Filliers Jenever

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Filliers Jenever

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 22 Feb 2010, 19:52

Gelijk heb je Hans! Ik kan je echt wel begrijpen. Kunnen we nu terug praten over whisky? Ik heb voor de gelegenheid eens een 1990 Filliers uitgeschonken. Wat is dit ZAAALIG!! Wat een neus man. Dit kan echt wel doorgaan voor een whisky. Op het label staat dat ie gerijpt is op Amerikaanse eikenvaten. Dat zullen dan wel bourbonvaten zijn want hij doe mij er vreselijk aan denken. Alleen qua smaak is het toch even anders, maar je zou nooit kunnen zeggen dat het een jenever is indien je het niet op voorhand zou weten.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Feb 2010, 19:56

johan brugge schreef:Kunnen we nu terug praten over whisky?

Yes! Mee eens, al wordt aan de bar 'vanalles' besproken :-)
johan brugge schreef:Ik heb voor de gelegenheid eens een 1990 Filliers uitgeschonken. Wat is dit ZAAALIG!! Wat een neus man. Dit kan echt wel doorgaan voor een whisky. Op het label staat dat ie gerijpt is op Amerikaanse eikenvaten. Dat zullen dan wel bourbonvaten zijn want hij doe mij er vreselijk aan denken. Alleen qua smaak is het toch even anders, maar je zou nooit kunnen zeggen dat het een jenever is indien je het niet op voorhand zou weten.

Eh... Whisky zei je toch? :Scratch

:Slainte
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 22 Feb 2010, 20:04

Euhmm ... Tja, daar ga ik even de mist in hè? :D Nu ja. Ik zal wat tasting notes posten in de topic van die korenwijn. Eerst nog wat genieten.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Proefnotitie Filliers 1990 ~ Graanjenever

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 22 Feb 2010, 20:23

Hier is een eerste poging. Waarschijnlijk komen er nog wel een paar. Oefening baart kunst zeggen ze toch? :D

Filliers 1990 ~ Graanjenever
Kleur: donker goud

Neus:
Bourbon, heel duidelijk. Doet me heel sterk denken aan Jack Daniels Single Barrel (weet ik, is geen bourbon). Wat rokerig, maar heel complex. Frisse geur van heidegras.

Smaak:
Olie-achtig in de mond. In het begin heel zacht met nadien meer en meer peper op de tong. Dit is nu al duidelijker een heel sterke jenever ipv whisky. Het blijft wel heerlijk drinkbaar.

Finish:
Het plakt aan je tong en je kaken. De bourbon komt er nu nog amper aan te pas, maar het geeft de jenever wel een zachte afdronk. De tranen van de jenever komen slechts heel langzaam naar beneden gerold. Sommigen blijven zelfs gewoon aan je glas plakken. Heel lekker voor een jenever. Een aanrader.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver
Berichten: 882
Lid geworden op: 17 Aug 2009, 09:05
Locatie: Like A Rolling Stone ...
Contact:

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 22 Feb 2010, 21:44

Die was wel grappig Johan! :lol: Vraag je me om weer over whisky te gaan praten en dan begin je een jubelzang op jenever (trouwens ook niet verkeerd hoor!) :goedgedaan

Ik houd me aanbevolen voor een monster, en je weet, in deze rubriek is het net als in een echte kroeg. je mag over van alles l...en, zolang het met respect voor elkaar is. En dat zit wel goed hier.

sleep well,
Hans
:canada

Die laatste is vanwege de Olympische Spelen
0 x


Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast