HWF VBT-6: VBT-café

De zesde "blinde" forum-proeverij.
Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 27 Jan 2015, 11:19

Ik ben het wel met henri eens. Ik kan ook niets van die hints maken en zou niet weten hoe ik moet beginnen te googlen over 2 broertjes waarvan de 1 een paar uur ouder is en deze niet zo bekend als z'n grotere broer maar daardoor wel een carrière in de virtuele schappen heeft. en dat de moeder er een punthoofd van heeft. Maar zoals ik al eerder zei heb ik er ook niets tegen ik kan ervoor kiezen m'n nek niet over de hints te breken en gezellig meelezen met wat andere zeggen.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 27 Jan 2015, 23:08

Ik heb nu *CENSUUR* in mijn glas.
Als jullie zo doorgaan met de kwaliteit van de samples heb ik na afloop geen ruimte meer in mijn kast en volop ruimte in mijn portemonnee :lol:
Laatst gewijzigd door Matti op 27 Jan 2015, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Creatief met censuur, zodat er toch nog iets van wat je wil overbrengen doorkomt :)
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 27 Jan 2015, 23:36

Peter87 schreef:Ik heb nu *CENSUUR* in mijn glas.
Als jullie zo doorgaan met de kwaliteit van de samples heb ik na afloop geen ruimte meer in mijn kast en volop ruimte in mijn portemonnee :lol:

dan weet je in ieder geval wat je wel moet kopen :P
1 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 27 Jan 2015, 23:48

daytona955 schreef:
Peter87 schreef:Ik heb nu *CENSUUR* in mijn glas.
Als jullie zo doorgaan met de kwaliteit van de samples heb ik na afloop geen ruimte meer in mijn kast en volop ruimte in mijn portemonnee :lol:

dan weet je in ieder geval wat je wel moet kopen :P


ja ik hoef voorlopig niets te posten in het "twijfel over mijn volgende aanschaf" topic. :gnif


De censuur commissie is weer actief :zwijg
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 28 Jan 2015, 07:34

Peter87 schreef:
daytona955 schreef:
Peter87 schreef:Ik heb nu *CENSUUR* in mijn glas.
Als jullie zo doorgaan met de kwaliteit van de samples heb ik na afloop geen ruimte meer in mijn kast en volop ruimte in mijn portemonnee :lol:

dan weet je in ieder geval wat je wel moet kopen :P


ja ik hoef voorlopig niets te posten in het "twijfel over mijn volgende aanschaf" topic. :gnif


De censuur commissie is weer actief :zwijg

Ga je niet naar de winkel ik wil een fles van sample 3 en twee flessen van sample 5 :P
1 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Harrie » 06 Feb 2015, 20:00

Missen er bij de samples wat notities? Ik begreep dat er 42 mensen meedoen, maar zo veel notities zijn er niet. Matthijs en Bart hebben vast ook een sample en zetten hun notities er niet bij gezien hun voorkennis maar dan zouden er nog 40 notities moeten overblijven. Maar als ik goed tel zijn er bij:
Sample 1: 35 notities
Sample 2: 36 notities
Sample 3: 29 notities

Klopt dit? Stuurt niet iedereen zijn notities in?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 06 Feb 2015, 20:03

Was mij ook opgevallen.
Ik nam aan dat niet iedereen meedoet met de notities.
Omdat ze misschien niet willen of durven.
Maar als ik zo in de topics kijk doet ook lang niet iedereen mee met de discussie.
Of zie ik dat verkeerd?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Banzai » 06 Feb 2015, 21:12

Ik heb sample 3 helaas niet mee kunnen doen. Ik had vrijdagavond Malt Monkeys tasting, een heel weekend bezoek en maandagavond Fulldram tasting. Maar met sample 4 doen we weer mee.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Feb 2015, 21:16

Klopt, niet iedereen stuurt in (maximaal zouden er 40 kunnen zijn). Is overigens ook niet verplicht, maar wel leuk natuurlijk :)

Maar het is een bekend verschijnsel dat iedere keer wel een paar mensen er niet toe komen iets te schrijven, vind ik ook wel begrijpelijk eigenlijk. Je niet digitale leven gaat altijd voor :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 06 Feb 2015, 21:24

Zeker weten. En het gaan me verder ook niets aan.
Maar volgens mij zitten er mensen tussen die tot nu toch helemaal niets hebben gepost wat over de VTB gaat.
Of heb ik dat mis?
Ik snap heel goed dat je leven voor gaat of dat je niet ieder sample mee kan posten zoals Banzai zegt.
Maar in 6 weken heb je toch wel af en toe tijd om je tenminste in de discussie te mengen?
Nogmaals het gaat me niet aan en ik stoor me er niet aan. Maar het valt me gewoon op.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Otje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 934
Lid geworden op: 05 Jan 2013, 20:13
Locatie: Veendam

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Otje » 07 Feb 2015, 08:39

Er zijn ook altijd wel wat panelleden die snotverkouden of grieperig zijn ofzo, zou dan zelf ook niet de behoefte hebben om te proeven. Als je al iets proeft.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor totalatool » 07 Feb 2015, 08:46

Peter87 schreef:Zeker weten. En het gaan me verder ook niets aan.
Maar volgens mij zitten er mensen tussen die tot nu toch helemaal niets hebben gepost wat over de VTB gaat.
Of heb ik dat mis?
Ik snap heel goed dat je leven voor gaat of dat je niet ieder sample mee kan posten zoals Banzai zegt.
Maar in 6 weken heb je toch wel af en toe tijd om je tenminste in de discussie te mengen?
Nogmaals het gaat me niet aan en ik stoor me er niet aan. Maar het valt me gewoon op.

Ik ben één van de mensen waar je op doelt. Ik heb Matti kort uitgelegd wat (een deel van) mijn redenen zijn waardoor ik echt geen zin heb gehad om mee te doen tot nu toe. Laat ik dat hier houden op diverse persoonlijke omstandigheden.
Gevolg is in elk geval tot nu toe geweest dat de keuze steeds viel op ofwel een biertje, ofwel op een whisky waar ik lekker zonder concentratie van kon genieten. Gisteravond was dat een Talisker 10 bij een dubbele aflevering van The Missing op Netflix.
Ik kijk nog even wat ik met sample 4 doe, maar mijn insteek is sowieso dat ik er alleen voor ga zitten als ik er even de rust en tijd voor heb.
Laatst gewijzigd door totalatool op 07 Feb 2015, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud
Senior
Senior
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 Nov 2010, 16:42
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Ruud » 07 Feb 2015, 08:54

Ik was ook één van de dissidenten voor sample-3. :cry: Ik proef steeds op donderdagavond, maar was simpelweg te laat om mn notities in te sturen. Mijn digitale leven is bijzaak, geen hoofdzaak.
Sample-4 vanochtend verstuurd, dus ik heb weer aan mn 'plicht' voldaan.

In 6 weken heeft iedereen vast wel 'tijd om zich tenminste in de discussie te mengen', zoals Peter zo mooi aangeeft zal ongetwijfeld zo zijn.
Als ik naar mezelf kijk dan is dat zeker zo, maar bij niet-regelmatig kijken staan er zoveel ongelezen berichten te wachten dat ik niet meer het nut cq noodzaak zie om te reageren op iets dat inmiddels een x-aantal bladzijden of dagen geleden is gepost.

Ik lees het meeste wel, dat vind ik ook hartstikke leuk, maar heb niet de behoefte om met een soort 'mosterd na de maaltijd' reactie mezelf ook nog even in de kijker te zetten. Daarmee zal ik vast niet de enige zijn.
Met een meer dan fulltime baan, kleine kinderen en overige verplichtingen moet ik keuzes maken hoe ik de resterende tijd invul. Foradiscussies staan daarbij niet op 1.

Nu voelde ik wel even de behoefte om te reageren, want het woord 'tenminste' geeft (mij althans) een negatieve associatie, al denk ik dat Peter dat niet zo heeft bedoeld.

NB: het VBT so far: :goedgedaan
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 07 Feb 2015, 11:05

Ik bedoelde het inderdaad absoluut niet negatief.
Dat "tenminste" zei ik omdat ik snap dat niet iedereen notities wil insturen. Maar dat betekend niet dat je niet mee mag en kan doen in de rest van de discussie rond de VTB. Niets moet alles mag zeg maar. Misschien verkeerde woordkeuze maar zo bedoelde ik het.
En nogmaals het gaat me niets aan en ik stoor me er ook absoluut niet aan. Iedereen moet doen wat hij of zij zelf wil en iedereen heeft zo z'n eigen redenen. De redenen die jullie geven kan ik 100% begrijpen. Maar ik was gewoon nieuwsgierig. En aangezien iemand erover begon dacht ik het maar gewoon te vragen. Het is tenslotte een forum :)
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Harrie » 07 Feb 2015, 13:54

Ja, ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten, is ook geen waardeoordeel of je nu wel of niet notities instuurt en er veel over post. Alleen waren er sommige mensen die wel mee wilden doen maar niet meer konden. Voor hen is het wel extra sneu, dat er wel mensen de samples kopen maar niet actief meedoen.
Nogmaals: geen oordeel over de niet-notitie-makers ofzo, een VBT staat ook bij mij niet hoog op mijn prioriteitenlijstje ivm gezin, werk, sociale leven etc. maar het viel me wel op.
1 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten