Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 08 Feb 2015, 23:48

In sommige voorstel-topics wordt het genoemd, in andere niet. Toch vraag ik het me, puur uit interesse, wel eens af: wat voor werk doet de forumbezoeker eigenlijk? Van sommige regulars hier weet ik het wel (een beetje), maar van veruit de meesten niet. Het is best leuk om eens te weten!

De vraag is dus: wat voor werk doe je eigenlijk? (of: wat doe jij voor de kost? ;))

En zoals het bij een echte topicstart hoort moet ik maar aftrappen neem ik aan. Ik ben zzp'er en werk (freelance) als regisseur, editor en/of cameraman in de Nederlande televisie business. Daarnaast run ik een eigen bedrijfje dat bedrijfsfilms, evenementvideo's, instructiefilms, productvideo's, etcetera maakt.

En jij/jullie? :goedgedaan
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
OmeAnne
Senior
Senior
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 Mar 2013, 11:29
Locatie: Aldeboarn

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 09 Feb 2015, 09:26

Mijn beroep is Test Analist, of functioneel tester, test engineer. Geef het beest je een naam.
Ik werk bij een semi-overheidsorganisatie waar de projecten bijna altijd wel goed gaan. Je zou kunnen zeggen dat wij testers ons werk goed doen! Maar dat is ietwat te kort door de bocht.

Het functioneel testen an sich doe ik niet veel meer, ik hou mij meer bezig met incidenten en de analyse er van. Ik verzorg testdata voor externe partijen en geef deze ondersteuning als zij aan het testen zijn tegen onze systemen.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 09 Feb 2015, 09:31

OmeAnne schreef:Mijn beroep is Test Analist, of functioneel tester, test engineer. Geef het beest je een naam.
Ik werk bij een semi-overheidsorganisatie waar de projecten bijna altijd wel goed gaan. Je zou kunnen zeggen dat wij testers ons werk goed doen! Maar dat is ietwat te kort door de bocht.

Het functioneel testen an sich doe ik niet veel meer, ik hou mij meer bezig met incidenten en de analyse er van. Ik verzorg testdata voor externe partijen en geef deze ondersteuning als zij aan het testen zijn tegen onze systemen.

Interessant! Dat zijn ICT systemen dan, neem ik aan?
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
OmeAnne
Senior
Senior
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 Mar 2013, 11:29
Locatie: Aldeboarn

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 09 Feb 2015, 09:38

Eh ja inderdaad, tsja voor mij zo vanzelfsprekend dat je dat wel eens vergeet te melden!

Of zoals mijn oma altijd zegt: Iets met kompjoeters toch? :bigsmile
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Feb 2015, 10:44

Kan ik niet achterblijven: ik zit ook in de ICT, maar een stapje eerder in het proces: ik ben web-programmeur en hou me voornamelijk bezig met frontend (het stuk waar je als gebruiker tegenaan kijkt en mee interacteert), een beetje backend (de achterliggende software en systemen) en serverbeheer.

Daarnaast zijn er natuurlijk DrankVinder en Het Whisky Forum die beiden ook wel verdacht veel trekjes hebben van een werkplek ;)

En vanuit een vorige carrière doe ik hier en daar nog wat fotografie (portret, podium en reportage).
2 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 09 Feb 2015, 10:52

Veel ICT'ers hier,
Ik ben momenteel werkzaam als programmanager Network security and compliances bij een Amerikaans bedrijf. Ik ben wereldwijd verantwoordelijk voor de netwerkbeveiling en dat we ons aan de verschillende wetten en procedures wat betreft data. Zolang wij niet in het nieuws komen doe ik mijn werk goed :bigsmile

Ander voordeel is dat ik geregeld op vliegvelden te vinden ben :smullen
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 09 Feb 2015, 11:01

Ik zit precies op het verkeerde forum ... :lol:
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Banzai » 09 Feb 2015, 11:07

Ik ben een IT System and Support Engineer. Valt wel op dat veel IT'ers aan de zware alcohol zitten :lol:
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 09 Feb 2015, 11:07

Ik ben zelfstandig reisondernemer.
Ik heb jarenlang op het reisbureau gewerkt en ruim drie geleden de stap gemaakt om voor mezelf te beginnen. En daar nog geen seconde spijt van gehad. Ik ben aangesloten bij The Travel Club, inmiddels de grootste organisatie in Nederland voor zelfstandige reisondernemers. Ik werk vanuit huis en kom op afspraak bij de mensen thuis. Wanneer het hen uitkomt. Ik ben dus ook gewoon 's avonds en in het weekend bereikbaar en dat bevalt mij uitstekend. Doordat ik nu volledig onafhankelijk kan opereren kan ik vrijwel altijd de wensen van mijn klanten realiseren. En dat is fantastisch om te doen! Mensen gaan toch doorgaans voor hun plezier op vakantie ;)
En goed om te weten: je kunt voor vrijwel alle vakantiewensen uitstekend bij mij terecht. Ik merk dat mensen nog wel eens denken dat het alleen om reizen naar Schotland gaat. En hoewel dat zeer zeker een favoriete bestemming is van me (ik ben er geloof ik al wel 30x geweest) ben ik ook goed thuis in veel andere bestemmingen. Ik mag graag reizen zullen we maar zeggen ;) Op mijn website staat een lijstje van landen welke ik reeds heb mogen bezoeken. (http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel)
2 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 09 Feb 2015, 11:15

Banzai schreef:Ik ben een IT System and Support Engineer. Valt wel op dat veel IT'ers aan de zware alcohol zitten :lol:

Zo het komen door de werk(druk)? :)
1 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 09 Feb 2015, 11:15

laddie teun schreef:Ik ben zelfstandig reisondernemer.
Ik heb jarenlang op het reisbureau gewerkt en ruim drie geleden de stap gemaakt om voor mezelf te beginnen. En daar nog geen seconde spijt van gehad. Ik ben aangesloten bij The Travel Club, inmiddels de grootste organisatie in Nederland voor zelfstandige reisondernemers. Ik werk vanuit huis en kom op afspraak bij de mensen thuis. Wanneer het hen uitkomt. Ik ben dus ook gewoon 's avonds en in het weekend bereikbaar en dat bevalt mij uitstekend. Doordat ik nu volledig onafhankelijk kan opereren kan ik vrijwel altijd de wensen van mijn klanten realiseren. En dat is fantastisch om te doen! Mensen gaan toch doorgaans voor hun plezier op vakantie ;)
En goed om te weten: je kunt voor vrijwel alle vakantiewensen uitstekend bij mij terecht. Ik merk dat mensen nog wel eens denken dat het alleen om reizen naar Schotland gaat. En hoewel dat zeer zeker een favoriete bestemming is van me (ik ben er geloof ik al wel 30x geweest) ben ik ook goed thuis in veel andere bestemmingen. Ik mag graag reizen zullen we maar zeggen ;) Op mijn website staat een lijstje van landen welke ik reeds heb mogen bezoeken. (http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel)

Wat ben je toch een commerciële jongen ;) Meteen weer reclame maken :gnif :hoedaf

Wel geinig dat er inderdaad een hoge concentratie IT'ers blijkt te zijn. Ik kom overigens ook oorspronkelijk uit de ICT, alhoewel, ik heb Technische Informatica gestudeerd maar daarna ben ik vrij snel richting de video productie gegaan (en opleiding in gedaan). M'n ICT achtergrond komt me nog dagelijks goed van pas met montage, graphics, media management (harde schijven met programma media, backups, etc) dus dat is een prima basis geweest achteraf. Zo heb ik ook 3 jaar poker TV gemaakt voor binnen- en buitenland en heb ik bij die werkgever het live graphics systeem en toernooi logging applicatie mogen ontwikkelen en beheren. Uiteraard met een externe aannemer, maar als opdrachtgever praat het toch makkelijk als je "de taal" spreekt heb ik gemerkt.
0 x
BAM! - ook op Facebook

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor whiksy » 09 Feb 2015, 11:27

daytona955 schreef:
Banzai schreef:Ik ben een IT System and Support Engineer. Valt wel op dat veel IT'ers aan de zware alcohol zitten :lol:

Zo het komen door de werk(druk)? :)

Of andere beroepsgroepen kunnen gewoon niet met fora overweg
2 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Harrie » 09 Feb 2015, 11:28

Nou, ik zit in een hele andere hoek. Ik werk op het conservatorium in Groningen waar ik klassieke muziekfestivals en concoursen organiseer. Geen ICT voor mij dus (hoewel ik wel de websites van de festivals beheer, maar dat is alleen het simpele vulwerk op basis van kant-en-klare CMS'en).
0 x
Afbeelding

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor whiksy » 09 Feb 2015, 11:36

Harrie schreef:...hoewel ik wel de websites van de festivals beheer...

I rest my case.

Vooruit, ik ben ook uitzondering op de regel. Ik doe administratief werk voor een grote zorgverzekeraar. Daarnaast heb ik besloten toch maar een opleiding te volgen, ik studeer nu Communicatie aan Fontys te Eindhoven. Verder zelfstandig ondernemer als fotograaf, hoewel dat op een laag pitje staat momenteel.
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Feb 2015, 11:40

Werk op de Hogeschool Rotterdam ( 33000 studenten en 3000 medewerkers ) op de afdeling Financiën -Grootboek.
In de bedrijfssferen wordt het wel accounting en/of general ledger genoemd.
O.a. bezig aan jaarrekening e.d. Maar ook beheren van diverse geldstromen. Beheer van budgetten van de diverse opleidingen en de doorbelasting vanuit diverse afdelingen aan elkaar alsmede van de cateraars, administratie voeren voor het kunst lyceum en de financiele input vanuit de salarissystemen met daarbij het beheer van de diverse salarisrekeningen. het beheren van bankkosten en rente is een onderdeel. Maar vooral veel controlewerk. Daarnaast doe ik de btw, wat bij ons wat lastiger kan zijn vanwege publieke en private geldstromen.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten