Evenementen kalender
Welkom & quick start!

GastheerG schreef:Gister met een vriendje over Tsjechische whisky gehad omdat hij daar volgende week heengaat.
Er zijn ons drie soorten bekend. Als het een beetje betaalbaar is neemt hij van alle drie een flesje mee.
Ben benieuwd!
Gewone Schotse whisky schijnt trouwens aan de prijs te zijn in Tsjechie.

Hammerhead, Distillery Botteling, Vintage 1989, 40,7% (Tjechië)
Bennie had op voorhand al bekend gemaakt dat hij deze whisky mee zou nemen, dus blind proeven was er nu niet bij. Edoch, ik vermoed dat het weinig had uitgemaakt want het is gewoon bocht in mijn ogen. Daar kan ik heel eerlijk over zijn. Een vreemde, ietwat likeur-achtige neus en een kruidenbitter-achtige smaak. Snap er niks van. Maar ik vond het wel een jammerlijke constatering eerlijk gezegd, temeer omdat ik me van 21 jaar rijping hele andere dingen had voorgesteld. Zelfs als 'ie - met alle respect overigens - uit Tjechië komt !
Niet slecht, beter dan verwacht. Misschien omdat 'ie toch 20 jaar oud is. Fris, niet sprekend, licht in de mond, meer achterin de keel. Mooie instap whisky. Lichte fruit- en hout tonen. 2e slok veel minder in de mond. Geen oliegevoel in de mond, ook hier licht.

Kay schreef:Uit nieuwsgierigheid JayDie, of wist je dat je'm lekker vindt? Ik vind er namelijk helemaal niks aan.

Kay schreef:Sorry, ik wou je niet ontmoedigen
Maar ik ben toch blij met de fles. Toch best iets unieks, 20yo, 100% Tsjechisch, "het verhaal", etc. Geloof maar dat ik ervan zal genieten. Of hij in de top komt zullen we later pas weten 
Keer terug naar Whisky uit overige landen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten