Whisky curiositeiten, rariteiten, etc.
Whisky curiositeiten, rariteiten, etc.
Tsja, waar dit te plaatsen ?
Ik vond het toch wel het delen waard, vandaar dit onderwerp maar geopend. Zo zijn er vast nog meer.
Bij T-Drinks vond ik onder "Overig Whisky" deze fles. Althans ik neem aan dat het een fles is:
Mod: Helaas plaatje bestaat niet meer.
Ik vond het toch wel het delen waard, vandaar dit onderwerp maar geopend. Zo zijn er vast nog meer.
Bij T-Drinks vond ik onder "Overig Whisky" deze fles. Althans ik neem aan dat het een fles is:
Mod: Helaas plaatje bestaat niet meer.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Whisky curiositeiten, rariteiten, etc.
Ziet er idd mooi uit, maar wat zit er in? Er staat geen bijkomende informatie bij en ik kan het label op de 'fles' niet lezen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Flessenstop met cijferslot
Niet een specifiek whisky-rariteit maar het verdient hier toch ook een plekje.
henrihenrynl schreef:geen whisky maar wel een handige gadget voor straks na de feestdagen, moet het goed duur spul weer goed bewaakt worden, dan is een slot wel erg handig, ook leuk als kado, als je iemand helemaal gek wil maken geef je het zonder code kado en veel succes met het ontcijferen![]()
http://www.wijnalscadeau.nl/online_best ... natie.html
zo hebben ze ook een "dont break the bottle" spel/slot, again, die dingen blijven leuk om je whiskykado mee op te leuken of veilig te stellen tegen de devil share, bepaal zelf of je ook de handleiding meegeeft, haha.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Hier ook nog een collectie aan bijzondere whisky geschenken: http://www.oudamsterdam.nl/Overig/glasfiguren.html
(ben niet zo goed in het linken van plaatjes
)
(ben niet zo goed in het linken van plaatjes
0 x
WhiteMonkey schreef:Hier ook nog een collectie aan bijzondere whisky geschenken: http://www.oudamsterdam.nl/Overig/glasfiguren.html
(ben niet zo goed in het linken van plaatjes)
Is vlak bij het CS, maar vanwege de toeristen-lokatie helaas ook toeristen-prijzen.
Eigenlijk gaat het alleen om de verpakking, en heeft met de whisky niets van doen.
Maar wel leuk als je eens iets anders kado wil doen.
0 x
dmace schreef:WhiteMonkey schreef:Maar wel leuk als je eens iets anders kado wil doen.
Voor het geval je me een plezier wilt doen......doe maar gewoon een normale fles
0 x
WhiteMonkey schreef:Hier ook nog een collectie aan bijzondere whisky geschenken: http://www.oudamsterdam.nl/Overig/glasfiguren.html
Prachtig ! Voor de truckers onder ons lijkt me zo'n tankwagen of pick-up toch wel een hebbeding
0 x
Het kleinste flesje met whisky: Dalmore, Just Miniatures Ltd
Uit: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
Matthijs schreef:
Net gekregen van een vriend van me die het heeft meegenomen als souvenir uit Edinburgh. Altijd leuk!
Hoeveel is dat? 5ml ofso?
De nauwelijks met het blote oog te lezen kleine lettertjes vertellen mij dat het een 12 jaar oude Dalmore betreft, 43%!
Edit: even googlen leert mij:The smallest bottle of whisky in the world as seen in the Guinness Book of World Records.
Contains genuine Dalmore Single Malt Scotch Whisky.
Strength / ABV : 43%
Size : 0.13cl / 1.3ml
Packaging : Glass
Country / Region : Scotland / Highland
This miniature contains 0.05 units of alcohol
0 x
Dit hoort ook wel hier thuis. Uit: Pipetflesje. Zie ook de discussie aldaar.
Piet schreef:Kijk, dit is nu zo'n hebbedingetje dat ik van een vriend kreeg die mijn ogen zag glanzen bij het zien van dit kleinood. Een "The Glenlivet pipetflesje" zoals ik het maar noem. Blij als een kind.
0 x
Piet schreef:Dit hoort ook wel hier thuis. Uit: Pipetflesje. Zie ook de discussie aldaar.Piet schreef:Kijk, dit is nu zo'n hebbedingetje dat ik van een vriend kreeg die mijn ogen zag glanzen bij het zien van dit kleinood. Een "The Glenlivet pipetflesje" zoals ik het maar noem. Blij als een kind.
Kan het me goed voorstellen, Piet, 'n echt hebbedingetje
0 x
Die "mini-distilleerderij" uit Piet z'n 1e bericht is heel leuk om te hebben, maar ik vind hem zijn 139eu niet waard om aan te schaffen.
0 x
Afgelopen November voor mijn verjaardag gekregen

waar het vandaan komt ???? ben der wel blij mee...,

waar het vandaan komt ???? ben der wel blij mee...,
0 x
Groeten Richard
Na de flessenstop met cijferslot nu nog een manier om te voorkomen dat anderen even snel uit je fles drinken
0 x
JayDie schreef:Na de flessenstop met cijferslot nu nog een manier om te voorkomen dat anderen even snel uit je fles drinken
Hiermee kun je in elk geval een drankje verdienen
.... en wie 
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”