Famous Grouse

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
bates
Actief lid
Actief lid

Famous Grouse

Ongelezen berichtdoor bates » 10 Jul 2012, 18:38

Hoy iedereen,

Nog nooit geproefd, zou je deze whisky aanbevelen? Gewoon om eens te proeven of eerder niet.
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de wat zachtere whisky, eventueel met een wat geturfde smaak.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Famous Grouse

Ongelezen berichtdoor Pellie » 10 Jul 2012, 18:52

De famous grouse is een blended whisky. Ik persoonlijk vind hem lekker en drink hem ook regelmatig icm een sigaar!. De black grouse vind ik zelf lekkerder, een lekkere no nonsens whisky voor alledag!
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 10 Jul 2012, 19:59

Pellie schreef:De black grouse vind ik zelf lekkerder, een lekkere no nonsens whisky voor alledag!

Die Black Grouse is dan ook een beetje een rokerige Famous Grouse. :)
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 10 Jul 2012, 20:44

totalatool schreef:
Pellie schreef:De black grouse vind ik zelf lekkerder, een lekkere no nonsens whisky voor alledag!

Die Black Grouse is dan ook een beetje een rokerige Famous Grouse. :)

Ja en dat vind ik lekker...... :lol:
0 x

bates
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bates » 10 Jul 2012, 21:30

Bedankt, ga ik vrijdag na het werk eens proeven
0 x

Whiskymoetpuur
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskymoetpuur » 10 Jul 2012, 23:24

Famous Grouse is een van de betere blend merken. En helemaal als het om puur drinken gaat. Veel blends zijn vrij scherp maar deze niet.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 11 Jul 2012, 22:06

Whiskymoetpuur schreef:Famous Grouse is een van de betere blend merken. En helemaal als het om puur drinken gaat. Veel blends zijn vrij scherp maar deze niet.

+1 :hoera
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 11 Jul 2012, 22:37

Ik vind het persoonlijk helemaal niks. Ben blij dat mijn pa nu ook wat fanatieker is geworden en inmiddels flessen heeft staan waar ik jaloers op ben, maar nog niet zo heel lang geleden kwam het regelmatig voor dat het enige dat hij nog had staan een Famous Grouse was en dan sloeg ik bij een bezoekje lekker over en nam een lekker wijntje of pils.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Jul 2012, 23:02

De enige Grouse de ik gedronken heb is de Snow Grouse.

Die was ijs en ijs koud en dat was wel nodig want zelfs toen vond ik hem vééél en veel te scherp. De smaak herinner ik me verder niet eens meer :vies Niet mijn ding en geen stimulans om de andere expressies eens te proberen :Scratch
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

bates
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bates » 12 Jul 2012, 06:02

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen ;)
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 12 Jul 2012, 10:21

Ha Piet,
De Snow Grouse is een jonge grain whisky. Eigenlijk meer geschikt als mixer.
Probeer de 12 jaar oude Famous Grouse Vatted Malt eens. Da's waarschijnlijk meer jouw ding.
Of nodig Sietse uit voor jullie whiskyclub. Die komt dan met de hele range en dat is toch wel de
moeite waard om te proeven.
Het is jammer dat sommige mensen met zoveel dedain over blends spreken, want zonder blends hadden
we geen single malts gehad in de mate die we nu kunnen genieten. De een kan niet zonder de ander,
de een smaakt ook heel anders dan de ander. En per slot van rekening wordt wereldwijd ongeveer 90% blended Scotch gedronken tegen ongeveer 10% single malts. Overigens is The Famous Grouse al jaren de favoriete blend van de Schotten, en die kunnen het weten 8-)
:Slainte
0 x

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 12 Jul 2012, 11:58

macoffringa schreef:Ha Piet,
Probeer de 12 jaar oude Famous Grouse Vatted Malt eens. Da's waarschijnlijk meer jouw ding.
Of nodig Sietse uit voor jullie whiskyclub. Die komt dan met de hele range en dat is toch wel de

Dat doe ik met veel plezier! Altijd leuk om met The Famous Family uit te vliegen :D
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 12 Jul 2012, 15:33

macoffringa schreef:Ha Piet,
Het is jammer dat sommige mensen met zoveel dedain over blends spreken, want zonder blends hadden
we geen single malts gehad in de mate die we nu kunnen genieten. De een kan niet zonder de ander,
de een smaakt ook heel anders dan de ander. En per slot van rekening wordt wereldwijd ongeveer 90% blended Scotch gedronken tegen ongeveer 10% single malts. Overigens is The Famous Grouse al jaren de favoriete blend van de Schotten, en die kunnen het weten 8-)
:Slainte

Hans volgens mij zijn de critici in dit topic helemaal niet er op uit om blends in het algemeen af te zeiken. Sterker nog mijn favoriete Hibiki 17yo en 21yo zijn volgens mij ook 'gewoon' blends. Ik vind FG gewoon echt niet lekker. Dat iets vervolgens extreem veel verkocht wordt zegt wat mij betreft helemaal niets over de kwaliteit, ook niet als het schotten zijn.
Dat is zoiets als zeggen dat groen gele maaslander geweldig is omdat alle Nederlanders het massaal eten.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Jul 2012, 19:23

Soundwave schreef:
macoffringa schreef:Het is jammer dat sommige mensen met zoveel dedain over blends spreken, ....

...... Overigens is The Famous Grouse al jaren de favoriete blend van de Schotten, en die kunnen het weten 8-)

Hans volgens mij zijn de critici in dit topic helemaal niet er op uit om blends in het algemeen af te zeiken. Sterker nog mijn favoriete Hibiki 17yo en 21yo zijn volgens mij ook 'gewoon' blends. Ik vind FG gewoon echt niet lekker. Dat iets vervolgens extreem veel verkocht wordt zegt wat mij betreft helemaal niets over de kwaliteit, ook niet als het schotten zijn.
Dat is zoiets als zeggen dat groen gele maaslander geweldig is omdat alle Nederlanders het massaal eten.

Ik moet zeggen dat ik het helemaal met Soundwave eens ben. En aangezien ik hier in dit nieuwe onderwerp de eerste en enige ben die wat negatief was ( o ooh ) moet ik dat "sommige mensen" wel op mezelf betrekken, toch :Scratch

Volgens mij gaat het hier niet over "blends" in het algemeen maar gaat het over The Famous Grouse expressies in het bijzonder (zie het onderwerp). Ik drink zo wie zo nauwelijks blends. Als ik dan eens (op een festival, ik meen op aanraden van John) een Snow Grouse proef, puur en ijs koud, en zonder de mededeling dat die eigenlijk voor de mix is, dan is hetgeen ik schreef hetgeen dat me bijbleef. That's it. Het lijkt haast alsof ik me daarvoor moet verantwoorden :o

Voor positieve reacties over Schotse blend (zonder dedain) verwijs ik dan ook graag naar: Naast Schotse malts natuurlijk ook hele goede blends!!

En inderdaad of hetgeen de gemiddelde Schot drinkt nu opeens maatgevend is voor kwaliteit ... en smaak, waarover niet te twisten valt, ik durf ook hier mijn bedenkingen te uiten :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 12 Jul 2012, 19:53

point taken soundwave.
too many whiskies, too little time.
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”