Weduwe Joustra F.S.O.B.

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
OmeAnne
Senior
Senior

Weduwe Joustra F.S.O.B.

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 08 Mar 2013, 16:25

Tijdens de kerstdagen heerlijk gegeten bij Restaurant Tjongervallei. Schoonvader raakte aan de praat met de chefkok/eigenaar over wijn, maar wat ik veel interessanter vond was de muur met whiskies. Daar dus ook over gesproken en aangegeven dat ik deze alcoholische drank sinds kort pas aan het ontdekken ben.
Na het eten kwam de chefkok bij me langs met een mooi glas met daarin een goudbruine drank. "Eens kijken of je de soort drank herkent!" Nou daar zit je dan, beste man heeft net heerlijk voor je gekookt en dan moet ik als absolute niet kenner gaan lopen zeggen wat voor drank hij me aanbiedt.
Op de manier hoe hij het zei: Zal wel geen whisky zijn dan he.
Glas: Cognac
Kleur: Cognac
Geur: Verrek...kruidig, neemt ie me nou lekker in de maling en geeft ie me beerenburg?
Smaak: Geen idee!

Dus ja ik gooi er wat twijfelachtig uit: Cognac?
Bleek dus Weduwe Joustra F.S.O.B. te zijn....’Frysk Superieur Oerâlde Bearenboarch’
Beerenburg die 5 jaar op vat heeft gelegen, was erg goed te doen moet ik zeggen. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”