Grappa

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Gebruikersavatar
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 966
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 11:30
Locatie: Arnhem
Contact:

Re: Grappa

Ongelezen berichtdoor Jock » 20 Mar 2012, 17:26

turfsmurf schreef:Ik was gisteren met mijn ouders mee met een retourtje Duitsland dat ook langs de Trinkgut bij Kleve ging. Daar zag ik een flesje Sibona Moscato staan, maar dan 40%. Ik moest gelijk terugdenken aan de tip in deze thread en tipte mijn pa dat deze wel eens best goed zou kunnen zijn.

Diezelfde avond ging de kurk eraf en waarempel: deze werd unaniem geprezen. Zeer fruitig, lekker olieachtig en vooral enorm zacht. Iedereen vond hem lekker. Dus Jock, bedankt! :goedgedaan


Kijk! Dat zijn mooie berichten :goedgedaan
0 x

Ignace
Senior
Senior
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 Feb 2013, 09:18
Locatie: Tienen

Re: Grappa

Ongelezen berichtdoor Ignace » 18 Sep 2013, 06:53

Gisterenavond een flinke slok Grappa Barrique uitgeschonken. Ik heb er maar eentje in huis, maar wat voor één!
0 x

VillaGrappa
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 Sep 2011, 12:17
Contact:

Re: Grappa

Ongelezen berichtdoor VillaGrappa » 06 Mar 2017, 10:32

Goedemorgen

Op zoek naar inspiratie om een nieuwe blog te schrijven, kwam ik bij toeval op een aantal posts op dit forum waar ik bij betrokken was. Sjee, al meer dan vijf jaar geleden, we gaat de tijd snel zeg!

In die posts werd o.a gesproken over het verschil in smaak van gelagerde vs. ongelagerde grappa en welke grappa te kiezen. Ook al is 'smaak' natuurlijk vreselijk subjectief, ik heb onlangs geprobeerd de bewuste en onbewuste keuzes bij het kopen van een grappa onder woorden te brengen. Je vindt mijn ervaringen van de afgelopen bijna tien jaar in een van de blogs (zie de link: https://www.villagrappa.nl/grappa-kopen-de-keuzes-op-een-rij ) . Die (on)bewuste keuzes heb ik trouwens ook verwerkt in een 'grappa keuzehulp' op de website.

Nogmaals: het is echt subjectief en niet meer dan mijn weergave van de werkelijkheid. En juist daarom ben ik zo benieuwd naar jullie ervaringen.
Welke criteria hanteer je juist wel of juist niet, m.a.w. waar is mijn weergave incompleet?

Ik hoor het graag!

Ciao,
Ron
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Grappa

Ongelezen berichtdoor JayDie » 09 Mar 2017, 15:53

Onlangs een Grappa gekocht bij de Penny in Duitsland. Ik ben niet bekend met Grappa's, maar opzich vond ik het niet super slecht!

De 12 staat niet voor 12 jaar... 12 maanden ;-)
caravaggio-grappa-2564525.jpg
caravaggio-grappa-2564525.jpg (10.53 KiB) 1821 keer bekeken
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast