Whisky en/in (Sociale) Media (Social media)

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Whisky en/in (Sociale) Media (Social media)

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Jul 2013, 19:06

Uit The Glenlivet Alpha
Soundwave schreef:Social media is nu eenmaal een sneller middel om op de hoogte te blijven dan de webshops zelf.

En daar valt dit forum ook onder.
Waarom zetten ze het hier niet even neer? Dan kan iedereen het lezen ook mensen zonder een Facebook account. Omdat er op Facebook al zo veel mensen reageren.... Pieter !
Ik dus uit principe niet (maar dat is hier al meer dan bekend ;) ).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Whisky en Sociale media (Social media)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Jul 2013, 19:53

Piet schreef:
Soundwave schreef:Social media is nu eenmaal een sneller middel om op de hoogte te blijven dan de webshops zelf.

En daar valt dit forum ook onder.
Waarom zetten ze het hier niet even neer? Dan kan iedereen het lezen ook mensen zonder een Facebook account. Omdat er op Facebook al zo veel mensen reageren.... Pieter !
Ik dus uit principe niet (maar dat is hier al meer dan bekend ;) ).


Hahaha ik wíst gewoon zeker dat jij hier op zou reageren Piet! Voor de goede orde, ik snap die principes heel goed hoor, maar het is makkelijker natuurlijk dat je 1 kanaal hebt waar bv 1000 mensen je volgen dan dat je op verschillende platforms een berichtje moet plaatsen. En ik dacht dat het forum ook niet bedoelt was als direct reclame platform voor verkopers toch?

Je kunt natuurlijk ook gewoon een nep FB accountje aanmaken, alleen om bepaalde mensen, bedrijven, instanties, winkels, etc te volgen toch? Doe je met Twitter tenslotte ook. Dat vind ik persoonlijk maar een suf medium. Berperkt tot 140 karakters en een stortvloed aan nutteloze hashtags.
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Jul 2013, 20:58

Soundwave schreef: En ik dacht dat het forum ook niet bedoelt was als direct reclame platform voor verkopers toch?

Jawel hoor. Dat mag en gebeurt ook, in "Vraag en aanbod".
Het aanbod kan van particuliere leden zijn maar ook van commerciële instellingen zoals webshops, slijterijen, importeurs etc. die hun speciale aanbiedingen en nieuwe releases in de schijnwerper zetten.


Soundwave schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon een nep FB accountje aanmaken

Ik ben realist genoeg om dat al heel lang te hebben, maar niet héél actief. Kijk Twitter is andere koek ! Daar ben ik inderdaad actief en trekt zonder meer veel bezoekers.... los van de (gratis) Twastings !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Jul 2013, 21:15

Haha nou ik heb je geliked hoor!
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Jul 2013, 23:12

piet toch al lange tijd een fake account... schrik! :D

wat dat betreft ben ik zelf toch wel zeer ouderwets.
ik doe absoluut niet aan facebook, tweeter of wat dan ook. social media noem ik ook wel eens Asociaal media.
online is het allemaal vast heel leuk hoor, maar in "real life" vind ik het zo storend dat praktisch niemand meer echt aandacht voor elkaar heeft, alles en iedereen krijgt volgens mij binnen 10 jaar een bochel van het naar beneden staren naar het telefoontje en niet meer opkijken naar een ander...

maarja, genoeg gezeurd, kon het even niet laten, maar het gaat hier over de alpha.. on topic.. ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Jul 2013, 23:38

Da's toch wel een tijdelijk fenomeen denk ik. Net als keihard bellen in de trein een tijdje in was en ook langzaam weer minder is geworden. Mensen bewegen toch altijd weer richting menselijk contact en fatsoen :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Jul 2013, 23:41

Matti schreef:Da's toch wel een tijdelijk fenomeen denk ik. Net als keihard bellen in de trein een tijdje in was en ook langzaam weer minder is geworden. Mensen bewegen toch altijd weer richting menselijk contact en fatsoen :)


Ik hoop het :)

niets tegen bijvoorbeeld smartphones e.d., wel tegen de manier hoe men er mee omgaat ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Jul 2013, 23:50

henri schreef:
Matti schreef:Da's toch wel een tijdelijk fenomeen denk ik. Net als keihard bellen in de trein een tijdje in was en ook langzaam weer minder is geworden. Mensen bewegen toch altijd weer richting menselijk contact en fatsoen :)


Ik hoop het :)

niets tegen bijvoorbeeld smartphones e.d., wel tegen de manier hoe men er mee omgaat ;)

Ditto. Ik zou niet meer zonder kunnen (al is het maar omdat een papieren agenda niet werkt bij mij en een agenda-app op de smartphone gekoppeld aan een webapp wel :)), maar probeer wel altijd aan tafel het ding in de zak te houden en ook als ik ergens met vrienden ben ben ik meestal degene die mensen (enigszins belerend en lichtelijk iritant) tot de orde roept over hun kruiskijk-gedrag.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Jul 2013, 23:58

heel goed. :goedgedaan

laatste wat ik er hier over zeg ( omdat het hier over de alpha hoort te gaan ) is dat ik zelfs een keer weggelopen ben op een avond van mijn dartcompetitie omdat 4 van mijn dartmaten niet uit hun telefoon waren te slaan terwijl een andere teammaat een spannende partij aan het spelen was.. :boos
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Jul 2013, 00:12

henri schreef:...( omdat het hier over de alpha hoort te gaan ) ...

Nu niet meer hoor. Het mag weer ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Whisky en Sociale media (Social media)

Ongelezen berichtdoor henri » 02 Jul 2013, 00:35

oehoehoe... hier ga ik morgen eens even rustig voor zitten.... :evil:

hahaha, geintje, ik zal me inhouden. :gnif
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 02 Jul 2013, 09:10

Piet schreef:
henri schreef:...( omdat het hier over de alpha hoort te gaan ) ...

Nu niet meer hoor. Het mag weer ;)

Hee, een social media topic. #vindikleuk

Ook ik ben nog zo'n dinosaurus die faceboekt, twit, noch myspacet. Mijn telefoon sms't nog in zwart-wit. Als webontwikkelaar moet ik mij eigenlijk kapotschamen. Maar wat ik wel jammer vind is dat de allernieuwste whiskynieuwtjes aan mij voorbijgaan. Maar aan de andere kant scheelt dat ook weer wat €'s. #ikkoopteveelwhisky
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
Tipo33
Actief lid
Actief lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 Jun 2013, 00:15

Re: Whisky en Sociale media (Social media)

Ongelezen berichtdoor Tipo33 » 02 Jul 2013, 09:47

Aangezien ik van na 1980 :zwijg ben, heb ik wel facebook. Iemand een goede tips voor leuke facebook sites?
Op dit moment heb ik alleen Laphroaig in het Whisky-thema!
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whisky en Sociale media (Social media)

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Jul 2013, 10:57

turfsmurf schreef:Maar wat ik wel jammer vind is dat de allernieuwste whiskynieuwtjes aan mij voorbijgaan.

Het is maar net wat je interessant vindt maar ik denk dat de meest relevante nieuwtjes toch (ook) hier te lezen zijn in "Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden". Bottelingen, tsja dat is zo wie zo niet bij te houden.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
C C K
Senior
Senior
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 Mar 2013, 20:40
Locatie: Leiden

Re: Whisky en Sociale media (Social media)

Ongelezen berichtdoor C C K » 02 Jul 2013, 11:42

Ik ben ongeveer van de generatie die er mee is opgegroeid (op m'n 7e stond er een computer in huis, alhoewel m'n pa vrij vroeg daarmee was) en zie toch echt meer de voordelen dan de nadelen van social media. In menig opzicht verschilt Facebook niet van praten op een forum, behalve dat op Facebook men's voyeurisme/exhibitionisme meer tot uiting komt. :P En natuurlijk is Facebook een stuk massaler.

Tipo33 schreef:Aangezien ik van na 1980 :zwijg ben, heb ik wel facebook. Iemand een goede tips voor leuke facebook sites?
Op dit moment heb ik alleen Laphroaig in het Whisky-thema!


De beste tip die ik je kan geven is een aanvraag doen om in 'The Malt Maniacs & friends' groep (op Facebook dus) te mogen, naar mijn weten wordt iedereen hier toegelaten. Hele gezellige, informatieve groep waar het alleen over whisk(e)y gaat en de Malt Maniacs zelf ook enthousiast aan bijdragen! :goedgedaan
0 x
Afbeelding


Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten