Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 06 Mei 2014, 10:33

overigens heb ik al uitzonderingen gehad ook hoor. Die Karuizawa die ik dus laatst geproefd heb bleef zelfs na 1 sipje (wel erg hoog ABV ook) nog een eeuwigheid rondhangen. Alleen dan speelt natuurlijk weer het hele blind versus niet blind verhaal ook weer de kop op. (ging voor die Karuizawa ook wel heel anders zitten dan voor een random VBT sample...)
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Pellie » 06 Mei 2014, 11:24

totalatool schreef:
Pellie schreef:Nou ik heb het allemaal gelezen, wat een reakties en wat hebben we het allemaal mis.

Niet allemaal... er was toch echt iemand die het 100% goed had...


Klopt, ik had P-Froes blijkbaar over het hoofd gezien. Excusez moi en gefeliciteerd alsnog!
0 x

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Banzai » 06 Mei 2014, 14:16

Hi Bart, ga je de volgende samples ook hier plaatsen? Zo ja, dan wordt het blijkbaar een onoverzichtelijke topic als je later bijv. notities van een bepaald sample zoekt. Misschien is een verdeling mogelijk per sample zoals bij de VBT's.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 06 Mei 2014, 16:42

Banzai schreef:Hi Bart, ga je de volgende samples ook hier plaatsen? Zo ja, dan wordt het blijkbaar een onoverzichtelijke topic als je later bijv. notities van een bepaald sample zoekt. Misschien is een verdeling mogelijk per sample zoals bij de VBT's.


Ik wilde net hetzelfde plaatsen inderdaad. De notities moet ik nu van onthouden op welke pagina die ongeveer stond en ook de aanwijzingen voor het 2e sample was even zoeken. Wat mij betreft ook gewoon een HEBT-SAMPLE-1, 2, 3, etc topic
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Mei 2014, 23:29

Doe ik best, idd, had zoveel pagina's niet verwacht haha
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Yapi's High End Blind Tasting (HEBT)

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 28 Mei 2014, 20:23

Ik ben nu deze Strathmill aan het herproeven (ik had deze namelijk ook als sample erbij besteld).
Ik vind hem nu een stuk complexer dan eerst, ik meen nu ook iets van Armagnac tussen de smaken erbij te proeven.

Mijn score: van 86 naar 88. Prachtige waxy/fruitige geur, helaas zit er iets in de smaak en afdronk wat ik minder vind: grainachtige weeïgheid die mij in mijn eerdere tasting notes ook al opviel en mijn score drukt.

Dit was dus ook weer een aardige ervaring m.b.t. de invloed van je omgeving op het proeven van whisky, want de eerste keer proefde ik de sample op vakantie en nu proef ik hem thuis.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten