Ron Zacapa 23 jaar

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ron Zacapa 23 jaar

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 24 Apr 2013, 23:09

Vandaag zag ik een fles Ron Zacapa 23 jaar staan bij een slijterij.
Ik wilde altijd al een keer een goede rum proberen, heb alleen de bekenden gehad die meer voor de mix worden gebruikt.
Zie op internet wel een van die reviews voorbijkomen over rum en dan klinkt dat eigenlijk wel lekker haha.

Maar goed, hoe weet je nu wat goede rum is als je werkelijk niets weet van dat product?
Volgens de slijter was deze rum een zeer goede en geliefde rum onder de kenners, heb dus maar een fles meegenomen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me niets tegenvalt, vooral de afdronk vind ik echt lekker.
Wil graag om de smaak wat te verfijnen verschillende dranken proberen, en dit is gewoon erg goed.
Vind het wel wat minder complex (gevoel wat ik had was minder spannend) als een goede Whisky, maar.... : smullen

Mvg, Edwin
0 x

OpiumX
Senior
Senior

Re: Ron Zacapa 23 jaar

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 25 Apr 2013, 18:34

Is idd een erg lekkere rum. Als je meer wilt proeven en ook wat meer complexiteit zoekt, is bijvoorbeeld de Pampero Annivarsario of Pyrat XO een mooi alternatief. De Pampero is totnutoe mijn persoonlijke favoriet onder de Rums.

Maar, geniet eerst maar eens van deze mooie aankoop!

Frank
0 x

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”