Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Moderator: Bram84

Welke Invergordon wint deze hth?

Invergordon Sb
0
Geen stemmen
Invergordon DL
12
100%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 04 Dec 2017, 17:18

#1Invergordon 1974 DL vs #2Invergordon 1973 Sb

Beginnen doen we van de eerste keer goed! Yep... 2 Sublieme Invergordons head to head. BAM jongeuh! :duimop
Het weekend van 27/28 Jan wordt dit topic geopend. Jullie kunnen alles wat jullie maar willen hier kwijt over deze 2 toppers!
- smaaknotities
- punten
- beleving
- etc

Zeer benieuwd welke als winnaar uit de bus komt... :lekker

Have fun!
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor defeatless » 26 Jan 2018, 18:32

Zo mijn tastingnotes dan maar gelijk:

‘ 73
Neus:
Direct in het glas:
Lijm, beetje karamel.
15 min. in het glas:
Nog steeds lijmig, maar er komt wel een bloemig geurtje naar boven.
30min in het glas:
Nog steeds wat lijmig, het bloemige is er meer en meer en er is ook wat zoetigs te bemerken
45 min in het glas:
Deze dreigt lijmig te blijven. Het bloemige is er weer vanaf en heeft plaats gemaakt voor houtschaafsel.
1 uur in het glas:
niet veel verandering tov 45 min.

Smaak:
Direct in het glas:
Zoet, lijm, licht fruitig, beetje hoog in de alcohol, Bananenschuimpjes, karamel
15min. In het glas:
Nog steeds licht lijmig. Meer zoet, meer banaantjes en basterdsuiker. Nog steeds niet helemaal optimaal geoxideerd.
30 min in het glas:
Behoorlijk zoet aan het worden, redelijke karamelsmaak.
45min in het glas:
Goeie smaakontwikkeling. Steeds zoeter en die bananenschuimpjes zijn ook redelijk verdwenen en hebben plaats gemaakt voor fudge en karamelsaus.
1 uur in het glas:
vergelijkbaar met 45 min.


Body:
Vol en rond

Finish:
Direct in het glas:
Wat bitter, licht droog, veel hout en taninnes. Maar ook het zoete van toffee
15min. In het glas:
Vol zoet, lijkt wel molasse. Dan wordt het weer wat houtig en het geheel eindigt weer met toffee.
30 min. in het glas:
Vol en zoet. Het houterige is wat verdwenen. Voor de rest is het ook minder bitter geworden. Nog steeds wel droog.
45min in het glas:
Niet veel verandering t.o.v. 30 min.
Vergelijkbaar met 45 min.
1 uur in het glas:
Niet veel verandering.


'74
Neus:
Direct in het glas:
Lijm, maar iets minder uitgesproken dan de 73.
15min. in het glas:
Hier lijkt weinig verandering opgetreden
30 min. in het glas:
Hier komt nu ook dat spoortje van rook binnen. Gewoon een kolenvuur, niet peated. Voor de rest is het wat zoetig, maar niet heel uitgesproken.
45min. In het glas:
Niet veel ontwikkeling tov 30 min.
1 uur in het glas:
redelijk stabiel gebleven.

Smaak:
Direct in het glas:
Milder dan de 73, bitter, veel taninnes, licht pepertje. Hier en daar een zoetje, maar het bittere en het droge overheersen.
15 min. in het glas:
Vol romig zoet. Maar al snel komen de taninnes terug. Ook hier is langer wachten noodzakelijk.
30 min. in het glas:
Minder bitter dan na 15 min, maar verder weinig smaakverandering.
45 min in het glas:
Prima smaakje, romig en zoetig. Maar toch die taninnes die blijven komen.
1 uur in het glas:
Vergelijkbaar met 45 min. Alhoewel de taninnes zijn afgenomen.


Body:
Soepel, maar vol

Finish:
Direct in het glas:
Bijna suikerwater in eerste instantie, dan klapt het hout in en wordt het wat bitterder. Overall een prima afdronk voor een grain direct uit het glas.
15 min. in het glas:
Romig zoet, licht spoortje rook zelfs. Daarna komt er weer een bittertje en het zoete is ook weer present.
30 min. in het glas:
De afdronk begint mooi te worden. Veel karamel en toffee en steeds minder taninnes en bittertjes.
45 min. in het glas:
Wat ronder en voller als bij 30 min.
60 min in het glas:
Vergelijkbaar met 45 min.

Commentaar en conclusie:
Beide whisky’s zijn lang gerijpt en hebben hierdoor iets teveel hout invloeden mee gekregen. Al met al is de 74 iets beter imho.
Overall score: 73: 86 en 74: 87 punten.
1 x

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 26 Jan 2018, 18:38

Ik had er m’n hoofd op durven verwedden dat jij de eerste ging zijn Alex :goedgedaan
Na de eerste keer m’n neus in het glas, had ik snel door dat een uurtje rust niet genoeg zou zijn voor deze 2 oude dames. Wachten is dus de boodschap.... to be continued...

Poll toegevoegd om een winnaar te kiezen.
1 x

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 693
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor MacErik » 26 Jan 2018, 19:09

Zo, de resultaten uit Amersfoort dan......

Eerst de “74
Starten met 3 kwartier niets....lekker laten uitwasemen.
Nose: nog vleugje grain (lijm), maar veel zoete tonen komen door. Kruiden en hints van citrus.
Taste; Chocolade, vanille en fudge wisselen etlkaar af, tikje bitter
Finish: Middellang, rozijnen en bitter einde (Jammer!)

halverwege nog klein druppie water toegevoegd om te zien wat er gebeurd. Nose wordt toch nog wat mooier!

Al met al zeer toegankelijke grain. Niet al te complex...mis toch wat karakter. Hou het 87,5 punt

De “73 dan,
Aanloop het zelfde natuurlijk.
Nose: duidelijk minder zoet, caramel, poffertjes en toffee
Taste: Krachtig, bourbon, chocolade en minder bitter
Finish: kort, droog einde

Wat mij betreft toch de mindere van de 2. Zet deze op 86,5 (weer een half ja :bigsmile )

Twee hele mooi Grains. Een mooie start zou ik zeggen> Ben benieuwd naar de volgnde........ :yes
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor fjharms » 26 Jan 2018, 19:20

De 1974:
N initieel: lijm, vers hout, marmalade, boterbabbelaars, kaneel
Na 15 minuten komen er al meer specerijen naar voren, maar ook wat basterdsuiker
Na 30 min. is het een zeer volle, complexe geur met veel specerijen, sinaasappel, vers hout en een romigheid. Zeer uitnodigend!
S: na 30 min voor het eerst proeven… Hout met citrus, vooral mandarijnen en sinaasappels. Ook specerijen, hint van gember (die is feller in de 1973). Lijkt ook wat bitters te hebben, maar die verdwijnen weer achter een zoete caramel finish
Nog langer wachten…. Blijft heerlijk vol specerijen, citrus, caramel en en hout.

De 1973:
N initieel: lijm, vers hout, zaagsel, puntenslijpsel en romige vanille
Na 15 minuten ook wat sinaasappels, beetje crepe suzette-achtig
Na 30 min. niet zo veel veranderd. De 1974 ruikt uitnodigender, is veel extraverter
S: na 30 min voor het eerst proeven… Verse gember, sinaasappelschilletjes (het bittertje ervan), maar ook hazelnoten en koffie. Vanille en caramel. Ondanks het ABV toch prima te hebben zonder een drupje water
Nog langer wachten: geur krijgt iets meer basterdsuiker en caramel. In de smaak komt het hazelnoten-effect wat meer naar voren. Praline-vulling met gember en kaneel.

Welke is het lekkerst? Tja…. De geur van de 1974 vind ik beter, voller en uitnodigender. Maar de smaak van de 1973 doet zeker niet onder voor de 1974! Dus op geur zou ik de 1974 laten winnen, maar op smaak vind ik ze aan elkaar gewaagd
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 26 Jan 2018, 19:49

Sooo... anderhalf uur later en klaar om de comments over de eerste Invergordon neer te pennen. Verwachtingen waren hoog aangezien het prijskaartje van deze fles. XOP over het algemeen altijd wat duurder. De reden lijkt me niet altijd de kwaliteit. Waarom is XOP steeds zo hevig geprijsd? Ik hoop hier alleszins kwaliteit te krijgen voor mijn gegeven centjes.

En inderdaad. 1,5 a 2 uur doet deze Invergordon meer dan goed. Wat een evolutie na deze wachttijd. Ik zal dan ook enkel deze bevindingen met jullie delen. Deze grain heeft tijd nodig...

Lijmgeur? Probeer hem dan eens na 2 uur. Je ruikt ongetwijfeld dat typische geurtje, maar de hevigheid heeft plaatsgemaakt voor een heerlijke zoete neus. Zoet niet zoals in mierzoet. Geur is echt subliem. Gezouten karamel, boter, room, boenwas, mandarijnen, marmelade van citrus, honing, hint van dennennaalden/ frisheid. 90pt

Smaak in dezelfde lijn dan de geur, maar net iets minder uitgesproken. Lichtbitter, oaky, zacht pepertje op de tong.88pt

Vol, krachtig en toch zacht als boter. 89pt

Finish duurt voldoende lang. Beetje rook, oaky, zachte peper, karamel, licht bitter en zeker niet storend. Bitterheid wordt gecounterd door voldoende zoete mandarijntjes. 88Pt

Lekker: ja!!!!
+300€ lekker: mwah...

De Sansibar: is kwa neus niets in vergelijking met de 74er. Lijm blijft een beetje overheersen en maakt andere waarnemingen wat moeilijker. Meer karameltonen, cappuccino, minder mandarijntjes. Zoetheid komt van de karamel. Is minder mijn ding... 87pt

Weer karamel in de mond, notering, en meer peper aanwezig dan de XOP. Klein beetje te veel peper naar mijn beleving. Meer houtinvloed waar te nemen. Potloodschaafsel, cappuccino o’clock. 87pt

Krachtig, vol 88pt

Eindigen doet ie voor mij wel sterk. Hier komt de citrus duidelijk naar boven. Heerlijke lange afdronk. 88pt
1 x

Gebruikersavatar
Willum
Senior
Senior
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 Dec 2016, 09:22
Locatie: Strijen

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor Willum » 26 Jan 2018, 20:23

Tot nu toe weinig ervaring met graanwhiskies . Ik weet wel dat ze flink wat tijd en warmte kunnen gebruiken om zich in het glas te ontwikkelen. Daarom de glazen ingeschonken en regelmatig even aan geroken. Het koste best moeite om te wachten met proeven maar uiteindelijk na een ruim uur toch ook begonnen met nippen.

Invergordon 1974 DL (88)
Neus: Nog een beetje lijm maar veel sterker aanwezig zijn rozijn, bitterkoekjes, caramel en vanille.
Erg prettig geuren die me nieuwsgierig maken naar de smaak.
Smaak: Boterbabbelaars, Hout en Peper. Het mondgevoel is behoorlijk vettig. De smaakontwikkeling is erg geleidelik/subtiel. Mooi!
Nasmaak: Niet al te lange zachte nasmaak met een lichte bittere toon.

Invergordon 1973 Sb (86)
Neus: Zoet maar ook iets scherps. Ik ruik hazelnoot, gesuikerde gember en peer.
Smaak: Peer, Grapefruit die eerst met name zoet is maar snel ook iets bitters krijgt. Verder heeft het voor mij ook ergens iets van sterke koffie. Smaakontwikkeling is snel.
Nasmaak: Lange nasmaak ook bitter is en droog trekt.

Op basis van de neus had ik verwacht erg enthousiast te zijn over de 74-er. Echter de smaak kon die verwachtingen wat mij betreft niet helemaal waarmaken. Bij de 73 kost het me meer moeite om de geuren en smaken goed onder woorden te brengen. Zowel de geur als de smaak voor mij minder dan die van de 74-er.
Boeiende kennismaking met mooie/oude granen.
1 x

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 26 Jan 2018, 21:30

Invergordon 1973 42y Sansibar (Sb) vs Invergordon 1974 40y Douglas Laing (DL)

Eerste indruk is dat deze behoorlijk op elkaar lijken. Dat wordt nog een klusje om de verschillen te herkennen en te benoemen. Zoals bekend bij oude grains word ik door beiden begroet met een stevige lijmlucht. Eens even de tijd gunnen en dan eens goed proeven...

Sb
--
Geur: de meeste lijmgeur is weggewaaid, maar blijft aanwezig. In de geur gebrande suiker en vanillevla nu.
Smaak: olieachtig van structuur. Zoete popcorn en kandij. Een klein bittertje. Pas na een tijdje iets fruitigs als aardbeienzuurtjes.
Finish: trekt een beetje droog, bittertje zet door in de finish. Koekkruiden en creme brulee.

Score: 87pt.

DL
--
Geur: wat minder sterk op de vanilleachtige tonen dan de Sb, meer richting een antiekzolder. Een beetje oud geboend leer.
Smaak: minder olieachtig dan de Sb. Wat meer heel subtiele oude parfumachtige geur, als gedroogde rozen. Later cola-lolly's in de smaak (?!).
Finish: lekker kruidig en minder drogend dan de Sb.

Score: 89pt.

Conclusie: dit waren twee lekkere whisky's. Qua mondgevoel en olieachtigheid vond ik de Sb beter. De Sb vond ik ook wat zoeter en snoeperiger dan de DL. Het gebeurt nogal snel dat het hout teveel overheerst, iets dat bij de Sb op het randje was (en voor sommigen misschien eroverheen). Voor mij wint de DL dus omdat de houtinvloed meer in balans is met de whisky en er naast de zoetigheid nog een extra pakket aan subtiele smaakjes te ontdekken valt. De voorsprong van DL wordt zelfs iets groter na nog meer tijd (1u+).
1 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 540
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 27 Jan 2018, 00:27

Invergordon 1974 DL:

Neus: In eerste instantie lijm. Al vrij snel daarna kokos. Na een uurtje is de meeste lijm weg. De ‘74 is duidelijk zoeter dan de ‘73. Verder vind ik het lastig te omschrijven.
Smaak: Licht zoetig, zacht. Na 1,5 uur een beetje een hooischuur smaak gevolgd door caramel. De cocos is helemaal verdwenen. Na 2,5 uur is de caramel ook verdwenen, de hooischuur blijft.
Finish: lekker zoet. Overgaand in een droge bek.
Score: 88



Invergordon 1973 SB:

Neus: Klein zoetje. Beetje grassig. Na een tijdje vleugje caramel. Minder uitgesproken als de ‘74. Na een uurtje niet veel veranderd, geur is wel minder duidelijk geworden.
Smaak: bitter afgewisseld met caramel zoetje. Na 1,5 uur krijgt de caramel de overhand.
Nasmaak: droog
Score: 87



Voorkeur gaat uit naar de ‘74 op basis van geur en smaak. Er zat meer ontwikkeling in dan bij de ‘73. Moet wel zeggen dat ik meer verwacht had van deze twee. Zeker niet slecht, maar had beter verwacht gezien de prijzen van de flessen.

Ik kijk al weer uit naar de volgende sample :Slainte
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Rittertje
Actief lid
Actief lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 25 Mei 2017, 18:42
Locatie: zuid Holland

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor Rittertje » 27 Jan 2018, 13:47

Zo dat was mijn eerste kennismaking met grains!
Ik moet zeggen dat dit verreweg van een vervelende is.
Het is voor de eerste keer dat ik uitgebreide tastingnotes heb gemaakt en moet zeggen dat het de hobby nog leuker maakt :bigsmile

heb de dram's minimaal 1,5uur laten staan en tussentijds veel zitten snuffelen dit zijn dan de uiteindelijke bevindingen.

Invergordon 1973 SB:

neus:
koffie en chocola wat het gevoel van een wiener melange in me opkomt
na wat meer walsen komen ook zoete tonen binnen wat me doet denken aan me oma's cake.
Smaak:
Zoet met nootjes, na de tweede keer proeven denk ik aan marsepijn.
Waarschijnlijk zal ik dan de eerste keer amandeltjes geproefd hebben. Blijf de smaak toch lastig te omschrijven vind het in het algemeen zoet.
zoiets als een slechte stereo installatie waarbij je de instrumenten niet afzonderlijk van elkaar kan waarnemen maar meer een waas van geluid is.
Afdronk:
een prikkelig mondgevoel waarbij de koffie weer terug komt.
blijft eventjes hangen en laat met toch eventjes verrast.

Invergordon 1974 DL:

Neus:
Een heerlijk romig zoete geur, brioche brood met op de achtergrond wat specerijen die ik niet kan thuisbrengen.
Smaak:
Het romige van in de neus komt ook terug in de smaak, hoewel ik geen chocola proef komt er toch praline in me op
verder heb ik het zelfde als het stereo verhaal van hierboven (overigens heb ik dat bijna altijd)
Afdronk:
ik blijf zitten met een mooi vettig en zoet mondgevoel welke ik uitstekend vind passen bij deze dram.

Duidelijke winnaar voor mij is de 1974 DL het romige bevalt me wel en de neus/smaak/afdronk was wat mij betreft beter in balans.

Heb nog twee halve drams staan en dat is een erg fijn vooruitzicht :Pipersmile
2 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2660
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 28 Jan 2018, 13:59

Afgelopen vrijdag en zaterdag avond de sprong maar eens gewaagd.

Als luie drinker zag ik er wel een beetje tegenop... uren in het glas, druppelen met water.
Wat een ingewikkeld gedoe zeg. Maar goed dat ik me een beetje had ingelezen, anders was de lol er snel vanaf geweest.

Dus beide glaasjes getapt gelijk na het avond eten om genoeg tijd te creëren voor het nuttigen.
De lijmgeur had ik zelf ook wel ontdekt zonder deze te lezen. Maar eerder richting Velpon, dan de oude Bisontix die ik wel geroken heb.

Terwijl de avond vorderde wat geroken, genipt en gedruppeld.
Naarmate de avond vorderde groeide de dram qua smaak van een 2 via een 3 naar een 4 (van 5) in mijn score.
Als ik niet had geweten hoe een Grain aan te vliegen was ik al gestopt na de eerste paar nipjes.
Dus ik heb sowieso al wat opgestoken van deze tasting. :)
Echter als ik ook de prijs en " de moeite" meeweeg kom ik toch op een 3,5 uit.

Ik weet niet of het slim was om ze om en om te samplen, maar ik vond er niet veel verschil in zitten.
Beide in ruwweg dezelfde periode gedistilleerd, beide bourbon barrel invloeden, beide ruwweg dezelfde periode gebotteld.
Ik zal wel uit mijn nek kletsen...maar dat is hoe ik het ervoer.

Op naar de volgende.

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor FGG » 28 Jan 2018, 20:37

Helaas niet eerder in de gelegenheid geweest dit weekend om deze toppers te beoordelen, maar op de valreep nog binnen het weekend kunnen realiseren.

Ik heb beide keren de helft van de sample geschonken, de dram ruim de tijd gegeven, minimaal een half uur, en zoveel mogelijk handwarmte gegeven. Ik ben begonnen met de 73:

Neus: lijm, maar niet overheersend, zoet fruit, banaan, wat vanille en karamel
Smaak: pittig, waarschijnlijk door 't ABV, karamel, toffee. Op de achtergrond iets chocola
Body: mooi vol van smaak, romig
Finish: mooie romige finish, iets te kort misschien
Punten: 89/86/87/87=87 punten


En vervolgens de 74:

Neus: een beetje lijm maar veel minder dan bij de 73. Ook hier vanillegeurtjes en wat zoet fruit. In de verte wat chocola en wat aardse geuren. Hout.
Smaak: Zachter van smaak dan de 73, en ook rijker dan de 73. De smaak bevat ook duidelijke houttonen. Ook chocola is waar te nemen.
Body: vol en romig met een bittere achterkant
Finish: rijke, bittere finish
Punten: 89/87/88/87 = 88

Zonder afronding zie je dat beide drams in de 87 belanden, de 73 op 87,25 en de 74 op 87,75. Met recht een head to head, waarbij de 74 nét ff beter scoort maar het mag geen naam hebben. Ik vind de 74 iets rijker van smaak en ondanks de bittere houttonen net even lekkerder.
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 28 Jan 2018, 20:49

Ik dank dat de winnaar wel duidelijk is :gnif
Hoop dat jullie genoten hebben van ronde 1. Ik kijk alvast uit naar volgende week...
4 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor FGG » 29 Jan 2018, 15:03

Bram84 schreef:Ik dank dat de winnaar wel duidelijk is :gnif
Hoop dat jullie genoten hebben van ronde 1. Ik kijk alvast uit naar volgende week...

Zo dan! Was het wachten op mij?
De eerste twee beloven veel goeds voor de komende weken, Bram! :goedgedaan
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Week 1: Head #1 tot head #2 [26-28 Jan]

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Jan 2018, 19:59

Nee toch? We zijn met 15 toch?
0 x


Terug naar “Grain Tasting 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten