Whiskyclub Bergen op Zoom

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor GJR » 29 Mei 2011, 16:45

Ik weet niet goed waar ik dit het beste kwijt kan, dus dan maar even hier:

Ik weet dat het niet de allerbeste tijd is voor een nieuw whiskyinitiatief zo vlak voor de zomer maar toch: In oprichting:

WHISKYCLUB BERGEN OP ZOOM

Naam is nog niet definitief, zoals eigenlijk het meeste van deze club nog niet in een definitief format is gegoten. Het eerste moment dat ik hieraan ging denken, was tijdens een inloop whisky proeverij bij DH17 na een gesprek met Elise van DH17 en een mede whiskyliefhebber begin mei. Het plan brandde bij mij natuurlijk al wat langer om iets in die geest te gaan doen, maar een fiasco om het dichter bij huis te doen (regio Schouwen Duiveland) hield me nog even tegen, maar na wat nadenken, ga ik ervoor om te kijken of ik dit, met behulp van en in samenwerking met DH17 Bergen op Zoom van de grond kan krijgen.

Het doel is om samen te genieten van whisky, maar deze niet alleen te nuttigen, maar de bevindingen over de geproefde whisky met elkaar in een gezellig samenzijn te bespreken.

Mochten er forumleden zijn die hiervoor belangstelling hebben om hier deel van uit te gaan maken dan hoor ik dat graag !
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Mei 2011, 11:52

Goed initiatief Gert-Jan.

En laat ons weten wat er voor moois uit groeit :goedgedaan Dit moet toch een manier zijn om ook het zuid-westen van het land wat meer whiskyactief te krijgen ;)

..... en wanneer er eventueel een clubwebsite is om aan onze lijst toe te voegen..... (maar voorzichtig met de overhead) :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Vincent
Actief lid
Actief lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 Feb 2011, 15:07
Locatie: Kloetinge
Contact:

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor Vincent » 31 Mei 2011, 19:34

Hou me op de hoogte. Als ik iets voor je kan betekenen hoor ik het wel.

Morgen tijdens / na de Bourbons is er vast gelegenheid :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor GJR » 04 Jun 2011, 10:30

Sinds gisteren is er min of meer een website voor de Whiskyclub Bergen op Zoom in de lucht voorlopig via wordpress. Deze is nog in ontwikkeling, maar er staat al wat meer info of over het plan. De website is hier te vinden.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor GJR » 07 Jun 2011, 12:59

Korte update : Datum eerste bijeenkomst is in overleg met DH17 vastgelegd op vrijdag 26 augustus, aanvang ca 20.00 uur. Verdere invulling en meer info volgt !
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

pim
Senior
Senior
Berichten: 357
Lid geworden op: 03 Feb 2011, 12:52

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor pim » 08 Jun 2011, 11:45

Hmm, jammer, het is altijd s'avonds, zal moeten werken, dus ik zal er niet bij kunnen zijn. :( :?

pascal
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor GJR » 08 Jun 2011, 12:12

pim schreef:Hmm, jammer, het is altijd s'avonds, zal moeten werken, dus ik zal er niet bij kunnen zijn. :( :?

pascal


Hoi Pascal, ik wist al dat dit voor jou een probleem zou worden, gezien wat jij mij PM'de maar zal een volgende keer (zeker als ik een beter idee heb van de daadwerkelijke belangstelling) mee proberen rekening te houden !

Gr. Gert-Jan.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Okt 2011, 14:25

Gert-Jan, ik las zojuist in de nieuwe WhiskyEtc. dat er tijdens Whisky by the Sea 2011 een "Zeeuwse Whiskyclub" is opgericht en dacht dat jouw initiatief gekaapt was. Nu zie ik dat dit de "Whiskyclub Bergen op Zoom" is geworden en dat is inderdaad geen Zeeland.

Dus verbaas ik me er nu over dat het "Whiskyclub Bergen op Zoom" is geworden maar dat zal vast te maken hebben met de relatie tot DH17.

Desalniettemin wellicht toch een mogelijkheid tot samenwerking want er is al "een behoorlijk aantal leden" ingeschreven, hoeveel dat er dan ook mogen zijn.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor GJR » 22 Okt 2011, 19:43

Piet schreef:Gert-Jan, ik las zojuist in de nieuwe WhiskyEtc. dat er tijdens Whisky by the Sea 2011 een "Zeeuwse Whiskyclub" is opgericht en dacht dat jouw initiatief gekaapt was. Nu zie ik dat dit de "Whiskyclub Bergen op Zoom" is geworden en dat is inderdaad geen Zeeland.

Dus verbaas ik me er nu over dat het "Whiskyclub Bergen op Zoom" is geworden maar dat zal vast te maken hebben met de relatie tot DH17.

Desalniettemin wellicht toch een mogelijkheid tot samenwerking want er is al "een behoorlijk aantal leden" ingeschreven, hoeveel dat er dan ook mogen zijn.


Piet, Ik heb dit ook gezien en ook op het whiskyfestival Vlissingen iemand van het bestuur aangesproken. De opzet is namelijk ook bijna gelijk aan zoals wij dat hadden verzonnen, dus opzich was ik er niet zo blij mee. Ik kan nog geen verdere info vinden, er is geen website, weet alleen dat er een of andere stichting achter zit.

De naam whiskyclub Bergen op Zoom komt omdat de uitvalsbasis Bergen op Zoom is en meer dan de helft van de leden uit de omgeving van Bergen op Zoom komt.

Samenwerking zou kunnen gaan gebeuren, "praat" ook veel met diverse andere kleinere whiskyclubs.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Okt 2011, 19:59

GJR schreef: Ik kan nog geen verdere info vinden, er is geen website, weet alleen dat er een of andere stichting achter zit.

Zou zo maar de stichting IWS kunnen zijn. Daarvan is Vice-voorzitter Frans van der Geest een van de namen die wordt genoemd in het artikel.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor GJR » 01 Feb 2012, 18:09

Hij is er ! In ons eerste jaar van bestaan is het gelukt om, met dank aan DH17 een eigen clubbotteling uit te brengen. Ben er wel trots op ! Oplage 30 flessen, 21 binnen 7 dagen verkocht !

Afbeelding
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Whiskyclub Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor GJR » 30 Jun 2012, 21:35

De huidige site wordt behoorlijk onder handen genomen door mijzelf met veel extra info. Zo zal er een info pagina komen met informatie per draaiende distiller in Schotland (later aangevuld met info wereldwijd) en ook pagina's over de aroma's in whisky en een multimediale samenvatting van het productieproces Nog veel verdere plannen met deze site en ook met mijn eigen blogsite zal in de toekomst veranderingen onder gaan.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten