken vaten gebruiken.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3205
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Jun 2018, 00:49

Reichenbach schreef:
defeatless schreef:Weer wat nieuws geleerd!

Maar is dat ook voldoende voor de whisky sherry industrie? Want daar gaat momenteel menig bos aan op, als ik het goed begrijp

Zo veel sherry wordt er niet meer gedronken, die markt is helemaal ingekakt. Of het voldoende is voor de schotse whisky industrie zou ik niet weten, die moet het traditioneel hebben van gebruikte vaten. Misschien moeten ze nu meer nieuw eiken vaten gebruiken.


De sherry industrie en de sherry-whiskyvaten industrie zijn totaal verschillende stromen. zie hier: Mermur @ Alles over vaten topic

Maar ik heb dus geen idee of er voldoende amerikaans eiken is om aan de vraag te voldoen. We zullen het wel zien!
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Jun 2018, 19:54

defeatless schreef:De sherry industrie en de sherry-whiskyvaten industrie zijn totaal verschillende stromen. zie hier: Mermur @ Alles over vaten topic
Verhelderend (en ontnuchterend).
Laatst gewijzigd door Reichenbach op 04 Jul 2018, 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 19 Jun 2018, 11:40

Reichenbach schreef:
defeatless schreef:De sherry industrie en de sherry-whiskyvaten industrie zijn totaal verschillende stromen. zie hier: Mermur @ Alles over vaten topic
Verhelderend (en ontnuchterend).


Damn... Dat ze daar in Spanje de sherryvaten door staan te spoelen betekent dus iets heel anders... Interessant om te lezen, complimenten aan Ruben
0 x

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 19 Jun 2018, 16:50

Ik hoorde het gerucht dat Trump de wet afgeschaft heeft dat Bourbon vaten in the USA nog maar 1 keer gebruikt mogen worden voor het gebruik als whiskyvat. Heeft iemand daar iets over gehoord? Dan hebben we het niet meer over 25% maar heel veel meer :o
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Jun 2018, 21:11

gerritbakker57 schreef:Ik hoorde het gerucht dat Trump de wet afgeschaft heeft dat Bourbon vaten in the USA nog maar 1 keer gebruikt mogen worden voor het gebruik als whiskyvat. Heeft iemand daar iets over gehoord? Dan hebben we het niet meer over 25% maar heel veel meer :o
Als dat zo is treft hij daarmee vooral zijn eigen whiskey vaten industrie. De reden waarom die wet ooit was ingesteld.
Maar als de handel in bourbon in elkaar dondert zal de beschikbaarheid van lege vaten toch al onder druk komen te staan. Nog meer reden om in Europa onze eigen boontjes te gaan doppen.

Nog een paar jaar van dergelijke acties en we hebben ook hier in Europa een anti-Amerika sentiment en laten we hun spul helemaal links liggen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3205
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 20 Jun 2018, 00:43

gerritbakker57 schreef:Ik hoorde het gerucht dat Trump de wet afgeschaft heeft dat Bourbon vaten in the USA nog maar 1 keer gebruikt mogen worden voor het gebruik als whiskyvat. Heeft iemand daar iets over gehoord? Dan hebben we het niet meer over 25% maar heel veel meer :o


Ik hoor zulke geruchten nu al jaren voorbij komen. Er worden inderdaad door de grote jongens (Jim Beam, JD etc.) whiskyvaten voor de tweede keer gebruikt. Maar daar gaat dan drank in die in de likeuren terecht komt. Dus de JD-honey en Jim Beam honey, die kaneel ellende. Maar ook Southern Comfort is er een voorbeeld van.

Overigens staat op die flessen nergens dat er whisky inzit (op de JD Honey ook niet dat er honing inzit, maar dat terzijde).
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bourbon straks 25% duurder door handelsoorlog?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Jul 2018, 20:09

Kikkerneve schreef:
Reichenbach schreef:
defeatless schreef:De sherry industrie en de sherry-whiskyvaten industrie zijn totaal verschillende stromen. zie hier: Mermur @ Alles over vaten topic
Verhelderend (en ontnuchterend).


Damn... Dat ze daar in Spanje de sherryvaten door staan te spoelen betekent dus iets heel anders... Interessant om te lezen, complimenten aan Ruben

Deze beschouwing van Ralfy heeft hier ook wel raakvlak mee:
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast