Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 05 Mei 2014, 22:25

Apart, maar die vettigheid en bijenwas heb ik totaal niet gehad. Ik vond hem echt dun. Morgen nog eens de laatste cl proeven...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 05 Mei 2014, 22:26

henri schreef:grappig om te zien boven in het scherm "how to do a print screen on a mac" :)

oke, zat er op een hoop vlakken naast, maar herken wel het witte, zoete fruit en de vettigheid en nog wat kenmerken, maar ik zie het al weer, ik moet nog een hoop oefenen, leeftijd en percentage alcohol zat ik overigens niet ver vandaan :D

oh.. enneuh... geen bourbon cask ;)


Vind dat je dat toch een beetje verkeerd ervaart hoor met dat 'ernaast zitten' en 'moet nog een hoop oefenen'. Tis niet alsof 2 reviews op blogs een soort ultieme waarheid zijn en jij dingen verkeerd kan ruiken als het niet voor 90% hetzelfde is. Getuige ook weer de uiteenlopende notities van alle deelnemers die blind geproefd hebben. Gewoon lekker doorgaan en beschrijven wat jij ruikt en ervaart!
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 05 Mei 2014, 22:28

Zeer leuk begin, een fles die op enkele dagen tijd uitverkocht was. Ik haalde hem er niet uit maar ook blind haalt ie nu 90 (niet-blind gaf ik 91 denk ik, zal vast een puntje emotionele score geweest zijn :) )
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 05 Mei 2014, 22:29

totalatool schreef:Apart, maar die vettigheid en bijenwas heb ik totaal niet gehad. Ik vond hem echt dun. Morgen nog eens de laatste cl proeven...


ik heb idd het vermoeden dat je het best van deze dram kan genieten met echt een vol glas. Zalig gewoon;
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 05 Mei 2014, 22:29

henri schreef:oh.. enneuh... geen bourbon cask ;)

Waar lees je dat?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5372
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor henri » 05 Mei 2014, 22:32

Soundwave schreef:
henri schreef:grappig om te zien boven in het scherm "how to do a print screen on a mac" :)

oke, zat er op een hoop vlakken naast, maar herken wel het witte, zoete fruit en de vettigheid en nog wat kenmerken, maar ik zie het al weer, ik moet nog een hoop oefenen, leeftijd en percentage alcohol zat ik overigens niet ver vandaan :D

oh.. enneuh... geen bourbon cask ;)


Vind dat je dat toch een beetje verkeerd ervaart hoor met dat 'ernaast zitten' en 'moet nog een hoop oefenen'. Tis niet alsof 2 reviews op blogs een soort ultieme waarheid zijn en jij dingen verkeerd kan ruiken als het niet voor 90% hetzelfde is. Getuige ook weer de uiteenlopende notities van alle deelnemers die blind geproefd hebben. Gewoon lekker doorgaan en beschrijven wat jij ruikt en ervaart!


thanks, ja en is ook zo, ik ga er lekker mee door ( je had vast niet anders verwacht.. ) :D

@ totalatool : op whiskbase opgezocht en daar staat alleen "oak cask" ;)
http://whiskybase.com/whisky/42890/strathmill-1991-am
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 05 Mei 2014, 22:33

Yapi schreef:
ik heb idd het vermoeden dat je het best van deze dram kan genieten met echt een vol glas. Zalig gewoon;


Ik ben bij de gelukkigen die dat ooit nog zullen kunnen. Duidelijk een a twee flesjes te weinig besteld toendertijd. 80euro... Tsja, die tijd is ook voorbij zeker?!
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2391
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Kay » 05 Mei 2014, 22:34

Aha, een Strathmill. Nog niet zo bekend mee. De Strathmill die ik zelf heb staan (van Duthies) is heel nootachtig, heel ander profiel. Maar die graankoekjes hebben ze wel gemeen.
Laatst gewijzigd door Kay op 05 Mei 2014, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 819
Lid geworden op: 08 Feb 2012, 13:38
Locatie: Noord Brabant

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor vmk » 05 Mei 2014, 22:36

Als ik de notes van Ruben en Johan lees, dan herken ik absoluut hun bewoordingen over de neus, maar de lange en complexe finish? Strange. Ik heb nog wat over, snel weer proberen.

Leuke opening!
Laatst gewijzigd door vmk op 05 Mei 2014, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5372
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor henri » 05 Mei 2014, 22:38

ik ga nu ook de 2e helft van mn sample maar eens inschenken, had al genoeg moeite het te bewaren, haha
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 05 Mei 2014, 22:42

henri schreef:@ totalatool : op whiskbase opgezocht en daar staat alleen "oak cask" ;)
http://whiskybase.com/whisky/42890/strathmill-1991-am

Dat zegt dus juist absoluut niks. :D

M'n allereerste Strathmill. Heel netjes Pano! Gokje, deductie of herkende je hem?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor p_froes » 05 Mei 2014, 23:19

totalatool schreef:
henri schreef:@ totalatool : op whiskbase opgezocht en daar staat alleen "oak cask" ;)
http://whiskybase.com/whisky/42890/strathmill-1991-am

Dat zegt dus juist absoluut niks. :D

M'n allereerste Strathmill. Heel netjes Pano! Gokje, deductie of herkende je hem?

Tnx! Deze had ik nog niet geproefd. Wel andere Strathmills. En ik wist dat Bart enthousiast was over deze. Dus een combinatie herkennen en deduceren.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Mei 2014, 23:35

Ook voor mij mijn eerste Strathmill! En stomtoevallig een paar dagen nadat ik deze geproefd had ook mijn tweede (de eerste dram uit mijn 26yo van whiskybroker) :)

Bijenpollen had ik nog nooit van gehoord (als eetbaar product dan), maar ga ik eens aanschaffen. Is dat een meer standaard-voedsel in België, dat beide bloggers het zo expliciet noemen? (Of hebben ze zich door elkaar laten inspireren? ;) )

Ik ben heel benieuwd of de 1cl die ik nog heb staan nu wel een wat interessantere smaak en langere finish heeft gekregen, wat zou betekenen dat ik nog meer tijd moet nemen voor het proeven. Morgen her-proeven...

totalatool schreef:Apart, maar die vettigheid en bijenwas heb ik totaal niet gehad. Ik vond hem echt dun. Morgen nog eens de laatste cl proeven...

Bijenwas heb ik nog net staan in de finish, maar ik heb het ook absoluut niet in de hoeveelheid aangetroffen die de bloggers wel vermelden...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Mei 2014, 00:22

Hey Bart, waar staat mijn notitie? Ik heb die nochtans zondag verstuurd.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 06 Mei 2014, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Mei 2014, 00:23

Mijn eerste Asta Morris. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet echt warm voor loop. Duidelijk niet helemaal mijn profiel.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten