Pappy van Winkle

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Gebruikersavatar
XXoF
Actief lid
Actief lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 10:40
Locatie: Deurne

Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor XXoF » 21 Aug 2016, 17:15

Hoi,

Ik ben nog nieuw hier op dit forum en vraag me af wat jullie mening is over Pappy van Winkle bourbon.

De reden voor deze vraag is dat ik al enige jaren twee flessen 20 Year Old in de kast staan die ik eigenlijk niet open wil maken omdat ze tegenwoordig vrij kostbaar zijn en omdat ik bang ben dat ik hem door gebrek aan kennis niet genoeg kan waarderen.

Groet,

Marc
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3205
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor defeatless » 21 Aug 2016, 17:20

Laten staan; je kennis vergroten; openen; samples verkopen.

Ongeveer dat zou ik je aanbevelen.

Verder heb ik ooit eens een Pappy van Winkle op (geen idee meer welke) toen deze nog niet zo gehyped waren. Inderdaad een zeer goede bourbon, maar om daar nu de bedragen voor te betalen die er momenteel voor betaald worden.....
0 x

Gebruikersavatar
XXoF
Actief lid
Actief lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 10:40
Locatie: Deurne

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor XXoF » 21 Aug 2016, 17:31

Dank je voor de tip, zo had ik er nog niet naar gekeken.

Ik ben inderdaad wel nieuwsgierig naar de smaak en had nog niet eerder gehoord van samples verkopen.

Vrienden van me adviseerden me om de flessen op Catawiki te zetten maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3205
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor defeatless » 21 Aug 2016, 19:52

XXoF schreef:Dank je voor de tip, zo had ik er nog niet naar gekeken.

Ik ben inderdaad wel nieuwsgierig naar de smaak en had nog niet eerder gehoord van samples verkopen.

Vrienden van me adviseerden me om de flessen op Catawiki te zetten maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.


Ja je kan het op Catawiki zetten inderdaad. Zal best wel wat geld opbrengen, maar je moet dan wel een dikke 15% van de opbrengst afdragen.
Er zijn veilingsites die het voor een stuk minder doen, maar persoonlijk zou ik het niet veilen, maar bewaren voor een speciaal moment.
0 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 21 Aug 2016, 21:11

Ik zou één fles zoals boven beschreven eerst openen en evt wat samples ervan verkopen als je niet de hele fles zelf wilt drinken. Dan kun je altijd nog kijken wat je met de tweede fles gaat doen. Dan weet je in ieder geval beter wat je mist als je hem zou verkopen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
XXoF
Actief lid
Actief lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 10:40
Locatie: Deurne

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor XXoF » 22 Aug 2016, 08:44

Dank je Paul, misschien dat ik dat inderdaad ga doen.

Ik heb me gisteravond maar eens uitgebreid online in zitten lezen en ben er inmiddels dankzij de codes op de flessen ook achter dat ze uit 2007 en 2008 komen.

Dit vond ik wel leuke artikelen:

http://coolmaterial.com/feature/why-pappy-van-winkle-is-so-expensive/

http://gearpatrol.com/2014/11/20/complete-guide-pappy-van-winkle/
0 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 18 Mei 2017, 15:32

Zijn er mensen die ervaring hebben met het kopen van Pappy van Winkle? Ik graag eens een flesje op de kop tikken, maar de prijzen schieten hiervan ook de lucht in. Ik zag dat in oktober als het goed is weer wat nieuwe Pappy van Winkle released wordt. Iemand een beeld van hoe kansloos/kansrijk het is een flesje te bemachtigen?
0 x

jonker8011
Senior
Senior
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 Aug 2011, 21:12

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 23 Mei 2017, 16:17

Volkomen kansloos. Binnen een paar dagen zijn ze allemaal op de zwarte markt. En dan kan je voor 800 euro best een flesje van de 15 jaar oude kopen (niet super bijzonder overigens, je kan voor 100 euro een heleboel bourbon krijgen die lekkerder is) en voor 2000 tot 5000 een flesje van de 20 of 23 jaar oude.

Ik heb zelf de 23 jaar oude nog nooit geproefd, die godennectar is lastig te vinden. Maar de 20 jaar oude is gewoon heel erg goede wheated bourbon. Ik ben geen bourbon goeroe, maar heb toch zeker enkele tientallen proefnotities verzameld over de jaren en acht mezelf een geoefend bourbon liefhebber en drinker. Vind ik de 20 yo Pappy beter dan andere wheated bourbons, zoals 12 yo W.L. Weller, of 12 yo Old Fitzgerald? Misschien. Ik denk het wel, maar weet niet zeker of ik het in een blinde proeverij zou redden om ze uit elkaar te halen. Hij is in ieder geval niet 1950 euro beter :-)

Al met al is de Pappy gewoon volkomen overpriced, het geld niet waard, en zeker de hype niet waard. Goed spul is het vast, maar probeer het uit je hoofd te zetten, dat bespaart je een heleboel geld en teleurstelling.
5 x

fgoijers
Actief lid
Actief lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 Mei 2016, 12:55

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor fgoijers » 24 Mei 2017, 07:27

Ik zou toch zoals hierboven al gezegd word. 1 fles dicht laten, 1 fles openen en deels in samples verkopen.

Laat maar weten wanneer je mij een sample kan sturen haha
1 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 24 Mei 2017, 15:39

jonker8011 schreef:Volkomen kansloos. Binnen een paar dagen zijn ze allemaal op de zwarte markt. En dan kan je voor 800 euro best een flesje van de 15 jaar oude kopen (niet super bijzonder overigens, je kan voor 100 euro een heleboel bourbon krijgen die lekkerder is) en voor 2000 tot 5000 een flesje van de 20 of 23 jaar oude.

Ik heb zelf de 23 jaar oude nog nooit geproefd, die godennectar is lastig te vinden. Maar de 20 jaar oude is gewoon heel erg goede wheated bourbon. Ik ben geen bourbon goeroe, maar heb toch zeker enkele tientallen proefnotities verzameld over de jaren en acht mezelf een geoefend bourbon liefhebber en drinker. Vind ik de 20 yo Pappy beter dan andere wheated bourbons, zoals 12 yo W.L. Weller, of 12 yo Old Fitzgerald? Misschien. Ik denk het wel, maar weet niet zeker of ik het in een blinde proeverij zou redden om ze uit elkaar te halen. Hij is in ieder geval niet 1950 euro beter :-)

Al met al is de Pappy gewoon volkomen overpriced, het geld niet waard, en zeker de hype niet waard. Goed spul is het vast, maar probeer het uit je hoofd te zetten, dat bespaart je een heleboel geld en teleurstelling.


Thanks voor de reply. De proeverijen bij mijn huisslijter in Breda beginnen meestal met een Bourbon. Kan het prima waarderen en ben mezelf er eens verder in gaan verdiepen. Daarbij kom je vanzelf een keer Pappy van Winkle tegen en gezien ik voor sommige whisky de veilingen wel in de gaten houd weet ik dat die prijzen inderdaad om te janken zijn. Enfin, ik hoopte dat vroeg intekenen op nieuwe releases ergens weleens kansen op een flesje kon betekenen. Voor "heul veul" knaken is mijn nieuwsgierigheid een stuk minder.

Wat zijn je suggesties in het "pakweg 100,- Euro segment"? Ben wel benieuwd nu.
0 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Mei 2017, 20:36

Bij mijn weten wordt Pappy alleen aan geselecteerde liquor stores in de VS geleverd. Dat gebeurt in zulke kleine oplagen, dat je een erg goede klant moet zijn om er een te kunnen bemachtigen. Als je dus hier zit, moet je dus maar heel toevallig hele goede vrienden in de VS hebben, die ook nog eens aan je willen doorsturen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
time4whisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 Aug 2016, 10:20

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor time4whisky » 25 Mei 2017, 03:46

Kikkerneve schreef:
jonker8011 schreef:Volkomen kansloos. Binnen een paar dagen zijn ze allemaal op de zwarte markt. En dan kan je voor 800 euro best een flesje van de 15 jaar oude kopen (niet super bijzonder overigens, je kan voor 100 euro een heleboel bourbon krijgen die lekkerder is) en voor 2000 tot 5000 een flesje van de 20 of 23 jaar oude.

Ik heb zelf de 23 jaar oude nog nooit geproefd, die godennectar is lastig te vinden. Maar de 20 jaar oude is gewoon heel erg goede wheated bourbon. Ik ben geen bourbon goeroe, maar heb toch zeker enkele tientallen proefnotities verzameld over de jaren en acht mezelf een geoefend bourbon liefhebber en drinker. Vind ik de 20 yo Pappy beter dan andere wheated bourbons, zoals 12 yo W.L. Weller, of 12 yo Old Fitzgerald? Misschien. Ik denk het wel, maar weet niet zeker of ik het in een blinde proeverij zou redden om ze uit elkaar te halen. Hij is in ieder geval niet 1950 euro beter :-)

Al met al is de Pappy gewoon volkomen overpriced, het geld niet waard, en zeker de hype niet waard. Goed spul is het vast, maar probeer het uit je hoofd te zetten, dat bespaart je een heleboel geld en teleurstelling.


Thanks voor de reply. De proeverijen bij mijn huisslijter in Breda beginnen meestal met een Bourbon. Kan het prima waarderen en ben mezelf er eens verder in gaan verdiepen. Daarbij kom je vanzelf een keer Pappy van Winkle tegen en gezien ik voor sommige whisky de veilingen wel in de gaten houd weet ik dat die prijzen inderdaad om te janken zijn. Enfin, ik hoopte dat vroeg intekenen op nieuwe releases ergens weleens kansen op een flesje kon betekenen. Voor "heul veul" knaken is mijn nieuwsgierigheid een stuk minder.

Wat zijn je suggesties in het "pakweg 100,- Euro segment"? Ben wel benieuwd nu.




http://www.pappyco.com/products/

Petje en sjaaltje
1 x

Gebruikersavatar
Tottenham
Senior
Senior
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 12:08

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 25 Mei 2017, 08:56

time4whisky schreef:
Kikkerneve schreef:
jonker8011 schreef:Volkomen kansloos. Binnen een paar dagen zijn ze allemaal op de zwarte markt. En dan kan je voor 800 euro best een flesje van de 15 jaar oude kopen (niet super bijzonder overigens, je kan voor 100 euro een heleboel bourbon krijgen die lekkerder is) en voor 2000 tot 5000 een flesje van de 20 of 23 jaar oude.

Ik heb zelf de 23 jaar oude nog nooit geproefd, die godennectar is lastig te vinden. Maar de 20 jaar oude is gewoon heel erg goede wheated bourbon. Ik ben geen bourbon goeroe, maar heb toch zeker enkele tientallen proefnotities verzameld over de jaren en acht mezelf een geoefend bourbon liefhebber en drinker. Vind ik de 20 yo Pappy beter dan andere wheated bourbons, zoals 12 yo W.L. Weller, of 12 yo Old Fitzgerald? Misschien. Ik denk het wel, maar weet niet zeker of ik het in een blinde proeverij zou redden om ze uit elkaar te halen. Hij is in ieder geval niet 1950 euro beter :-)

Al met al is de Pappy gewoon volkomen overpriced, het geld niet waard, en zeker de hype niet waard. Goed spul is het vast, maar probeer het uit je hoofd te zetten, dat bespaart je een heleboel geld en teleurstelling.


Thanks voor de reply. De proeverijen bij mijn huisslijter in Breda beginnen meestal met een Bourbon. Kan het prima waarderen en ben mezelf er eens verder in gaan verdiepen. Daarbij kom je vanzelf een keer Pappy van Winkle tegen en gezien ik voor sommige whisky de veilingen wel in de gaten houd weet ik dat die prijzen inderdaad om te janken zijn. Enfin, ik hoopte dat vroeg intekenen op nieuwe releases ergens weleens kansen op een flesje kon betekenen. Voor "heul veul" knaken is mijn nieuwsgierigheid een stuk minder.

Wat zijn je suggesties in het "pakweg 100,- Euro segment"? Ben wel benieuwd nu.




http://www.pappyco.com/products/

Petje en sjaaltje

Ik zou denk ik toch voor die hele toffe stropdas gaan.
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Mei 2017, 09:10

Drankje van de Amerikaanse paus?

En anders een flesje Buffalo Trace, blijft het toch in de familie, zij het dat het voor ons wel is afgewaterd.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: Pappy van Winkle

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 25 Mei 2017, 17:17

caskstrength schreef:Bij mijn weten wordt Pappy alleen aan geselecteerde liquor stores in de VS geleverd. Dat gebeurt in zulke kleine oplagen, dat je een erg goede klant moet zijn om er een te kunnen bemachtigen. Als je dus hier zit, moet je dus maar heel toevallig hele goede vrienden in de VS hebben, die ook nog eens aan je willen doorsturen.


Dank! Ik geef het op basis van dit en eerdere replies wel gewoon op :).. begrijpelijk dat het zo werkt en jammer tegelijk. Voor veel teveel knaken hunt ik liever eens op een flesje dichter bij huis. Genoeg mooi spul te krijgen.
0 x


Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten