Het productieproces en de distilleerderij zijn (Schots) traditioneel te noemen en alles wordt in huis gedaan. Ziet er indrukwekkend uit. Ik ben héél benieuwd hoe dat zal smaken !

Evenementen kalender
Welkom & quick start!

Dat is wel heel vaag John. Ik kan me er ook weinig bij voorstellen, ... elke fles anders. Hoe zou je dat voor elkaar krijgen ? Bovendien ziet het er heel professioneel uit.JayDie schreef:Heb geloof ik eens ergens gelezen
Om toch nog even positief te blijven zou ik liever stellen dat het jammer is dat het niet goedkoper is dan een gemiddelde SSMW.JayDie schreef:Vind het jammer dat de Nederlandse whiskies duurder zijn dan de Schotse malts

Piet schreef:Om toch nog even positief te blijven zou ik liever stellen dat het jammer is dat het niet goedkoper is dan een gemiddelde SSMW.
Piet schreef:Ik denk dat ik er volgende week maar eens heen moet gaan om zelf te kijken en te proeven....
Piet schreef:JayDie schreef:Heb geloof ik eens ergens gelezen
Dat is wel heel vaag John.

Als het nu niets is dan wordt het niets (maar dat valt mee !). Ik ben er vandaag geweest (kom ik later op terug) en van Aart van der Linde (eigenaar) hoor ik dat het bij de drie jaar lagering blijft omdat ze te klein zijn om dat langer te doen (1ste kwam beschikbaar op 29 okt 2005).Jock schreef:Het is te jong nog. Ik denk dat het over enkele jaren beter zal worden.
Ik denk dat er een misverstand in het spel is. Ze lageren op verschillende typen vaten. Ex rode-wijn, cognac- en sherry. Bovendien wordt er Single Cask (SC) gebotteld. Het cask-nummer staat op de fles en ook het Cask type. Dan spreekt het voor zich dat een sherry cask rijping iets heel anders geeft dan een rode-wijn cask. Bovendien liggen er meerdere casks van elk type. Ook daarvoor geldt dat dan verschillende rode-wijn casks ook een enigszins ander resultaat kunnen geven. Dat is een van de charmes die je bij veel Independent Bottlers (IB) op dezelfde manier terugvindt.JayDie schreef:Heb geloof ik eens ergens gelezen dat elke fles 'anders' zou smaken. Geen stabiel product?

Piet schreef:Ze lageren op verschillende typen vaten. Ex rode-wijn, cognac- en sherry. Bovendien wordt er Single Cask (SC) gebotteld. ... Dan spreekt het voor zich dat een sherry cask rijping iets heel anders geeft dan een rode-wijn cask. Bovendien liggen er meerdere casks van elk type. Ook daarvoor geldt dat dan verschillende rode-wijn casks ook een enigszins ander resultaat kunnen geven. Dat is een van de charmes die je bij veel Independent Bottlers (IB) op dezelfde manier terugvindt.

... Ai we zaten dubbel. Dit is het antwoord. Achteraf had ik liever niet gegaan.JayDie schreef:het lijkt me ook leuk deze distilleerderij een keer te bezoeken!
De fabriek bleek nog kleinschaliger dan ik me had voorgesteld (300.000 liter per jaar). Op ongetwijfeld ingenieuze wijze zijn apparaten gecombineerd. Dat kwam echter niet goed uit de verf.

Piet schreef:Camera in de aanslag. Oh O. Er mag hier niet gefotografeerd worden.
Piet schreef:De kosten bedragen € 5,00 per persoon, inclusief een consumptie in het proeflokaal.

Dit gaat dus niet gebeuren. Het blijft wat dat betreft zoals het nu is. Maar dat vind ik zeker niet slecht. Zie viewtopic.php?f=86&t=98Dirk schreef:ik denk als ze 10 jr rijpen dat het een stuk beter drinken is

Eric schreef:zijn er al oudere jaargangen verkrijgbaar tegenwoordig?
Piet schreef:en van Aart van der Linde (eigenaar) hoor ik dat het bij de drie jaar lagering blijft omdat ze te klein zijn om dat langer te doen

Keer terug naar Whisky uit overige landen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten