HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-4 (±9 t/m 14 okt)

De vierde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Afbeelding - Minder dan 55
1
4%
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
1
4%
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
2
9%
Afbeelding - 80-84
4
17%
Afbeelding - 85-89
14
61%
Afbeelding - 90-94
1
4%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
Erik Elixir
Senior
Senior
Berichten: 416
Lid geworden op: 23 Mei 2011, 21:31
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-4 (±9 t/m 14 okt)

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 15 Okt 2013, 23:04

Piet schreef:Niet zo gek dat hij moeilijk is te plaatsen. Bijna iedereen (op één na) ging wel uit van een malt, en dat is het.
Maar doordat het een "breed-blended malt" is, is hij inderdaad niet te pin-pointen.
Er zit uit alle Schotse regio en van alle smaaktypen wel wat in. Bovendien heel oud én heel jong. Gemiddeld niet heel jong "varying in age from eight to 30 years".
Bovendien "all married in the finest sherry butts." maar waarop ze daarvoor allemaal lagen :Scratch


Ja, dat was ik :D en vond en vind er ook echt helemaal niks aan. Niet mijn smaak. Maar ik ben toch erg blij deze whisky te hebben kunnen proeven want deze stond nog wel ergens op een to-do-lijstje. Mijn complimenten Piet!
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-4 (±9 t/m 14 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Okt 2013, 23:37

brebe schreef:Zit toch nog een beetje na te denken over de turf en de rook. Ook bij derde keer ruiken merk ik niks. Maar de recensies wijzen ook niet in die richting. Maar wel de meest genoemde termen in de wordcloud.
Wel een spectaculaire keuze, Piet!
Iedereen moet wel gelezen hebben over de oorsprong van deze whisky. Ook deze VBT weer een whisky met een mooi verhaal :goedgedaan


Dat noem ik dan wel selectief lezen hoor. Serge benoemt 'light coal smoke' en 'seaweed'. Die 2 zijn toch wel termen die door heel wat mensen (terecht of onterecht) in 1 adem genoemd worden met 'geturfde' whiskies. 3DrunkenCelts noemt 'smoke' en 'smokey fine quality toffee' en in die handvol notes van mensen op WB komt smoke en peat ook voorbij. Neemt niet weg dat niet iedereen dit hoeft te ruiken en het was imho ook niet extreem aanwezig ofzo, maar vreemd is het naar mijn idee niet dat veel mensen het ook in de VBT genoemd hebben.
0 x

Gebruikersavatar
Otje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 934
Lid geworden op: 05 Jan 2013, 20:13
Locatie: Veendam

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-4 (±9 t/m 14 okt)

Ongelezen berichtdoor Otje » 16 Okt 2013, 00:01

Geweldige keus Piet, zeker wel lastig om te raden. Zal 'm binnenkort nog eens proeven, misschien dat ik er wat meer uit kan halen.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-4 (±9 t/m 14 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 16 Okt 2013, 00:11

Soundwave schreef:
brebe schreef:Zit toch nog een beetje na te denken over de turf en de rook. Ook bij derde keer ruiken merk ik niks. Maar de recensies wijzen ook niet in die richting. Maar wel de meest genoemde termen in de wordcloud.
Wel een spectaculaire keuze, Piet!
Iedereen moet wel gelezen hebben over de oorsprong van deze whisky. Ook deze VBT weer een whisky met een mooi verhaal :goedgedaan


Dat noem ik dan wel selectief lezen hoor. Serge benoemt 'light coal smoke' en 'seaweed'. Die 2 zijn toch wel termen die door heel wat mensen (terecht of onterecht) in 1 adem genoemd worden met 'geturfde' whiskies. 3DrunkenCelts noemt 'smoke' en 'smokey fine quality toffee' en in die handvol notes van mensen op WB komt smoke en peat ook voorbij. Neemt niet weg dat niet iedereen dit hoeft te ruiken en het was imho ook niet extreem aanwezig ofzo, maar vreemd is het naar mijn idee niet dat veel mensen het ook in de VBT genoemd hebben.


2
vond ik voor mezelf ook erg belangrijk, vooral omdat ik ook die zoete zilte zee had. Niet zwaar, en daarom naar Campbeltown gegaan. Maar wie deze had kunnen raden :D
Tegelijk, veel koekjesdeeg, en dat lust ik wel, moet misschien wat sneller aan "blend" denken dan. Maar ja... achteraf!
alweer een "professionele" score trouwens. Ga moeten solliciteren bij een scoringspanel :duimop

bedankt piet, super dat je zo'n oude fles op de kop kon tikken
uhum
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-4 (±9 t/m 14 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2013, 14:44

Zo zie je maar wat een toeval. Een paar dagen vóórdat we met dit sample begonnen...

Voor de liefhebber staat er nog een aanbieding in de rubriek VRAAG en AANBOD: Shackleton's Discovery - Mackinlay's Rare Old Highland Malt.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-4 (±9 t/m 14 okt)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Okt 2013, 12:58

Ik heb hem dan nu eindelijk ook geproefd... Zie het eerste bericht of hier
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-4”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast