De combinatie van beiden doet het trouwens prima.

Evenementen kalender
Welkom & quick start!

turfsmurf schreef:Ik proef nu de rest van sample 1 met een reep extra pure chocola ernaast. Ik kan mij nu de associatie goed voorstellen, hoewel ik hem zelf nooit gemaakt zou hebben. Daarvoor eet ik denk ik niet vaak genoeg chocola.
De combinatie van beiden doet het trouwens prima.

totalatool schreef:Renefatdude schreef:Nogmaals ik vind bijvoorbeeld de Longrow CV (van dezelfde destilleerderij) veel lekkerder en de 10YO (Springbank) ook, de Engelsen zeggen het mooi: beauty is in the eye of the beholder!
Mijn favoriet op dit moment is denk ik de PC9 van Bruichladdich, maar dat kan zo veranderen.
Ah ja, ik had dat inderdaad gelezen. Ik denk dat jij en tomzev echte peatheads zijn.

tomzev schreef:totalatool schreef:Renefatdude schreef:Nogmaals ik vind bijvoorbeeld de Longrow CV (van dezelfde destilleerderij) veel lekkerder en de 10YO (Springbank) ook, de Engelsen zeggen het mooi: beauty is in the eye of the beholder!
Mijn favoriet op dit moment is denk ik de PC9 van Bruichladdich, maar dat kan zo veranderen.
Ah ja, ik had dat inderdaad gelezen. Ik denk dat jij en tomzev echte peatheads zijn.
Port Charlotte, Octomore en Ardbeg

Renefatdude schreef:Daar wil ik Ledaigh nog aan toevoegen

johan brugge schreef:Ik blijf er bij dat ik dit blind nooit had geraden. Nu ik het weet vallen er wel wat meer dingen op, maar that's it. Ik vind het in de neus nog steeds wat beter dan in de mond. De afdronk is wat te kort naar mijn gevoel en te droog. Een goede whisky, maar of ik 'm zou aanschaffen is iets anders.

johan brugge schreef:Ik blijf er bij dat ik dit blind nooit had geraden. Nu ik het weet vallen er wel wat meer dingen op, maar that's it. Ik vind het in de neus nog steeds wat beter dan in de mond. De afdronk is wat te kort naar mijn gevoel en te droog. Een goede whisky, maar of ik 'm zou aanschaffen is iets anders.

Afdronk: ...Sappig met een gemiddeld lange (4 á 5min) afdronk...
(hoewel ik normaliter juist vrij "gevoelig" ben voor (té) "droog" )
I_SPEY schreef:Ik gun het degenen, die het goed hadden, maar geloof wel dat ze veel geluk hebben gehad met hun gok én wellicht ook meer ervaring hebben met Springbank, in ieder geval meer dan ik.

I_SPEY schreef:n ik was er zo van overtuigd dat 't echt 'n Talisker was en nog wel 'n Talisker 10.
turfsmurf schreef:Op een ander forum (whiskywhiskywhisky) las ik eens de stelling dat zodra je meer verschillende malts (vooral single casks) proeft, je ook meer uitzonderingen proeft. Dat wil zeggen: Caol Ila's die naar Ardbeg smaken, Bowmores die zo zwaar geturfd zijn dat ze voor een lichte Laphroaig door kunnen gaan. Als je nu heel veel bijzondere single cask expressies proeft wordt het wellicht steeds lastiger om distilleries te herkennen. Ofwel: een gebrek aan ervaring kan misschien wel voordelig zijn.

I_SPEY schreef: ik gun het degenen, die het goed hadden, maar geloof wel dat ze veel geluk hebben gehad met hun gok én wellicht ook meer ervaring hebben met Springbank, in ieder geval meer dan ik.

raleigh schreef:I_SPEY schreef: ik gun het degenen, die het goed hadden, maar geloof wel dat ze veel geluk hebben gehad met hun gok én wellicht ook meer ervaring hebben met Springbank, in ieder geval meer dan ik.
Deze opmerking snap ik dus niet.
Van alle merken die er zijn pikken ze er precies deze uit.
Dat is geen geluk, dat is in mijn ogen een hele goede reuk en smaakzin.

Keer terug naar HWF Virtuele Blind Tasting-1
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten