Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Poll: Welke (in)vulling heeft je voorkeur voor komende V

Ongelezen berichtdoor Yapi » 22 Nov 2013, 17:47

C C K schreef:
Piet schreef: We hebben het in het verleden inderdaad wel eens over een hele chique-VBT gehad met b.v. 14 deelnemers maximaal (althans met 50Ml).
Dat zou dan een 90-plus-only kunnen zijn of iets... Die staat nog....


Daar ben ik ook zeker weten bij :D . Wist niet dat dat ook een optie mocht zijn ;) . Wel graag ná de feestdagenmaand december :P .


hmm, ik zit al lang hetzelfde te denken. tegelijk, wie organiseert? Want voor 90 euro wil je liefst niet te afhankelijk zijn van 1 iemand's smaak... Liefst een groep of onafhankelijke samenstellers met jaren ervaring zoals een malt maniac of 2, of wat bloggers...

mocht Piet dat toestaan, wil ik daar wel voor kijken ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Matti » 22 Nov 2013, 17:51

Ik zou dan inderdaad uitgaan van een bekend, gewaardeerd instituut zoals de malt maniacs. Iets in de trant van minimaal 2 90+ scores in de whisky monitor.

Het wordt echter tegenwoordig al snel problematisch qua prijs (zelfs met een hoger budget) als je een dergelijk niveau wil aanhouden.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Yapi » 22 Nov 2013, 17:55

Matti schreef:Ik zou dan inderdaad uitgaan van een bekend, gewaardeerd instituut zoals de malt maniacs. Iets in de trant van minimaal 2 90+ scores in de whisky monitor.

Het wordt echter tegenwoordig al snel problematisch qua prijs (zelfs met een hoger budget) als je een dergelijk niveau wil aanhouden.


bwaaaa... zou ook proberen om hier en daar een fles los te weken tegen een mooie prijs, al het toch voor delen en consumptie is lijkt me dat wel mogelijk

edit: zou zelf ook wel nog wat kunnen doneren (lees aan inkoopprijs ipv actuele veilingwaarde)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Poll: Welke (in)vulling heeft je voorkeur voor komende V

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Nov 2013, 19:38

C C K schreef: Wist niet dat dat ook een optie mocht zijn ;) . Wel graag ná de feestdagenmaand december :P .

Staat ook los van de Poll: Welke (in)vulling heeft je voorkeur voor komende VBT's. Dat gaat over de "reguliere" VBT's.

Yapi schreef:
Matti schreef:Ik zou dan inderdaad uitgaan van een bekend, gewaardeerd instituut zoals de malt maniacs. Iets in de trant van minimaal 2 90+ scores in de whisky monitor.

Het wordt echter tegenwoordig al snel problematisch qua prijs (zelfs met een hoger budget) als je een dergelijk niveau wil aanhouden.


bwaaaa... zou ook proberen om hier en daar een fles los te weken tegen een mooie prijs, al het toch voor delen en consumptie is lijkt me dat wel mogelijk

edit: zou zelf ook wel nog wat kunnen doneren (lees aan inkoopprijs ipv actuele veilingwaarde)

Sponsors vinden voor zoiets zal vast niet lukken.
Overigens dacht ik hierbij ook aan mijn eigen hele mooi 90+ voorraad(*) en de daarvoor (in de laatste jaren) betaalde (inkoop)prijzen... Een soort excuus cq dwangmiddel om ze eens open te maken... maar ik ben het hierover ook met mezelf nog niet eens :?


(*) Dit is een niet bindende uitspraak cq idee ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Banzai » 25 Nov 2013, 16:30

Matti schreef:Ik zou dan inderdaad uitgaan van een bekend, gewaardeerd instituut zoals de malt maniacs. Iets in de trant van minimaal 2 90+ scores in de whisky monitor.

Het wordt echter tegenwoordig al snel problematisch qua prijs (zelfs met een hoger budget) als je een dergelijk niveau wil aanhouden.


Als we uitgaan van de Malt Maniacs dan hangt het er toch vanaf wie de score gegeven heeft. Er zitten daar toch een paar kerels tussen met een vreemde smaakpalate zoals die Grigoriadis. Ik weet het, over smaken valt te twisten maar die kerel heeft toch weinig overeenkomsten met mijn palate. Of van Rich Howard en David Wankel gaan mijn wenkbrauwen ook af en toe fronsen.

Wat de prijs betreft zal het inderdaad wel een zoektocht worden maar er zijn wel degelijk 90+ malts die geen 200€ of meer kosten. Misschien kan Laddie Teun wel helpen of die gasten van de Dutch Connection. Of in België Bert Bruyneel, Ruben, Jurgen of Johan.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Jan 2014, 20:56

Zo, die poll heeft me al met al niet veel verder gebracht..... althans.. heeft bevestigd dat we inderdaad van minder deelnemers moeten uitgaan. Zeker omdat ik een keuze moet maken die niet voor iedereen goed uitvalt.

Poll-invulling-voor komende-VBTs.jpg
Vlaanderen
Poll-invulling-voor komende-VBTs.jpg (52.17 KiB) 3287 keer bekeken


Het ging er primair om een alternatieve invulling te vinden op basis van minder deelnemers. Nu er maar 31 deelnemers hun mening hebben gegeven is wel vastgesteld dat het inderdaad moeilijk gaat worden met 42. Echter 7 van de 31 wil liever bij de 50ml blijven. Zes graag de 60ml en daarom iets duurder. En achttien maakt het niet uit.

Ziet er dus naar uit dat we naar 35 deelnemers gaan waarvan maximaal 9 of 10 in Vlaanderen (hoewel ruim meer weer kan, effe checke), met een pakketprijs van €45 ... in de veronderstelling dat we weer twee sponsors per VBT hebben. Daar moet ik al snel achteraan.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 15 Jan 2014, 08:25

Piet schreef:Ziet er dus naar uit dat we naar 35 deelnemers gaan waarvan maximaal 9 of 10 in Vlaanderen, met een pakketprijs van €45 ... in de veronderstelling dat we weer twee sponsors per VBT hebben. Daar moet ik al snel achteraan.

Lastige keuze hoor Piet. Wil het tot nu toe een beetje lukken? Heb je al een beoogde startdatum voor VBT5? :lekker
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2659
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 15 Jan 2014, 08:55

Piet schreef:Het ging er primair om een alternatieve invulling te vinden op basis van minder deelnemers. Nu er maar 31 deelnemers hun mening hebben gegeven is wel vastgesteld dat het inderdaad moeilijk gaat worden met 42. Echter 7 van de 31 wil liever bij de 50ml blijven. Zes graag de 60ml en daarom iets duurder. En achttien maakt het niet uit.


Wellicht wel rekening houden met het feit dat we in December een aantal nieuwe leden hebben gekregen die mogelijkerwijs, heel misschien, wellicht, een zekere mate van interesse zouden kunnen tonen... :D

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Banzai » 15 Jan 2014, 09:00

Mijn beste vriend Peathead zal ook vast en zeker weer meedoen en die zit ook niet in de poll. Dus +1 ;)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Jan 2014, 12:11

Is dat Peathead2 op whiskybase?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Banzai » 15 Jan 2014, 12:24

johan brugge schreef:Is dat Peathead2 op whiskybase?


Ja klopt, want Bart had al de eerste in beslag genomen ;)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Yapi » 15 Jan 2014, 12:25

Banzai schreef:
johan brugge schreef:Is dat Peathead2 op whiskybase?


Ja klopt, want Bart had al de eerste in beslag genomen ;)


nee nee, iemand anders uit Brugge ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Jan 2014, 12:36

Gezien de ledenaanwas van de laatste maanden zou je inderdaad denken dat een aantal van 42 geen probleem is. Deelname aan de poll was met 31 stemmen echter onverwacht en onverklaarbaar laag.

Ik denk nu aan de mogelijkheid de pakketprijs in elk geval €45 te maken.
Daar schrijf je dan op in maar dan kan het nog twee kanten op.
1 - Bij 35 deelnemers worden het dan 6 samples van 60ml.
2 - Zijn er toch 42 deelnemers dan worden het de gebruikelijke 6 samples van 50ml met een wat duurdere inhoud.
Omdat ik weer uit wil gaan van de "boter bij de vis" inschrijving dient de prijs vooraf bekend te zijn, vandaar deze "open" optie.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Banzai » 15 Jan 2014, 12:37

Pfff, het wordt moeilijk met al die Bruggelingen :lol:
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Banzai » 15 Jan 2014, 12:38

Piet schreef:Gezien de ledenaanwas van de laatste maanden zou je inderdaad denken dat een aantal van 42 geen probleem is. Deelname aan de poll was met 31 stemmen echter onverwacht en onverklaarbaar laag.

Ik denk nu aan de mogelijkheid de pakketprijs in elk geval €45 te maken.
Daar schrijf je dan op in maar dan kan het nog twee kanten op.
1 - Bij 35 deelnemers worden het dan 6 samples van 60ml.
2 - Zijn er toch 42 deelnemers dan worden het de gebruikelijke 6 samples van 50ml met een wat duurdere inhoud.
Omdat ik weer uit wil gaan van de "boter bij de vis" inschrijving dient de prijs vooraf bekend te zijn, vandaar deze "open" optie.


Daar kan ik best mee leven, Piet! :goedgedaan
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding


Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast