HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18april)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 20 Apr 2013, 20:43

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
1
5%
Afbeelding - 70-74
1
5%
Afbeelding - 75-79
1
5%
Afbeelding - 80-84
6
30%
Afbeelding - 85-89
8
40%
Afbeelding - 90-94
3
15%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18april)

Ongelezen berichtdoor Peat » 22 Feb 2013, 12:10

#6 - Karuizawa Asama 1999+2000/2012, 11yo, 46%.

De introductie was in juni 2012 in Zweden. In augustus 2012 ook in Nederland te koop voor € 119,99. Ik heb toen voor VBT-2 getwijfeld maar vond ze ondanks de goede korting die ik kon krijgen bij 3 stuks, toch nog te duur. Bovendien waren ook toen de beoordelingen behoorlijk divers. Gelukkig !
Eigenlijk de enige Karuizawa die nog goed te verkrijgen is tegen een zeer redelijk prijs.
Nu nog volop te koop, ook in Nederland en België, voor prijzen van, pakweg €60 tot €80.... Ook al staat het er klein op toch een echte K A R U I Z A W A ! Nonjatta. Ook de "Sprit of Asama" bottelingen (CS) zijn nog wel te koop,... en te betalen.

vbt-3-6-karuizawa-asama-IMG_0516s.jpg
vbt-3-6-karuizawa-asama-IMG_0516s.jpg (164.87 KiB) 2726 keer bekeken

Bottled in 2012, this single malt has been crafted from hand-selected European oak sherry casks of whisky distilled in 1999 and 2000, the final vintages of Karuizawa.


Whiskyfun: Asama (46%, OB, Karuizawa 1999+2000, +/-2012)
Colour: gold.
Nose: a tad raw and winey at first nosing, with some kirsch, mushrooms, and some kind of rancio (reminds me of some Rivesaltes, which also gives it a cognacqy side). Other than that there’s quite some tobacco and cedar wood as well as walnuts. Old wooden wardrobe, charcoal...
Mouth: a lot of brown sugar and corn syrup at first sipping, then more fudge and toffee, with very nice notes of earl grey tea in the background. Perfect mouth feel. Goes on with a little orange and ginger liqueurs as well as touches of verbena (or rather the liqueur they make in Le Puy, called Verveine du Velay).
Finish: long, creamy, fresh, with both more oranges and more mint and even a little strawberry.
Comments: a kind of surprise, some could have thought they would have used casks that weren’t fit for bottling as single casks for this.
Well, I think it’s excellent, very drinkable and intriguingly complex. We’re far from the old dodgy OBs by the former owners.
SGP:662 - 87 points.

Whiskybase score 84. Maar liefst 40 scorers met spreiding van 74 t/m 92! Wel heel herkenbaar met hetgeen we hier zien.

hwf-vbt-3-6-IMG_0533wg.jpg
hwf-vbt-3-6-IMG_0533wg.jpg (27.68 KiB) 3113 keer bekeken

____________________________________________________________________________________________________
Onderstaand de ongewijzigde blind geproefde panel-proefnotities (zonder de specifiek aan mij gerichte opmerkingen) in volgorde van binnenkomst.

vbt3_sample6_wordcloud.gif
vbt3_sample6_wordcloud.gif (42.64 KiB) 2736 keer bekeken

Wordcloud van de meest gebruikte termen

vbt3_sample6_wordcloud_edited.gif
vbt3_sample6_wordcloud_edited.gif (54.53 KiB) 2736 keer bekeken

Wordcloud exclusief de 4 meest genoemde termen

whiskysample

Uiterlijk: dark gold
Geur: bouillonblokjes, chipolata, noten, stroperig, zoethout, iets sulphur
Smaak: volop karamel, zoete drop, walnoten, honing
Afdronk: beetje bitter, wit pepertje

In één zin: mooie whisky
Score: 86p

Soort whisk(e)y: IB
Alcohol percentage: 43%
Whisky: Highland Park
Leeftijd: 12-14 jaar
Vat/finish: sherry


jonker8011

Zeer kruidig, met een fruitige achtergrond, ik ruik oregano en licht vanille.

De smaak is zoet-kruidig, met duidelijke invloeden van peer, honing en iets boterigs. Het kruidige heeft iets ziltigs. Duidelijke eiken-invloeden zorgen voor een smaak van hazelnoten.

De finish is geweldig, het kruidige is perfect in balans met de honing, het is lastig om deze niet op te drinken.

Ik denk aan een coastal whisky die op bourbon heeft gerijpt, meer dan 18 jaar oud.

Score 90/100


Dr.Nose

Uiterlijk: Donker goud
Geur: Krachtig en een fris jonge geur. Niet lang daarna lichte sherry tonen en wat zurigheid. Ook andere geuren, zoals appels en dennenappels komen langzaam los.
Smaak: Fris, kruidig, wat zoetig en bitterheid.
Afdronk: Middellang, kruidig en wat houttonen.

In één zin: Een jonge fruitige whisky.

Score: 85 pnt

• Soort whisk(e)y: Single malt
• Alcohol percentage: ± 48%
• Land van herkomst: Schotland
• Regio van herkomst: Speyside
• Distilleerderij/merk: ?!
• Leeftijd: ± 8 yrs.
• Gebruikte vat type: Refill sherry

Commentaar: In de neus erg krachtig, maar qua smaak een stuk milder.


Kay

Neus: Appelsap, graan, marshmallows, hooi (paardenstallen), zoete drop en een zweem van Oloroso sherry. Wat floraal ook. Een volle, zoete en organische geur.

Smaak: Zachte spekjes, perzik, appel, krenten en groene banaan. Vol en zoet als de neus.

Afdronk: Zoet en middellang met appel en granen.

Eindoordeel: Wat een heerlijke, volle smaak. Mocht dit bereikt zijn zonder finish vind ik het des te opvallend. Score: 88. Als deze een beetje betaalbaar is, wil ik hem zeker hebben.

Vermoedens: Highlands, misschien Speyside. Aardig boven de 40%, maar geen cask strength (rond de 48%?). De marshmallow-achtige zoetheid herken ik van de Aberlour A’Bunadh, maar dan veel subtieler. Een korte finish op Oloroso vaten dus? Deze heeft toch al aardig wat jaren rijping erop zitten, zeker 20 lijkt me.
Teaninich kwam even bij me op, maar als ik daarvan een 21-jarige ernaast zet, zijn de verschillen toch te groot. Bij een even oude Glendronach die ik heb staan is de basis maar lastig te ontwaren door de sherrymuur die hij optrekt, maar onder die laag lijkt het eigenlijk nog best bij elkaar in de buurt te komen.
Had ik nu maar een iets subtielere Glendronach om het te verifiëren. Kan ook puur de sherrycomponent zijn, voor het zelfde geld is het een Benriach. Kortom, waar hij vandaan komt weet ik bij lange na niet zeker, maar een lekkere afsluiting van deze tasting is het wel.


Jeronimoss

Een hele lekkere afsluiter!

Kleur: Goudgeel
Neus: Sherry, fruit, zoetig.
Smaak: Ik heb het idee hier iets van citrusfruit en vanille in terug te proeven maar ik merk dat mijn kennis nog lang niet ver genoeg reikt om alles te herkennen in het smaakpallet...
Afdronk: Zoetig, middellang.

Score: 87.

Een paar weken geleden was ik bij een vriend van me en daar heb ik een 12 jarige Tomatin geproefd. Qua smaakbeleving lijkt dit sample daar wat van weg te hebben. Misschien een oudere variant? Ik vond deze in ieder geval zeer prettig met het oog op het voorjaar en de komende zomer.


Soundwave

In 't flesje: een honingpotje met appelstroop, amandel, hazelnoten, licht gebrande koffiebonen en chocolade. Heerlijke geur!
In 't glas: Oow ok, het is dus toch whisky (knipoog). Zelfde tonen als hiervoor, maar nu ook meer houtzaagsel, klein beetje nat hooi, rozijnen, toffee, vanille en sherry. Allemaal erg goed in balans, maar jammer genoeg nog niet iets gek of bijzonders wat er uit springt (iets wat ik bij een blinde sample juist het leukste vind) of ruik ik nu toch ook weer een lichte munt?
De smaak tsja, nog steeds wel wat bittere koffie, heel klein ziltje, maar verder haal ik er niet zoveel uit.
Na iets langer in het glas, toch meer vanille tonen. Is het misschien weer een blended malt van Compass Box? Paar druppels water komt deze whisky imho niet ten goede al zorgt het wel voor vreemde ontwikkelingen. De neus krijgt iets meer rozijnen en munt tonen en zelfs richting jenever (???), maar van het mondgevoel blijft direct weinig over.

Uiteraard komt het ook wel weer wat bekend voor (bijna een soort mindere versie van een Signet door de koffie), dus ik bewaar nog wat om mogelijk dit weekend nog even naast wat andere whiskies te zetten ter vergelijk. Deze eerste inzending is voor het geval er weer wat tussen komt.

Nazending:

Proeven is er niet meer van gekomen. Inmiddels 3 weken niet meer roken brengt veel voordelen, maar gooit wel mijn hele systeem in de war. Laatste snufje was toch wat grassiger/plantaardiger. Dit alles samen deed mij denken aan een soort sherried Highland Park. Kortom, mijn eindgok is
Highland Park 14 yo 1997 (51,9%, Creative Whisky ‘Exclusive Casks’ 2012, PX sherry finish, cask #6255, 90 btl.) (en anders alsnog de Spice Tree -knipoog- )


Otje

Glas: N&T glas Schott Zwiesel

Uitzicht: Goud+1, langzaam lopende tranen

Neus: Kruidig, peperig, citrus, ananas, lychee, gember, refill sherry, mokka, lichte chocola, nougat, hazelnoot en nadat het glas leeg was een overweldigende walnoot.

Smaak: Zoet, peperig, kruidig, koriander, wat sherry, marsepein en amandel, licht rokerig.

Nasmaak: Zoetig, bitterig, kruidig, chocola, moutig, wat boubonesque en sherry. Niet heel erg lang.

Algemeen: Erg lekker, olieachtig, wat vettig, waarschijnlijk 43%.
Ik zeg een Springbank of een licht rokerige speysider; Dailuaine? Heerlijk, 91pnt.

De beste van de proeverij voor mij en mijn vrouw!! Wat een lekkere en complexe, gebalanseerde whisky.


Matti

Neus:Zoetig. Kruidig fruit (appel-kaneel anyone?), pruimen, een hint van rozijnen en behoorlijk 'vlezig' (vol en bijna kauwbaar).
Smaak: Begint zoet, bijna snoeperig. Dit moet wel bijna een blend of een finish zijn, want daarna veranderd hij vrij radicaal van karakter met turf-gerelateerde smaken: kruidig, peper, as. Ook meer dan een beetje tannine (drogend) en door alles heen een aantal bitterzoete fruitsmaken. Alles bij elkaar een erg volle en drukke smaak.
Finish: Specerijen met een vrij lang blijvend snoeperig winegum-laagje.
Gokjes en score: Ik denk Europees eiken te proeven, maar met vrij weinig sherry invloed, dus nieuw eiken of refill-sherry. Ook een quartercask behoort tot de mogelijkheden. Vermoedelijk een finish of een blend met een zoete component (wijn? sherry?). 46%. De tannine en fruitigheid doen me denken aan Linkwood en Bruichladdich, maar ik durf niet te gokken van welke distillery (of distilleries) deze whisky komt. Als ik een regio zou moeten gokken zou ik zeggen island of speyside.

Dan de score: ik vind nogal veel verschillende smaken en geuren die elkaar niet persé aanvullen of versterken, niet helemaal in balans dus. Wel een mooi volle en smaakvolle dram, dus moeilijk te scoren. Dan maar ergens in het midden: 83.


Pellie

Hierbij mijn bevindingen voor sample #6

Glas: glencairn

Neus: muf, scherp, niet lekker

Smaak: scherp, bitter, proefde wel een beetje port ( portfinish?)

Afdronk: middellange scherpe peperige afdronk

Alcohol: 46-51%

Gokje: durf me er niet aan te wagen, want ik vond hem niet lekker, dus maakt het me niet uit, helaas!

Voor mij de minste van alle 6 samples en geef deze een score van 69!


turfsmurf

Uiterlijk: amber, met trage tranen.

Geur: stevige sherry. Een beetje munt en drop (dropmentos?). Sinaasappelschil. Ook iets hartigs, gerijpte ham en maggiplant.

Smaak: ook in de smaak sherry alom. Licht vettig. Chocola en stoofpeertjes met kaneel. Heeft een beetje dirty randje. En met dirty bedoel ik dan niet zozeer zwavel, maar meer de hartige maggiachtige randjes die je in sherry kunt aantreffen.

Afdronk: lang. Licht drogend, kruidig en met pruimen. Ook iets van salmiakpoeder.

Cijfer: 85, hoewel, na een tijdje wordt hij wel lekkerder. 86 punten dan.

Opmerkingen: ik moest een beetje aan Glenfarclas denken, maar ik mis daarvoor toch iets dropachtigs in de afdronk. Het is een stevige sherrybom en wel eentje van de hartige soort. Hij wordt lekkerder als je na een paar nipjes aan de smaak gewend bent. Het laatste nipje is het lekkerst. Een beetje een groeiborrel dus.

Distillery: Karuizawa. Dit is de laatste uit de VBT-3-reeks, dus ik doe eens gek. Een beetje wishful thinking wellicht. Ik dacht eerst aan Glendronach. Een beetje een standaardgok voor het stevigere sherrywerk. Maar de salmiakpoeder/dropachtige associaties duwen mij een beetje richting iets Japans. Karuizawa is ook doorgaans best gesherried en die Spirit of Asama uitgave zou qua €'s in de tasting passen.
Vatsoort: sherry oak.
Percentage: 46%
Leeftijd: 15


I_SPEY

KLEUR: amber?
NEUS: sherry, noten, krenten, vol en romig, vettig, cocos, demerarra suiker, iets van 'n kerststol
SMAAK: fantastisch! - met 'n heel verfijnd bittertje, heerlijk vettig, vanille, zoet én heel verfijnd moutig.
AFDRONK: plakt mooi in de mond; lang!! Hij blijft héél mooi vol en rond.
COMMENTAAR: Beter dan de (vorige) beste van alle 6 tastings.
PUNTEN: 93
Piet, fantastische keuze!! :D Lekkerste voor 't laatst!!


Yapi (Bart)

bijzonder, dit!

Neus: ik ruik een beetje bruine suiker, ook een beetje vegetaal. Vreemde neus, kan er moeilijk veel meer in vinden. Een beetje ziltig, misschien, bwa, nee, nauwelijks? Papperig ook, maar niet in hoge mate.

Smaak: hm, dit vind ik niet zo lekker. Een beetje verbrande suiker. Marshmallows of zo? Na een beetje water, nu komt er mosterd, een beetje maar, tegelijk ook een broodje hot-dog. Erg, erg vreemd! Hij wordt iets beter, amai zeg, wat is dat. Sojasaus? Kan er helemaal mijn vinger niet op leggen. Maar ik blijf dat beetje mosterd in de finish tegenkomen, van bij het slikken al. Banff? Haha, zal toch niet? Tzijn ook die sherrytonen van verbrand fruit die me doen twijfelen. Ook iets van druif maar geen wijn, erg vreemd allemaal. Madeira?

Nee, ik kan er niet veel meer van maken. Het laatste halfje blijft in het flesje, dit is geen 85+ voor mij bij eerste proeving, MAAR... wel erg bijzonder. Highlander denk ik. Zou dus zomaar een Banff kunnen zijn, met typische mosterd, maar die haalt dus niet altijd een hoge score en is zeer wisselvallig. Hier score 83. Het laatste halfje wordt zeker nog genuttigd, vond het meer dan apart en zelfs een beetje geschift! Een japanner zou ook kunnen zelfs... Tot zover mijn whiskythoughts.

Anders associaties waren rum op madeiracask LOL


Centi83

licht geturfde zoete geur doet me denken aan old pulteney vs caol ila
waxy mouthfeel vooraan in de mond maar verdwijnt snel
bittere smaak in de afdronk.
met water weining verandering.
Moeilijke dram om te plaatsen, niet slecht maar zeker niet waw.
Hoort bij de minste 2 van de 5 die ik tot nu geproefd heb.


MarcelE

Uiterlijk: Donkergoud. Tranen vallen redelijk snel, ik schat rond de 43/46%.
Geur: gras/aards/turf, niet rokerig, pepermunt, medicinaal en af en toe zoet en sherry.
Smaak/Afdronk: ik moet vrij veel moeite doen om er smaken uit te halen, de smaak is peperig maar minder dan de geur. De redelijk korte afdronk is heel erg sherry/noten.
Ik heb hier een Osborn Sherry Cream staan en dat is als 2 druppels waters.

Bij het allereerst ruiken van alle sample flesjes een paar weken geleden viel deze heel erg op. Vond het maar een vreemde geur die ik niet kon thuisbrengen. Kwa geur en smaak vind ik hem zelfs op de sample #1 lijken maar de afdronk is compleet anders.
Welke het is, ik durf het niet te zeggen. Heb maar een paar sherried whiskies gehad (o.a. Aberlour) maar het zou puur gokken zijn.
Het is geen whisky die op mijn wishlist komt.
Score: 72


totalatool

Het zit me niet mee deze VBT. Voor dit laatste sample had ik wel wat meer tijd ingeruimd, maar ik kom net bij van een paar dagen voedselvergiftiging. Ik hou het daarom noodgedwongen wederom kort en bij 2cl.

glas: glencairn

uiterlijk: kleur misschien met een minimaal verschil de donkerste van de zes samples, op de voet gevolgd door 2 en 4; dikke tranen waarvan eerste set snel wegzakt maar de tweede set bovenin blijft hangen

geur: (zw) het eerste dat me opvalt is de sherrynoot; meer vers rood fruit dan rozijnen; die wat bittere onderkorst van peperkoek; ondertoon van noten ondersteund door groen gras

smaak: (zw) begint wat bitter (houtig?), dan wat meer hartige sherry dan zoete, daarna toch weer bitter, en wordt dan vurig, peperig

afdronk: (zw) bittere afdronk, peper, zout ook, maakt me dorstig; dat bittere blijft erg lang achterin m’n keel hangen, zelfs na een paar slokken water

conclusie: malt whisky, non chill-filtered, 43%, sherry matured (maar geen PX); deed me denken aan Dailuaine, meer dan aan GlenDronach bv (maar is zeker niet de 16 Flora&Fauna); overigens geen idee hoe dit in een eventueel thema past...


JayDie

Referentiedram: Glenmorangie 10yo "The Original" 40%
Glas: Mitra WX
Kleur: Donker goud
Neus: Maggi, rundvlees bouillon, meaty, grilled meat (rokerige; flame grilled burgers ;-)), velpon, melkchocolade
Smaak: Sherry, maggie, iets wrang (wangen)
Afdronk: Sherry, wordt wat pittiger / peperiger / scherper, rood fruit, aardbeien, tikje bitter, maar erg weinig.
ABV: 46%
Commentaar: Tsja, geen idee voor specifieke botteling. Iets in de richting van Glenfarclas / Glendronach ligt (té?) voor de hand... Vind deze vlak qua smaak, weinig spannend. De neus is wel veel in te vinden (klinkt ook smerig zeg...), deze staat samen met de PC (nr #2) onderaan...


Deunemans

Kleur: Strogeel
Alcohol percentage: Iets boven de 50%
Neus: Sherry! Zeer aangename neus, erg kruidig, kersen, pruim
Smaak: Eerste slok, flink alcohol. Ik laat hem even staan om de whisky wat te laten chambreren. Tweede slok, het chambreren heeft zijn werk gedaan. De whisky is duidelijk tot rust gekomen in het glas. Heerlijke zoete sherry, is inmiddels erg zacht, zelfs wat olieachtig.

Afdronk: Middellang, zoet, lekker plakkend aan de tong.

Distillery: Ik ga voor een Benriach. Leeftijd is echt een gok, zo rond de 18 jaar.


OJH

Neus: eerst aceton, dank komen er langzaam zoete tonen, donker fruit, karamel, wat leer.
Smaak: boter, wat gember, krijg verder erg weinig mee, jammer.
Finish: niet heel lang, licht zoet op t einde wat bitters

Lekkere neus een stuk beter dan de smaak
Heb geen idee wat het is, vermoed iets van 40-46%. Rond de 80 punten


BWhisky

C: Donker/amber.
N:Zware sherry. Tabak. Humus. Iets rook. Campbelltown, Glen Scotia springt meteen in gedachten. Lijkt me geen islay van deze keer. Jura? Kan ook, Sigarenkist. Nat bos. Meaty, donker, zwaar. Goeie neus maar iets te ‘zwaar’?
T: Neus zet zich door, vuil , zwaar, .. op smaak ook. Veel sherry. Niet op CS. Drogend. Iets meer fruit dan in neus. Ik heb de indruk dit al eens gedronken te hebben. Ook hier klein beetje rook. Na verloop van tijd zowel in N als T iets fruitiger – rijp rood fruit/bessen/.. maar overheerst door rokerige/tabak/bitterheid. Niet slecht maar iets TE …
F: iets bitter, veel tabak/humus/nat bos. Licht donker fruit. Zeer lange afdronk. Verbrand rubber.
Conclusie : Glen Scotia, Jura, Bunnahabhain. Eén van die 3. Moeilijke keuze,
Dit is voor mij iets TE. De enige whisky waar ik dat al echt gehad heb is Glen Scotia. Ze zitten nu met nieuwe verpakking/nieuwe range, dus ik gok dat het uit die richting komt al lijkt deze whisky me te zwaar/vuil om in een standaard range uitgebracht te worden.. ahja , ik blijf er bij : Glen Scotia ! 

83 pts.


andre8x8

Kleur: Goud geel

Geur: Rozijnen

Smaak: Vettig in de mond, zoet met rozijnen, vervolgens een behoorlijke bite met peper en andere kruiden.

Afdronk: Eerst peper, vervolgens heel zoet

Score: 87
Ik zal ook eens een gokje wagen: Balvenie, Madeira Cask 17-year-old 43%


Levenswater

Uiterlijk: Vol goudkleurig

Geur: Erg veel caramel, een sherry geurtje en in de verte koffie?

Smaak/Afdronk: Eerste slok is scherp, doet me aan hoog alcoholpercentage denken. Daarna beetje sherry achtig/warm. Ook erg vettig en zoet. Wederom de caramel, maar er zit nog iets bij wat ik niet thuis kan brengen. Doet me aan kruiden denken en koffie, lijkt een beetje bitter.
Met water vind ik hem niet beter worden, smaak lijkt wat af te vlakken.

Herkomst: Alcoholpercentage zal ergens op de 55 % + liggen. Zal wel een cask strenght zijn, denk dat hier wat sherry tonen in zitten. Volgens mij flink gekleurd met caramel. Leeftijd 12-15 jaar. Ik vermoed een speysider en het lijkt op iets wat ik eerder heb gedronken. Zal toch niet de IWS Diluaine botteling zijn van 12 y en 58% of een Glendronach?

In één zin: Dit vind ik nou best lekker.

Score: 82 omdat ik hem vrij scherp vind en er naast de sherry en caramel niet zo veel smaken uit haal.


Adri

Neus: citrusfruit, sterfruit, tikkie zilt
Smaak: walnoten, aarde, mossig, honing, thee, zachte turf
Finish: thee met honing blijft hangen, met zachte turf op de achtergrond

Fijne whisky, wellicht een Bunnahabhain
0 x

jonker8011
Senior
Senior
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 Aug 2011, 21:12

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,18...ap

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 02 Apr 2013, 18:52

voor maandag 15 april toch?

Waarom staat er eigenlijk 15, 18...april?
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,18...ap

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Apr 2013, 19:18

jonker8011 schreef:voor maandag 15 april toch?

Waarom staat er eigenlijk 15, 18...april?

Het is wel het laatste sample van VBT-3 maar we kunnen er nog dagen over praten. Vandaar.

Niet alleen over nummer 6 maar we krijgen ook nog een HWF Virtuele blind tasting-3: Conclusies en afsluiting.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,18...ap

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Apr 2013, 19:48

Zo, gelijk maar naar #6 dan :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2785
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,18...ap

Ongelezen berichtdoor Pellie » 09 Apr 2013, 21:48

Ik nu ook :lekker
0 x

Gebruikersavatar
Jeronimoss
Senior
Senior
Berichten: 220
Lid geworden op: 16 Nov 2012, 17:38
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,18...ap

Ongelezen berichtdoor Jeronimoss » 10 Apr 2013, 18:49

Ik vandaag ook
0 x
Whisky is meer dan alleen een sterke drank, sterker nog, het is een hobby.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeronimoss
Senior
Senior
Berichten: 220
Lid geworden op: 16 Nov 2012, 17:38
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,18...ap

Ongelezen berichtdoor Jeronimoss » 11 Apr 2013, 10:37

Notitie verzonden
0 x
Whisky is meer dan alleen een sterke drank, sterker nog, het is een hobby.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Otje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 934
Lid geworden op: 05 Jan 2013, 20:13
Locatie: Veendam

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor Otje » 12 Apr 2013, 19:10

Notities verzonden.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor Matti » 13 Apr 2013, 21:29

Net het restje weggewerkt, nog wat aanvullingen geschreven op mijn notities en ze verstuurd.

Hij was weer lekker Coby! (de VBT dan hè, da's geen waardeoordeel over deze dram ;))
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 14 Apr 2013, 17:59

Ik heb toch maar de gehele sample gebruikt om een oordeel te vormen. Lastig. Veel verder dan een vaag vermoeden en een wilde gok ben ik niet gekomen. :Scratch Ik heb toch maar wat opgestuurd.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor Matti » 14 Apr 2013, 21:25

turfsmurf schreef:Ik heb toch maar de gehele sample gebruikt om een oordeel te vormen. Lastig. Veel verder dan een vaag vermoeden en een wilde gok ben ik niet gekomen. :Scratch Ik heb toch maar wat opgestuurd.

Erg herkenbaar.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
OpiumX
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2013, 08:15
Locatie: Dordrecht

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 14 Apr 2013, 21:50

Vanaf morgen dit draadje maar in de gaten houden dan...

Frank
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor Yapi » 14 Apr 2013, 21:58

Piet,

Ik ga je zo dadelijk mijn oordeel doorsturen.

jij sloeber!

:lol:
0 x
Afbeelding

MarcelE
Senior
Senior
Berichten: 107
Lid geworden op: 06 Okt 2012, 17:27
Locatie: Zoetermeer

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor MarcelE » 14 Apr 2013, 22:27

zo...ook verstuurd.
Net als turfsmurf heb ik net ook de rest van het sampleflesje opgedronken want... apart. :lol:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-6 (8 t/m 15,..18apr

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Apr 2013, 23:52

Yapi schreef:Piet,

Ik ga je zo dadelijk mijn oordeel doorsturen.

jij sloeber!

:lol:

Ja, ja ....
Julie denken dat je het moeilijk hebt met dat blind proeven maar voor mij valt het ook niet mee om me in te moeten houden hoor :Cry Het is een week of acht spitsroede lopen omdat om een of andere reden elk woord dat ik schrijf op een gouden weegschaaltje wordt gelegd.

Als ik dan de notities binnen zie komen, ook nu weer, wordt het allemaal nog moeilijker me in te houden.
Maar goed dat ik Zazen (Zen-meditatie) beoefen want anders zou het niet te harden zijn :?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast