Soundwave & Whisky
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Soundwave & Whisky
Naast het verzamelen en drinken van whisky heb ik ook een aardige collectie Transformers en dan met name heel veel verschillende uitgaves van Soundwave (vandaar de nickname). Deze week heb ik een nieuwe toegevoegd aan mijn collectie en kwam ik op het idee om iets geks te gaan doen, namelijk foto's maken van Soundwave met telkens een andere whisky vergezeld van wat proefnotities. Deze zullen straks te vinden zijn op Soundwave & Whisky 
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Re: Binnenkort: Soundwave & Whisky
JayDie schreef:Ben benieuwd!
Staan er inmiddels 2 op, maar nog zonder notities en ik ga zelf een lightbox in elkaar knutselen om wat mooiere foto's te kunnen maken, zoals deze http://strobist.blogspot.nl/2006/07/how-to-diy-10-macro-photo-studio.html
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

als je een stapje verder wil moet je de folders in de gaten houden, af en toe hebben ze draagbare fotostudios in de aanbieding. Ik weet niet meer wie de vorige was, maar het kan zo de Aldi zijn geweest, daar zit alles in wat je nodig hebt om leuke foto's te maken en voor weinig. Sterker nog, deze worden op andere websites/winkels voor 2 of zelfs 3x over verkocht.
hier heb je hem ook met verschillende opties:
https://www.koopgoedkoop.nl/hobby-speel ... fotostudio
ik heb hier ooit een green screen gekocht, goede service, snelle levering en niet duur.
Maar je kan ook een leuk effect krijgen met een A3tje of A4tje tegen een gelijk gekleurde muur, wit of grijs.
Zo heb ik ook een foto gemaakt van een whisky fles voor Whiskybase
hier heb je hem ook met verschillende opties:
https://www.koopgoedkoop.nl/hobby-speel ... fotostudio
ik heb hier ooit een green screen gekocht, goede service, snelle levering en niet duur.
Maar je kan ook een leuk effect krijgen met een A3tje of A4tje tegen een gelijk gekleurde muur, wit of grijs.
Zo heb ik ook een foto gemaakt van een whisky fles voor Whiskybase
- Bijlagen
-
- Knockando-1982.png (257.81 KiB) 1325 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MichelC op 19 Feb 2013, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
En, heel belangrijk: zorg dat je de juiste lens gebruikt (liefst zo tussen de 50 en 150mm kleinbeeld-equivalent) en dus van een redelijke afstand fotografeert. Anders krijg je al snel 'bol' staande flessen 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- MichelC
- Top bijdrager

ja, zeker niet kleiner (18mm oid.) want dan krijg je een fish-eye effect...plus het plafond erbij...tenzij dat is wat je bedoeld.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

MichelC schreef:ja, zeker niet kleiner (18mm oid.) want dan krijg je een fish-eye effect...plus het plafond erbij...tenzij dat is wat je bedoeld.
Volgens mij mis je de hint.
Ter voorkoming van vervorming is 50mm op kleinbeeld wel een minimum.
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Klopt, maar ik mis em niet, komt misschien zo over...maar ik zeg eigenlijk precies hetzelfde als hem of ik vul hem aan of bevestig hem...sorry.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Re: Soundwave & Whisky
haha hey bedankt voor de aanbevelingen! maar ik ben zeker geen hobby fotograaf hoor. Ik vind het leuke ervan nu juist altijd om met de goedkoopst mogelijke zooi zelf iets in elkaar te knutselen en er wat van te maken. Verder ben ik redelijk bedreven in photoshop om lelijke smartphone foto's goed te kunnen pimpen, mits ik er zin in heb in mijn vrije tijd.
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”