NaT Gall & Gall Voorhof, 15 april 2010 te Lelystad

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

NaT Gall & Gall Voorhof, 15 april 2010 te Lelystad

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Apr 2010, 09:43

Los van dat we nog geen forumleden uit Lelystad hebben of zelfs uit Flevoland, gebeurt er erg weinig op whisky gebied "dicht bij huis". Althans dat dacht ik. Kennelijk is het ook een kwestie van (Internet)communicatie.
Ik kwam er pas gisteren achter (of eigenlijk mijn vrouw die de lokale krantjes leest) dat hier letterlijk op steenworp afstand een NaT is vanavond, georganiseerd door een van de Gall & Gall's (Voorhof) in het Golf Event Center, Lelystad.
Ik kon hier Steve the Bagpiper Player horen spelen :Pipersmile
Binnen werd de avond aan elkaar gepraat door die andere "Schot", Henri Goossen :duimop

De organisator, Andrew Vosselman van "Gall & GallAlbert Heijn Voorhof" heeft me uitgenodigd om "mee te doen". Hoewel dat niet lukte ben ik later op de avond wel nog even gaan polsen hoe de sfeer was. En die was goed. Het was een gezellig "volle bak" (niet té). Ik kwam tijdig voor de laatste proefronde die een mooie "diepte tasting" (oba vertikaal) van The Glenlivet opleverde, van de New spirit tot de 25 yo ! Dit onderdeel werd gebracht door het welbekende "whisky echtpaar" "Wim (en Marijke) de Ridder" (whisky-ambassadeur van Pernod Ricard). Zie ook The Glenlivet Signature tasting notebook.

Ook was er voor de sigarenliefhebbers (ik schrok even toen ik het hoorde, maar die moesten toch echt buiten roken) een heuse sigarenmaker, èh sigarenmaakster (Ria Bos) aanwezig, die als een van de weinigen het ambacht nog uitoefent.

In Whisky Passion vond ik nog wel een artikel van vorig jaar, Whisky proeverij Gall & Gall Voorhof te Lelystad op 3 april 2009.

In elk geval zal ik dit ook aangrijpen om Flevoland, en in het bijzonder Lelystad óók op de Internet-whisky-kaart te zetten want daar ontbreekt het nog aan. Ik weet dat er meer gebeurt maar het enige dat op onze agenda staat is de Whisky Xperience in Almere.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Re: NaT Gall & Gall Voorhof, 15 april 2010 te Lelystad

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Apr 2010, 10:23

Piet schreef:In Whisky Passion vond ik nog wel een artikel van vorig jaar, Whisky proeverij Gall & Gall Voorhof te Lelystad op 3 april 2009.

In elk geval zal ik dit ook aangrijpen om Flevoland, en in het bijzonder Lelystad óók op de Internet-whisky-kaart te zetten want daar ontbreekt het nog aan. Ik weet dat er meer gebeurt maar het enige dat op onze agenda staat is de Whisky Xperience in ALmere.

Dus het lijkt erop dat deze G&G tasting een jaarlijks terugkerend evenement is? Nou, vast in je agenda, Piet, evenals die Mitra WX! Is er een keer wat in de buurt te doen, dan ... :nono
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Apr 2010, 15:39

Ook even een korte proefimpressie van
The Glenlivet range toegevoegd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Apr 2010, 21:01

Nog een aardig detail was de limousines service.

Deelnemers die ergens in Lelystad moesten zijn konden hiermee worden thuisgebracht. Ik was op de fiets (een kilometertje of zo) maar anders is dit natuurlijk (los van de noodzaak een Bob te hebben !) een unieke kans (ik meen voor € 5 pp).

IMG_3380w600e.JPG
IMG_3380w600e.JPG (63.46 KiB) 1201 keer bekeken
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”