Gezocht: whiskykopers

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
annapruis
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Apr 2015, 18:09

Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor annapruis » 23 Apr 2015, 18:15

Hoi!

Voor een item voor NOS op 3 ben ik op zoek naar mensen die whisky verzamelen, maar ook in whisky handelen. Wil je meewerken? Stuur me dan een mailtje (anna.pruis@nos.nl.). Het item gaat dus over de handel in premium whisky; ik leg je dan graag persoonlijk uit welk verhaal we precies willen vertellen.

Groetjes,

Anna
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor Pellie » 23 Apr 2015, 18:31

Welkom!
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Apr 2015, 18:40

En zoek je dan mensen uit NL of ook uit het buitenland?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 23 Apr 2015, 19:33

annapruis schreef:Hoi!

Voor een item voor NOS op 3 ben ik op zoek naar mensen die whisky verzamelen, maar ook in whisky handelen. Wil je meewerken? Stuur me dan een mailtje (anna.pruis@nos.nl.....). Het item gaat dus over de handel in premium whisky; ik leg je dan graag persoonlijk uit welk verhaal we precies willen vertellen.

Groetjes,

Anna


Ja Anna, wellicht een geweldig idee! Maar zou het niet een goed idee zijn, als U zich eerst eens voorstelt op dit forum en daarbij enige uitleg geeft over een en ander? U werkt kennelijk bij de NOS, dus dan zal dat best wel geloofwaardig zijn. Maar enige uitleg uwerzijds zou veel verklaren :) Dus, vertel iedereen op dit forum wat U van plan bent met "dat item op NOS 3". Wij hier, met z'n allen, willen niet op de een of andere manier "gehacked" worden, ik neem aan dat U dat begrijpt! Wellicht is enige uitleg een eyeopener voor velen op dit geweldige forum!
Op dit forum zijn alleen maar erg aardige mensen aanwezig, die niet geconfronteerd willen worden met mensen, die "de boel" verpesten. Ik doel nu niet op U, maar ook wij zijn uitermate zuinig op "ons forum".

R.
6 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 799
Lid geworden op: 11 Jun 2011, 20:36

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 23 Apr 2015, 19:36

I_SPEY schreef:
annapruis schreef:Hoi!

Voor een item voor NOS op 3 ben ik op zoek naar mensen die whisky verzamelen, maar ook in whisky handelen. Wil je meewerken? Stuur me dan een mailtje (anna.pruis@nos.nl......). Het item gaat dus over de handel in premium whisky; ik leg je dan graag persoonlijk uit welk verhaal we precies willen vertellen.

Groetjes,

Anna


Ja Anna, wellicht een geweldig idee! Maar zou het niet een goed idee zijn, als U zich eerst eens voorstelt op dit forum en daarbij enige uitleg geeft over een en ander? U werkt kennelijk bij de NOS, dus dan zal dat best wel geloofwaardig zijn. Maar enige uitleg uwerzijds zou veel verklaren :) Dus, vertel iedereen op dit forum wat U van plan bent met "dat item op NOS 3". Wij hier, met z'n allen, willen niet op de een of andere manier "gehacked" worden, ik neem aan dat U dat begrijpt! Wellicht is enige uitleg een eyeopener voor velen op dit geweldige forum!
Op dit forum zijn alleen maar erg aardige mensen aanwezig, die niet geconfronteerd willen worden met mensen, die "de boel" verpesten. Ik doel nu niet op U, maar ook wij zijn uitermate zuinig op "ons forum".

R.



Hier kan ik me alleen maar bij aan sluiten!
1 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Apr 2015, 20:14

I_SPEY schreef:[...] Wij hier, met z'n allen, willen niet op de een of andere manier "gehacked" worden, ik neem aan dat U dat begrijpt! [...]

Eh, nu schiet je toch een beetje door denk ik, René... Iemand met een nos.nl e-mail adres vertrouw ik wel :)

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat wat openheid van zaken wellicht de verzamelaars en handelaars onder ons wat sneller zou kunnen doen besluiten er een mailtje aan te wagen :)
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 23 Apr 2015, 20:45

Matti schreef:
I_SPEY schreef:[...] Wij hier, met z'n allen, willen niet op de een of andere manier "gehacked" worden, ik neem aan dat U dat begrijpt! [...]

Eh, nu schiet je toch een beetje door denk ik, René... Iemand met een nos.nl e-mail adres vertrouw ik wel :)

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat wat openheid van zaken wellicht de verzamelaars en handelaars onder ons wat sneller zou kunnen doen besluiten er een mailtje aan te wagen :)


Misschien dat zij zich beter had moeten profileren?

@Matti: je hebt helemaal gelijk, maar ik heb de afgelopen dagen téveel meegemaakt met dit soort situaties.
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

annapruis
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Apr 2015, 18:09

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor annapruis » 24 Apr 2015, 17:19

Journalisten willen vaak niet hun hele onderwerp op het internet te verklappen, omdat er toch mensen meelezen en je mensen niet op een idee wil brengen. Het zal niet de eerste keer zijn dat je je eigen onderwerp opeens ergens anders voorbij ziet komen ;)

Maar goed, ik zal het nog even verder toelichten. En mij zelf voorstellen: ik ben Anna en ik drink geen whisky. Maar ik heb de afgelopen week wel met heel veel whiskyverkopers, -drinkers en -makers gesproken.

Daarbij heb ik van meerdere kanten gehoord dat de prijzen voor bijzondere whisky's al een tijdje stijgen, maar de afgelopen tijd echt over de kop gaan. Meerdere mensen beschrijven de whiskyhandel als een soort aandelenhandel: door slim investeren kan je flink wat winst behalen. En af en toe genieten van je goede whisky natuurlijk.

Daarover wil ik een item maken.

Ik hoop dat het zo duidelijker is! Zo niet, laat maar weten.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Gezocht: whiskykopers

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 24 Apr 2015, 18:15

Ik heb wel nog een vraag, bedenking eigenlijk. Kunnen mensen ook anoniem hun verhaal doen? Want ik kan mij best voorstellen dat, als ze met naam en toenaam EN met hun gezicht op tv komen, er gegarandeerd mensen gaan zijn die hen kennen. Heel NL en (Vlaanderen) kan meekijken wat voor flessen die of die verkocht heeft of nog in zijn collectie heeft staan. Het kan dan niet zo moeilijk zijn voor mensen met slechte bedoelingen om eens 'langs te gaan' bij die verzamelaar en hem te helpen met het versassen van zijn waarvolste flessen. Er zijn in het verleden nog mensen slachtoffer geweest van diefstal.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort


Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast