HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

De vijfde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze whisky?

Afbeelding - Minder dan 55
1
5%
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
1
5%
Afbeelding - 75-79
3
14%
Afbeelding - 80-84
4
19%
Afbeelding - 85-89
11
52%
Afbeelding - 90-94
1
5%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Peat » 24 Feb 2014, 21:27

#6 - Connemara Turf Mor, Single Malt from Ireland, Cooley, Small Batch Collection, Bottled 2010, Sherry Cask Finish, 58.2 % Vol.

http://www.whiskybase.com/whisky/18530/ ... a-turf-mor

HWF-VBT-5_6_WB.png
Bron: whiskybase.com
HWF-VBT-5_6_WB.png (75.39 KiB) 3106 keer bekeken


HWF-VBT5-6.jpg
HWF-VBT5-6.jpg (26.44 KiB) 3454 keer bekeken

____________________________________________________________________________________________________
Hieronder een wordcloud van de minstens 2 keer voorkomende termen in de proefnotities:

vbt5-6.gif
vbt5-6.gif (31.72 KiB) 3183 keer bekeken


Onderstaand de ongewijzigde blind geproefde panel-proefnotities (zonder de specifiek aan mij gerichte opmerkingen) in volgorde van binnenkomst.


jonker8011 schreef:Sample 6
Een licht geturfde whisky, ik denk rond de 43% gebotteld. Fruit op de achtergrond geeft me een gevoel van peren, met wat amandel van het vat, lichte vanille, gember en uiteraard wat rook. Het is naar mijn smaak iets te licht, zeker de finish. Doet me denken aan Jura Superstition
75/100


WhiskyclubSpakenburg schreef:Mijn bevindingen m.b.t. sample 6.

Neus: veel rook, as, citrus en gerookte ham
Smaak: weer veel rook als in een kampvuur, gerookte ham en citrus
Afdronk: lang rook, citrus zoals vitamine c pillen en vanille

Ik durf in te zetten op een Connemara – Cooley distillery op cask strength…
Score 75… helaas niet mijn smaak

Groet,
Erik


-Roy- schreef:Kleur: licht
Geur: sherry, maar niet te zwaar; iets zurig, maar ik durf niet te zeggen dat dat bourbon is.
Smaak: droog! ook alcohol en opnieuw sherry. Mijn vriedin heeft rook en turf gevonden, maar ik weet het niet.
Afdronk: lange alcohol afdronk en weer sherry.

Met wat water blijft er van de geur een lichte sherrygeur over; verder niet zo heel veel.
De smaak blijft scherp alcoholisch en de sherry komt wat meer naar voren.
De afdronk is nu nog sherry-achtiger en wat minder scherp dan zonder water.

Ik vind het niet zo'n bijzondere whisky en ik kan er niet zoveel uithalen, net als bij de vorige eigenlijk. Ik ben dus weer benieuwd wat de rest allemaal gevonden heeft.


Kay schreef:De laatste alweer :(

N: Suikersnoep (van die eetbare kettinkjes), perzik, wine gums, zachte spekjes, turf, caramel, melkchocolade, zout en iets van een auto werkplaats (autopoets / motorolie). Met water wat vanille.
T: Citroen wine gums, Tumtums, turf, chocolade en zout.
F: Turf, pure chocolade, limoen, perzik en sigarenkistjes

Mijn eerste indruk was Cooley (een geturfde Ier), al vind ik hem daar wel heel geturfd voor. Bowmore kwam ook bij me op, maar daarvoor is hij te snoeperig en weinig zoutig. Ik houd het dus toch op mijn eerste ingeving. Cask strength (net boven de 55%) en een jaar of 12.
Score: 86/87.

Groeten,
Kay


WhiskyWerner schreef:Tsja...Mijn allereerste associatie bij deze sample toen ik ze binnen kreeg en ze even besnuffelde, was Connemara Turf Mor.

Het makkelijkst zou zijn om te gaan voor een Octomore of zo. Het is een jonge, CS turfbom met veel droog hooi in de neus. Na deze hoef je niets anders meer te proeven, hij blijft bij mij erg lang en toch redelijk aangenaam hangen.

Ik kan echter heel weinig andere tonen uit deze dram halen. Dat is ook niet het punt van een dergelijke whisky denk ik. In mijn eerste jaar als echte beginner, zou ik erg onder de indruk zijn geweest van een dergelijk spektakel in mijn glas. Nu denk ik...Meh... "dat heeft zo'n whisky toch niet nodig..."

Dat heb ik ook met de Turf Mor in mijn kast. Ik proef ze nu naast elkaar en ik kan niets anders dan concluderen dat dat heel erg dicht bij elkaar in de buurt komt. Ik heb te weinig ervaring met Octomore en ze lijken zo verschikkelijk op elkaar dat de batch wel zal verschillen (er zijn wat subtiele verschillen), maar ik durf toch bijna wel te zeggen dat het dezelfde whisky is.

Punten: 75/100

Was getekend,

WhiskyWerner


Soundwave schreef:Helaas al weer de laatste van deze VBT, maar ik ruik inmiddels wel weer meer dan bij de vorige twee, dus we kunnen weer iets uitgebreider aan de slag.
Kleur: niet heel vaak zo’n lichte whisky in mijn glas gehad. Dan denk ik al meteen aan iets jongs.
Geur: Een jonge Islay? Turf is aanwezig, maar ook ontzettend veel fruit; groene appels, kiwi, banaan, potpourri, vanille. Gek genoeg ook wat typische sherry tonen van rozijnen en kersen en gecarameliseerde vijgen die ik in eerste instantie niet verwacht had. Meer op de achtergrond potlood slijpsel, beetje pleisters, de zee en leer.
Smaak: Speekselopwekkend en behoorlijk zoet, maar ook aardig prikkelend.
Finish: is nog redelijk lang, maar niet heel bijzonder. Eindigt in wat (laurier)drop
Blijf toch denken dat dit echt een jonkie is. Heeft wat peated laddie/Port Charlotte trekjes, maar ik ga een gokje wagen op Kilchoman of iets anders dat wellicht ruim onder de 10 jaar is

Ook nog wat drupjes water toegevoegd en dan komen meer citrustonen in de neus en smaak tevoorschijn. Ik vind dat er ontzettend veel gebeurt in deze whisky. Misschien niet mijn voorkeursprofiel, maar hoop hier stiekem op een leuke bang for your buck whisky, want dan schaf ik hem wel aan denk ik voor wat afwisseling.
86 punten


Zeddicus schreef:Sample 6
Uiterlijk: Lekker licht van kleur.
Geur: Rook, verbrand hout, nat hooi.
Smaak: Turf, rokerig, kruidig, citroen, druiven ook iets zoets naar het einde toe.
Afdronk: Kruidig, scherp, rook blijft lang hangen, zoetig
Score 87

Notes: Hele nieuwe ervaring. Veel rook, lekker. Bourbon vat denk ik. Bij blijft erg lang nadrukkelijk aanwezig voordat hij wegtrekt. Is dit een zogenaamde peat bom? Het glas smeekt er om om leeg gedronken te worden. Dit bevalt erg goed.
Gokje: Geen idee. Islay? Cask strength.


Dr.Nose schreef:HWF Virtuele Blind Tasting 5


# 6


Deelnemer: Dr.Nose

Uiterlijk: Licht geel, gelijk witte wijn
Geur: Sterk alcoholisch, duidelijk aardse tonen (turf), maar ook kenmerken van teer en dat van schoensmeer. Heel licht door al deze zware en overheersende geuren, komen er wat citrustonen doorheen. Als het glas wat langer staat komen er wat meer kruidige, zoetige en wat houttonen naar boven.
Smaak: Prikkelend (kruidig), wat zoetige tonen (zoethout) en wat houttonen.
Afdronk: Lang, kruidig en wat bitterheid op het einde.

In één zin: Een zeer geturfde whisky, die later een stuk zachter wordt.

Score: 84 pnt.

• Soort whisk(e)y: Single malt
• Alcohol percentage: ± 54%
• Land van herkomst: Schotland
• Regio van herkomst: Islay
• Distilleerderij/merk: ?
• Leeftijd: ± 17 yrs.
• Gebruikte vat type: Refill bourbon

Commentaar: In het begin een erg geturfde whisky die alleen deze zware geuren prijs geeft. Later wordt deze sample een stuk zachter, waardoor andere geuren naar boven komen. In eerste instantie denk je meteen aan een Islay whisky, maar we weten inmiddels ook dat in andere regionen en distilleerderijen geturfde whisky wordt gestookt.


Tipo33 schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6

Deelnemer: Tipo33

Geur: Peat, houtskool en beetje zwavelachtig met een beetje water komen er iets florale tonen bij
Smaak: Minder peat dan de neus doet vermoeden, verder kruidig, prikkelend iets alcoholisch, notig en caramel (?)
Afdronk: Moeilijk om hier wat smaken aan te hangen, wel duidelijk "verwarmend" en prikkelend op de tong
Gokje: Moine van Bunnahabhain


MBC schreef:Deelnemer: MBC (Melchior)

En nu maar hopen dat ik niemand beledig door te zeggen dat ik deze laatste whisky absoluut niet lekker vond, het is gelukkig een kwestie van smaak (en dat is persoonlijk) maar ik hoop toch niet dat dit een een-of-andere famous dure top whisky was...

Overall heb ik meer dan genoten van deze VBT-5 (en mijn eerse VBT). Ik kijk nu al uit naar de volgende!!

Uiterlijk: lichte appelsap
Geur: Franse kaas, rubber, zweetvoeten, nat stro, zurig, lijm
Smaak/Afdronk: Peper, drop, zuring, pleisters, jodium, bittere thee, wrang

In één zin: Onprettig geurende whisky met pittige, zurige afdronk

Score: 70/100


C C K schreef:Kleur: witte wijn
Neus: meteen veel zoete turf. Ziltig, vanille en wat peer. Heel romige neus, erg lekker. Met water verandert er eigenlijk weinig.
Water: zoet en geturfd, boter en ansjovis. Ook wat olijf denk ik?
Afdronk: is verrassend kort eigenlijk, best wat turf en het ziltige blijft hangen.
Conclusie: Niet de meest complexe dram, ik denk vrij jong (8-10 jaar). Duidelijk geturfd profiel op bourbon vaten gerijpt. Alcohol percentage denk ik rond de 46%? Bellentest is onduidelijk, maar hij is zonder water al goed drinkbaar. Tja, qua profiel doet mij dit denken aan Ardbeg / Kilchoman / Ledaig. Rationeel zou ik Ledaig moeten kiezen (gezien hun vele jonge single casks), maar we doen eens gek en gaan voor Kilchoman!
Cijfer: 85 punten


Nederland-paraat schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6

Deelnemer: Nederland-paraat

Uiterlijk: strogeel
Geur: vanille, oppel, sinasappel en hooi
Smaak/Afdronk: Citrustinten, medicinaal en wat hooi. De afdronk is krachtig, rokerig en tabak.

In één zin: De leukste van HWF-VBT naar mijn mening
Score: 89


Peathead schreef:Kleur: bleek
Neus: fruit, citrus, caramel in de verte, rokerig
Smaak: kruidig, peper, nootmuskaat, iets ziltig en uiteraard rokerig
Afdronk: zeer korte afdronk
Leeftijd: 8 jaar
Alcohol: 48%
Punten: 82/100
Komt zeker niet bij mijn collectie, is mij te maat ook te rokerig in de smaak....!
Ik doe een gok: CAOL ILA !!!!


Banzai schreef:Here are the results of the Belgian jury:

kleur: bleek geel

neus: typische Islay neus. Turfrook, een beetje coastal, de geur van een nat bos, onrijp wit fruit en daarna wat vanille.

smaak: zoete turfrook, wat kruidig en peperig, daarna zoete drop en honing. Tussendoor een ziltig toontje.

finish: medium lange afdronk met tonen van gerookte ham en bittere chocolade

conclusie: tja, als dit geen Islay is dan loop ik in een roze tutu en met een gekleurde struisvogelpluim in mijn achterwerk rond de grote kerk van Leuven. Ik denk dat dit een vrij jonge Caol Ila is van 8 à 10 jaar, gerijpt op een bourbon refill vat en versneden naar ongeveer 46% à 48% ABV. Het is niet echt mijn ding maar kan het best wel appreciëren. Vooral de neus is best lekker.

Gokje: Caol Ila of een Bunnahabhain

Score: 85


MarcelE schreef:Kleur: heel licht goud, tegen het waterige aan
Neus: licht zoets (sinaasappel?), beetje turf gedoofd haard/kampvuurtje. Beetje a la Bruichladdich.
Smaak: na paar seconden warm/spicey met een beetje dezelfde ingredienten als de neus.
Afdronk: niet al te lang, gemiddeld.

Lekkere whisky die voor mij een beetje in de hoek van Bruichladdich ligt, misschien zelfs Highland Park. Rond de 46%.
Ik gok erop dat dit een redelijk goed verkrijgbare whisky is.
Score: 88%


Matti schreef:Uiterlijk: Eh, aan de lichte kant van strogeel? Bellentest: grote bellen die redelijk snel weer verdwijnen (58-61%).

Geur: Turf, leer, paint thinner, zoet fruit, iets vaag bloemigs. Met water: meer in balans, maar ook simpeler, minder spannend.

Smaak: Rook, suiker zoetheid, turf kruidigheid (in dit geval peper en kaneel), licht drogend, nootmuskaat, verkoold hout. Met water: iets vegetaals/floraals?

Overall: Voor een turfbom nog behoorlijk smaakvol en boeiend. Een actief vat prikt goed door de turf heen. De finish is het beste onderdeel wat mij betreft: zoethout, salmiak en eindigend in zoete zwart-wit zoals ik dat als kind kocht in kleine potjes bij het snoepwinkeltje in de dropsstraat op Vlieland. All-in een van de betere geturfde whiskies die ik dit jaar proefde (maar dat waren er dan ook niet veel): 86 punten

Gokjes: Flink geturfde whisky op een actief ex-bourbon vat. 59%. Islay. Jong (5-8 jaar). De vegetale tonen doen mij denken aan Bruichladdich (Port Charlotte), maar ook een single cask Kilchoman komt in mij op door de combinatie van jonge turf en een actief vat.


Ewald schreef:
Neus: Peat, Citroen, Carboleum, tabak, peper, new make

Smaak: Peat, Citroen, Teer, vanille, Granig/new make

Afdronk: Peat, peper, vanille drogend

Verdict: Jonge Islay op een Bourbon vat, te simpel, te veel peat naar mijn smaak. Ik kan er niet veel uithalen, dit is zeker niet my cup of tea.

Gokje: 58,7%, jaartje of 5, Distillery: Kilchoman. Mocht dit toch een van de andere Islay distilleries zijn, dan snap ik niet waarom ze dit uitgebracht hebben. Kan hier niet veel meer dan 80 punten aan kwijt.


Irpel schreef:Geur: zacht, vanille, witte wijn, zoet met een klein zuurtje, boter en olie. Later klein beetje rook op de achtergrond. Complexe neus na een tijdje in het glas.
Smaak: prikkelend op de tong, stevige binnenkomst, rubberen handschoen, zoethout, drop, kaneel, klein beetje vanille op de achtergrond.
Afdronk: vrij lang met een smaak van rubber en vanille die blijft voortduren, heerlijk.

Met water wordt de geur weeïger, meer rook aanwezig.

Alcoholpercentage 50%
Distilleerderij Laphroaig
Punten 90. Deze komt in de kast te staan.


bdijkslag schreef:Mijn neus is al een tijdje niet meer wat het is geweest, maar is dit niet de Talisker 57north?

Peper, rook, hoog in de alcohol, maar toch die lekkere zoetheid..... Heerlijk.


Willem vd K schreef:Whoehoe! Wat een topper!

Sample 6 (ref: Bunnahanbhain '97 v Wees & Glenfiddich 15yo)
Uiterlijk: witte wijn kleur, hangt dik aan
Neus: een peatmonster! Heerlijk. Vooral erg assig. Beetje houtskool. Heel lichtjes medicinaal, een hintje dettol. Daar voorbij trekt vooral iets vegetaals de aandacht. Iets als groene takjes of gras. Ruikt best droog, weinig zoetigheid. Met water nog meer groenigheid, vooral groene kruiden als peterselie en koriander. Later ontdek ik toch nog wat zoets in de neus, een beetje een rum geur.
Mond: Wow! Flink ABV, zeker 57%+. Toch heel zoet. Zoeter dan de neus doet vermoeden. In de mond meer as en rook (kampvuur). Daarna wat kruidigheid van kaneel, kruidnagel en eikenhout. Speculaas! Ontwikkeld heel mooi naar een droge, sterk rokerige afdronk. Niet erg lang.

Wat een fantastische whisky. Hele mooie balans en complexiteit en voor zover ik kan ontdekken geen enkele onaangename offnote. Met die Bunnahabhain ernaast moet de Bunna echt het onderspit delven, terwijl dat ook een fenomenale whisky is wat mij betreft. Ik durf oprecht te zeggen dat dit de allerbeste peated whisky is die ik ooit gedronken heb! Ik geef 'm 94/100. Wat een klassebak.

En nu het loterij gedeelte. Sja. Gezien de enorme bak turf moet het haast wel een Islay zijn. Vooral vanwege het licht medicinale randje. Maar de rest van het profiel doet me aan lowlanders denken, en dan vooral Auchentoshan. Dat vegetale en dat kruidige. Maargoed, dat kan niet ;) Niet voor zover ik weet. Hij is in ieder geval volledig bourbon matured. En door de mooie balans gok ik een OB (geen single cask) op vatsterkte van een jaar of 15-16 oud. M'n gevoel zegt Caol Ila, maar die heeft geen OB's van +/- 16yo op vatsterkte... Haha. Misschien zit ik ernaast met de leeftijd. Is het gewoon de 12yo CS? Die heb ik nog nooit op. Of een Laphroaig 10yo CS zelfs? Batch 5? Dat zou gaaf zijn! Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat deze direct op m'n wishlist gaat!


BWhisky schreef:SAMPLE 6:
C: Zeer licht

N: Turf, rook , rubber, iets stal & mest , maar toch ook citrus. Leuke neus maar zeker niet voor iedereen weggelegd denk ik.. Geen islay turf?? Toen ik uit de sample rook zei ik meteen tegen Bart (Yapi) dat dit wel eens een Ledaig kon zijn. Nu ben ik daar niet meer zó zeker van maar ’t is zeker mogelijk. Bubbelgum en vanille. Toch niet ‘vuil’ genoeg voor Ledaig?! Jong in ieder geval, dat kan haast niet anders. Bunna Moine 2007? (Jonge) Ledaig? Als je de neus tijd heeft komt ‘ie toch open, ik ben er wel fan van..

T: Vrij agressieve binnenkomst. Ook hier vanille, iets bubblegum en turf/rook. Zoete vanille lijkt te overheersen, dan toch weer iets ‘jong’ & ‘spirity’. Dan weer iets ‘stal’, ‘boerderji’.. Vrij zout ook. Ik lust dit wel. Geen ‘alledaagse’ geturfde whisky vind ik, mooie evolutie en interessante smaken.

F: Lang, rook blijft hangen en iets medicinaals. Weer wat bubbelgum ofzo

Gok: Peated, BourbonCask, … Ledaig (15y The Whiskyman?) ? Bunnahabhain 2007 ? Kilchoman?

Punten : 87, lekker, leuke geur en smaak evolutie.


whiksy schreef:Whiksy-twee
Onze laatste bevindingen – sample #6.

Dewelke in kleur zéér licht bevonden, en waarvan de geur ons deed denken aan leer en paard.
Hangt goed aan het glas.
Ook in de smaak komt de leer terug, een lichte turf, een vleugje rook.
De nasmaak is verrassend zacht.
Het geheel ervaren we als een heel subtiele en plezierige whisky.
We doen deze laatste ronde geen poging om te raden welke het is, maar laten ons verrassen [zoals ook dit sample ons heeft verrast!]

Whiksy-2

Whiksy-één (Arigo)
Helaas geen tijd gehad voor uitgebreide notities gemaakt deze keer.
Ik rook en proefde turf en wijnachtige zoetigheid. Weer hoog in de %, 50+ denk ik.
Het deed me denken aan de Amrut Portpipe die ik laatst heb geproefd, maar dat zou wel heel toevallig zijn. Bovendien was die een stuk donkerder van kleur.
Een vrij jonge, geturfde whisky met een finish of rijping op wijnvaten? Ballechin?
Smaakte goed maar scherp, deze heeft tijd nodig in het glas. Om lange avonden van te genieten... hmmmmmjammmmmmm...


johan brugge schreef:bij deze mijn notities van dit sample:

Neus: Bij het openen van het flesje dacht ik gelijk van "Ow, maar dit is heel anders dan de rest". Ik dacht aan refill bourbon. Eens in mijn glas kreeg ik allerlei geuren rond mijn oren: wat rook, turf, fruit, mineralen, wat brooddeeg.

Smaak: Ik vond dat deze een behoorlijk Campbelltown karakter had: wat zoete smaak, een tikje turf/rook en heel veel mineralen. Maar, nog een Campbelltown whisky in VBT? Hmm, dat zou ik een beetje raar vinden. De tweede keer dat ik 'm proefde had ik ineens iets heel andes in gedachten. Ik kon namelijk meer turf en rook proeven, minder mineralen, maar meer fruit (citrus zoals citroenzeste). Ik ging meer richting Islay, meer bepaald Caol Ila. Volgens mij is dit geen cask strength (of het moet een oude whisky zijn, 18+), maar zit hij eerder rond de 43 %.

Afdronk: Redelijk in de lijn van wat hierboven beschreven staat.

Toen ik de volgende ochtend het bodempje water in het glas opdronk had ik echt wel het gevoeld dat dit een rokerige en geturfde whisky is. Dit is niet slecht, echt niet. Ik ben heel benieuwd.


andre8x8 schreef:Geur:
Turf, en op de achtergrond toch wat zoetige butterscotch

Smaak
Wat een smaaksensatie bij binnenkomst, heerlijk medicinaal, vettig, turf, laurier, zoute drop.
Maar ook rood fruit, kersen
Ik heb te weinig ervaring om alle smaken te kunnen benoemen.

Afdronk:
Lange afdronk, laurier, turf, fruit

Score: 89
Regio: Islay
Alcohol percentage: > 50%

Ik hoop dat deze betaalbaar is, dit is echt lekker spul !


turfsmurf schreef:Geur: kuch, peaty. Behoorlijk 'cleane' peat en fris, met citroen en eucalyptus.

Smaak: zeer zoet, onder de rook wat fruit. Met water prikkelt hij op de tong als bronwater en wordt de smaak wat metaliger.

Afdronk: rokerig met wat motorolieachtige tonen.

Cijfer: 83. Typische turfbom, maar ik vind hem te zoet en niet heel bijzonder.

Opmerkingen: een behoorlijke turfbom. Ik vermoed wel dat ie behoorlijk jong is. Ergens heb ik het idee dat ik deze zou moeten herkennen... Lastig. Maar ja, jong en turfbom. Kilchoman doen dan maar?

-- gokjes --
Distillery: Kilchoman
Vatsoort: Bourbon (first fill?)
Percentage: 58%
Leeftijd: 6


Dutch-Drammer schreef:Dutch-Drammer ( René )

Uiterlijk: licht stro geel, dunne tranen die snel zakken

Geur: Mout en branderig beetje rook

Smaak: mout, alcohol, rokerig

conclusie: dit is volgens mij een New Make van Kilchoman

gokje ABV: 65%
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 09 Apr 2014, 23:52

Notitie alvast ingestuurd. Jammer dat het alweer de laatste is! Van mij mag dit gerust het hele jaar door :D
0 x

Gebruikersavatar
OpiumX
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2013, 08:15
Locatie: Dordrecht

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 10 Apr 2014, 13:14

Soundwave schreef:Notitie alvast ingestuurd. Jammer dat het alweer de laatste is! Van mij mag dit gerust het hele jaar door :D


Als je dat initiatief zou nemen, zou men dat vast waarderen!

Frank
0 x

Zeddicus
Senior
Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 Jan 2014, 20:04

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Zeddicus » 10 Apr 2014, 21:58

Notities verstuurd, zeker helaas de laatste. Moet zeggen dat de tasting zeer goed beviel.
0 x

Gebruikersavatar
Erik Elixir
Senior
Senior
Berichten: 416
Lid geworden op: 23 Mei 2011, 21:31
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 11 Apr 2014, 19:01

Was zeker weer een interessante 'proeverij'!

Over sample 6 heb ik een mening 8-)
0 x

Gebruikersavatar
C C K
Senior
Senior
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 Mar 2013, 20:40
Locatie: Leiden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor C C K » 13 Apr 2014, 20:51

Ook mijn laatste notitie ingestuurd. Wat gaan die weken toch weer snel voorbij! :Slainte
0 x
Afbeelding

MarcelE
Senior
Senior
Berichten: 107
Lid geworden op: 06 Okt 2012, 17:27
Locatie: Zoetermeer

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor MarcelE » 13 Apr 2014, 22:06

De laatste 2 lukte me niet om te sturen maar de notities voor deze zijn net verstuurd.
En weer veel te snel voorbij allemaal. Het is echt zo'n momentje waar ik zaterdagavond ff voor ga zitten.
Tot de volgende tasting maar m'n eigen whisky momenten creeren dan haha.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tipo33
Actief lid
Actief lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 Jun 2013, 00:15

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Tipo33 » 14 Apr 2014, 00:15

Helaas alweer de laatste.... :boos
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor whiksy » 14 Apr 2014, 19:15

Ook de notities van Whiksy-één en twee ingestuurd. Ben benieuwd!
0 x

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 14 Apr 2014, 19:37

Zo, nog net op de valreep wat krabbels ingestuurd. Ik vind dit een rare, ik herken er echt iets in, maar heb toch het knagende gevoel dat ik deze een keer eerder geproefd zou moeten hebben. :Scratch
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 14 Apr 2014, 19:51

Ook op de valreep nog mn notes ingestuurd. Spijtig dat het alweer de laatste is, aan de andere kant, Yapi's HEBT kan beginnen, ook iets om naar uit te kijken!
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Dutch-Drammer
Senior
Senior
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 Mei 2011, 10:16
Locatie: Leidschendam

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Dutch-Drammer » 14 Apr 2014, 20:02

mijn notitie is ook zojuist aan John gezonden, iid jammer dat dit de laatste van deze VBT was.
iig heb ik over deze een uitgesproken mening
0 x
Afbeelding
Friend of Laphroaig & Member of The Ardbeg Committee

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Apr 2014, 20:23

*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (25) zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

*******************************************************************************************************************************
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 14 Apr 2014, 20:27

Zo dan, superveel Kilchoman gokjes! Matti ik kan denk ik wel je hand schudden dit keer: Beide Port Charlotte en Kilchoman genoemd en allebei 86punten :)
0 x

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 14 Apr 2014, 20:37

Ik vind 2 x Connemara ook opvallend! Aan Iers had ik totaal niet gedacht, eigenlijk. Maar zou best logisch zijn met die lichte, vegetale neus die mij vooral aan Lowland deed denken.

Enneh, sherry? Serious? Niks van meegekregen :gnif Qua scores is dit duidelijk een hate-it-or-love-it. Maar dat is meestal te verwachten bij dit soort whisky's. Ik love it ;)

Port Charlotte leek het mij niet. Maar dat komt vooral doordat ik zelf een Peat Project heb staan die toch wel een heel ander profiel heeft. Die is veel en veel weeïger, neigt echt naar zure melk wat mij betreft. Dat had deze sample zeker niet. Maar niet alle PC's zijn zoals Peat Project natuurlijk ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast