Welk "ander" distillaat drink je momenteel of heb je net op

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3971
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Welk "ander" distillaat drink je momenteel of heb je net op

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Feb 2024, 21:10

Casketje schreef:Er is gek veel goede rum beschikbaar, ..
Is het voor mij wel een nieuw te ontdekken wereld. De JW red van de rum weet ik wel te ontwijken, maar zit vaak toch wel aan de OB van de distileerderijen of stijlen waar ik goede ervaringen mee heb.
Heb ik een hekel aan gezoete rum, de demerara verpesten ze er mee, terwijl het verder best complex kan zijn. Ook wel eens wat van Plantation gehad, dat is een Franse club met eigen vaten. Ook veel te zoet.
Dan de rhum agricole, Franse stijl, ongezoet en wat grassig van karakter. Doet me ook wat aan rye whiskey denken.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Welk "ander" distillaat drink je momenteel of heb je net op

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 12 Feb 2024, 21:30

Is zonde dat de EU de zeer strenge locale regels aan rum maar laat versloffen om wat voor reden dan ook. Rest assure dat in in de Caraïben en andere delen van de wereld strenger met rum wordt omgegaan als hier met whisky. Zo is suikeren not done net als een drupje 40 yo toevoegen aan een 10 yo en er dan 40 yo opzetten.
Zo mag vanuit Cuban er geen rum naar Pluto Liverpool want daar schijnt een keer wat voorgevallen te zijn.
Overigens merk ik wel dat als het echt leeftijd heeft de spirits steeds dichter bij elkaar komen, ook cognac bijvoorbeeld. Vrij recent nog een 1945 - 2024 cognac van Wu Dram Clan weten te bemachtigen, staat nog dicht, maar heel benieuwd!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 709
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: Welk "ander" distillaat drink je momenteel of heb je net op

Ongelezen berichtdoor Uridium » 24 Mar 2024, 21:04

Een goede vriend van me werkt bij Herman Jansen, de producent van o.a. Notaris Genever.
Voor mn 50e verjaardag kreeg ik dit prachtige cadeau. Hij gaat nu open...

Afbeelding

Zeer complex, zacht, fruitig en 100% Schiedams, met stevige mout en een vleugje sardines.
8 x
Afbeelding

Rookie
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 Jan 2024, 06:41

Re: Welk "ander" distillaat drink je momenteel of heb je net op

Ongelezen berichtdoor Rookie » 01 Apr 2024, 01:13

Uridium schreef:Een goede vriend van me werkt bij Herman Jansen, de producent van o.a. Notaris Genever.
Voor mn 50e verjaardag kreeg ik dit prachtige cadeau. Hij gaat nu open...

Afbeelding

Zeer complex, zacht, fruitig en 100% Schiedams, met stevige mout en een vleugje sardines.



Wauw, dat klinkt erg goed. Vandaag eindelijk je samplepakket kunnen aanbreken en de Notarisbwas erg lekker. Een bijzondere, maar daardoor stak ie er juist tussenuit.

Mooie connectie om te hebben voor je :goedgedaan
1 x


Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten