Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Okt 2011, 21:42

Esquire, vijf herfstcocktails:

Of je nu graag Ierse, Schotse of rye whiskey drinkt - misschien drink je zelfs bourbon - Esquire raadt je aan om er eens een cocktail van te maken. Daarom heeft het Esquire Institute for Advanced Cocktail Mixology een vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten bij elkaar gezocht die je dit najaar tevreden richting de winter zullen voeren.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Squat 'N Oats
Senior
Senior
Berichten: 133
Lid geworden op: 10 Sep 2011, 08:04

Re: Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Ongelezen berichtdoor Squat 'N Oats » 04 Okt 2011, 19:09

Ga binnenkort de Old Fashioned eens proberen, maar dat is puur omdat ik altijd begin te watertanden als Don Draper ze drinkt in Mad Men..dan gaan ze ook vrij rap :lekker

Afbeelding

:jazzybass -Niels-
0 x
Afbeelding
A man with convictions finds an answer for everything. Convictions are the best form of protection against the living truth.

-Max Frisch-

nubian
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 Feb 2012, 12:26
Locatie: Vlaanderen
Contact:

Re: Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Ongelezen berichtdoor nubian » 09 Feb 2012, 17:35

Bedankt voor de tip!
Brain Duster lijkt mij een lekker cocktail (gevaarlijk maar ik wil me gerust "opofferen" )om eens binnenkort uit te proberen.
Cheers
:Proost
0 x
Whisky met cola of ijs!!!! NEVER!!!!

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Ongelezen berichtdoor totalatool » 22 Aug 2013, 12:27

De site van Esquire zal zijn gewijzigd, want de lijst is nu hier te vinden.

Ik heb gisteren bij de slijter eens gevraagd of hij ook Angostura bitter verkocht, en tot mijn lichte verbazing toverde hij een flesje tevoorschijn van achter de toonbank voor dezelfde prijs als Drankdozijn ervoor vraagt.
Ik heb al een tijdje het plan eens een Old Fashioned te maken, inderdaad vanwege Mad Men, dus ik heb die Angostura meteen meegenomen. Thuis bleken helaas de ijsklontjes op en dus moest ik nog een dag wachten, maar vanavond ga ik het eens proberen. Dat, en een mojito voor m'n vrouw. Die is denk ik iets minder gecharmeerd van een cocktail waarbij ik de suiker moet pletten met een klein huisdier. ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Ongelezen berichtdoor Yapi » 13 Okt 2013, 22:27

Squat 'N Oats schreef:Ga binnenkort de Old Fashioned eens proberen, maar dat is puur omdat ik altijd begin te watertanden als Don Draper ze drinkt in Mad Men..dan gaan ze ook vrij rap :lekker

Afbeelding

:jazzybass -Niels-


Wel, ikzelf eindelijk ook eens de proef op de som gepakt... Heerlijke cocktail zeg! Wel in een top bar, jerry Thomas speakeasy in Rome. Ik denk wel binnenkort enkele goeie vermouths aan te schaffen om enkele whisky's eens te pimpen in een leuke cocktail. Vermouth del professore gedronken, mooie vermouth zeg!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Ongelezen berichtdoor Yapi » 19 Jan 2014, 19:53

Daad bij het woord gevoegd. Mijn vrouw is een ziekjes, en dan helpt een fris drankje wel om de keel te smeren.
Volgende cocktail uit m'n botten geschud om haar een pleziertje te doen:

1/6 Ridgemont Reserve 1792,
1/6 Benchmark 8 Bourbon,
1/3 Vermouth Del Professore &
1/3 RoomeR voor een vleugje bitter.
Medium crushed ice.

mist eigenlijk enkel nog eventueel een muntblaadje en een schijfje sinaas.
Mooie combinatie, al zeg ik het zelf. Die Vermouth is echt een aanrader om eens een bourbon door te mengen. Denk trouwens dat ie nagenoeg elke living bottle wel tot nut kan dienen wat cocktails betreft!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Vijftal heerlijke whiskeycocktailrecepten

Ongelezen berichtdoor Yapi » 29 Okt 2014, 21:36

Yapi schreef:
Squat 'N Oats schreef:Ga binnenkort de Old Fashioned eens proberen, maar dat is puur omdat ik altijd begin te watertanden als Don Draper ze drinkt in Mad Men..dan gaan ze ook vrij rap :lekker

Afbeelding

:jazzybass -Niels-


Wel, ikzelf eindelijk ook eens de proef op de som gepakt... Heerlijke cocktail zeg! Wel in een top bar, jerry Thomas speakeasy in Rome. Ik denk wel binnenkort enkele goeie vermouths aan te schaffen om enkele whisky's eens te pimpen in een leuke cocktail. Vermouth del professore gedronken, mooie vermouth zeg!


wel, een jaar later heeft hij een vaste plaats op mijn tv tafeltje... 5cl goeie Bourbon, momenteel is dat de ridgemont reserve, voor suikervervanger gebruik ik agavesiroop, nog enkele druppels angostura bitters met een vleugje Vermouth Del professore. 3 ijsblokjes, en klaar (sinaas zou ik er bijdoen in de zomer of zo, zo s' avonds voor de buis niet zo belangrijk)
0 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten